گالری آریا
آدرس: تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از خیابان بهشتی (عباس آباد) - کوچه زرین - شماره ۱۰ ،گالری آریا
تلفن: ۰۲۱۸۸۷۱۶۴۰۱
- وبسایت
ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ - جمعهها از ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰
نقاشی
نقاشي هاي احمد وثوق احمدی
افتتاحيه: فردا جمعه ٣٠ مهرماه ساعت ٤ تا ٨
نمايشگاه تا ٩ آبان ماه ادامه دارد.
احمد وثوق احمدي /١٣٢٦ قزوين/ تحصيل در رشته حقوق١٣٤٩/ آغاز نقاشي از دهه ٤٠ شمسي/ شركت در بيش از ٦٠ نمايشگاه گروهي و برگزارى ده نمايشگاه انفرادي نقاشي از ١٣٥٣ تا اكنون.
دنيای عجيب
دهمين نمايشگاه گروهd " دنيای عجيب" در گالرى آريا برگزار میشود.
٤ تا١٢ شهريور ماه١٣٩٥
طعم عكس ٢
طعم عكس ٢/ عكس هاي تبليغاتي با موضوع نوشيدنيها
افتتاحيه: جمعه ٢٢ مردادماه١٣٩٥
٤ تا ٨ عصر
از ٢٣ مرداد تا ٣١ شهريور ماه/ برنامه "نگاه شخصي" : دو هنرمند در هر روز به توضيح روند شكل گيري اثر و نگاه شخصي خود به موضوع مورد نظر با نمايش تصوير مي پردازند.
بیدار خواب
نمایشگاه عکس و ویدئوی شلا اعتمادی با عنوان «بیدار خواب» در گالری آریا
نقاشی
نمایشگاه نقاشی مرتضی اسدی در گالری آریا
رد در سیاهی
گالریهای آبانبار و آریا نمایشگاهی از چهاردهه آثار بهجت صدر، نقاش مدرنیست نامدار ایرانی را با عنوان "بهجت صدر: رد درسیاهی" برگزار میکنند.
این نمایشگاه، در کنار استفاده از اسناد و آرشیوها، با نمایش مجموعهی کمنظیری از آثار بهجت صدر، از چالشهای آغازینش با انتزاع انفُرمِل میانهی دههی ۱۳۳۰، تا آزمودن فرمهای ارگانیک، ردگذاریها، و شبکههای وهمآلود خطوط در دهههای ۱۳۴۰ و ۵۰، و در نهایت دورهی کلاژ، یعنی سالهای تبعید (درونی) و رجعت به جهانِ گذشتهگرا، اما آیندهنگرش، به کاوش در میراث هنری و فکری او میپردازد.
بهجت صدر (۱۳۰۳-۱۳۸۸) یکی از تاثیرگذارترین و پیشروترین نقاشان مدرنیست ایران است که نشانههای متناقض را با بیانی انتزاعی به تصویر میکشد و طبیعت سرشار را با جهان سرد و عریان صنعتی درهم میآمیزد. این زبان بصری ویژه در کارهای او در دههی ۱۳۳۰ از همنشینی مدرنیسم اروپایی و مدرنیتهی ایرانی شکل میگیرد. نقاشیهای صدر میکوشد از مرزهای انتزاع و فیگوراتیو بگذرد ودر نتیجه به کشفهای جدیدی در ماده و بافت می انجامد. او یکی از پیشگامان هنرهای تجسمی در ایران، و از اولین زنان هنرمند و مدرس دانشگاه است که اوایل دههی ۱۳۴۰(۱۹۶۰) در عرصهی بینالمللی حضور یافت. کارهایش گواهی است بر مدرنیتهی جهانشهری نوظهوری که در تهران، رم و پاریس پدیدار شد؛ شهرهایی که در آنها تحصیل کرد و آثارش را به نمایش گذاشت.او تجسم تلفیق شگفتانگیزی از هنر و زندگی است که درنقاشیهایش آشکار است.
اثرگذاریهای اتفاقی و جنبههای رفرنمایانه در سراسر زندگی حرفهای او تنیده است و تنهی درخت جانمایهی اصلی نمادپردازی او از دگردیسی طبیعت بهوسیلهی صنعت است. او با ایجاد شکلها و رنگها، و مرتبکردنشان، نشان میدهد که چهطور بینظمی و اتفاق میتواند چیزی قابلپیشبینی را به رخدادی شگفتانگیز تبدیل کند. رویکردی بازیگوشانه همیشه در میلش به آشکار و پنهانکردن نور و سایه وجود دارد. در مقابل چشمانش، زیر کاردک، با مشاهدهی واکنش رنگها و انعکاس خاطرات گذشته در اثر، همچون رقص، افسون یا نوای موسیقی.
میراث بهجت صدر به عنوان هنرمند، استاد دانشگاه و یکی از پیشگامان هنرمندان زن در عرصهی داخلی و بینالمللی نتیجهی دغدغهی او نسبت به بیان ایدههای جدید در نقاشی از طریق رویکرد احساسگرا و رفتارنمایانه است. رویکردی که به خلق آثاری با رد و نشانههایی گاه آرام و گاه خشن میانجامد و امکان کشف ارتباط میان بدن هنرمند و حرکت پیرامون فضای کار را فراهم میکند. این نگاه پرفورماتیو به نقاشی همان است که خود، با عنوان نیاز اجتنابناپذیرش به قراردادن بوم بر زمین یاد میکند که به او اجازهی تحرک و کنترل بیشتر بر کار را میداد.
گوشهها
گوشهها / نمایشگاه عکس ویدئوها و اینستالیشن فرهاد کلانتری در گالری آریا
نقاشی
نمایشگاه یاری استوانی در گالری آریا
بهمن محصص در ۶۰ قطعه از یک جسم گمشده
بهمن محصص در ۶۰ قطعه از یک جسم گمشده
۱ - ۲۲ خرداد،۱۳۹۴
گالری آب/انبار، تهران
افتتاحیه ی نمایش و رونمایی از کتاب هنرمند: جمعه، ۱ خرداد، ساعت ۳ بعدازظهر تا ۱۰ شب
سخنرانی: مراد منتظمی در آب/انبار، شنبه ۲ خرداد، ۶:۰۰ بعدازظهر
نشست و گفتوگو با حضور مراد منتظمی، مرجان تاجالدینی، ایمان افسریان در نگارخانه آریا، دوشنبه ۴ خرداد، ۶:۰۰ بعدازظهر
نگارخانه آریا و آب/انبار با افتخار نمایش آثار بهمن محصص یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان ایرانی، با عنوان «بهمن محصص در ۶۰ قطعه از یک جسم گمشده» را به اطلاع میرساند.
این پروژه با همکاری نگارخانه آریا و آب/انبار به منظور ارایه بازخوانی هنر مدرن ایران ۲، و با تمرکز بر روی آثار دیده نشده از محصص شکل گرفتهاست.
نگارخانه آریا و آب/انبار در شکل گیری ایدهی این نمایش و نوشتن یادداشتها افتخار همکاری با مراد منتظمی، نمایشگاهگردان تیت مدرن لندن را داشتهاند.
این نمایشگاه و آنچه به همراه آن منتشر میشود، باستانشناسی ردپاهای بهمن محصص است، که در برههای مشخص (بهار ۱۳۹۴) و مکانی معین (شهر تهران) صورت گرفته است، و میتواند مرحلهای از پژوهشی ناتمام باشد در آثار پراکنده و به تعبیری «کشف نشده»ی این هنرمند. به لطف مجموعهداران خصوصی در تهران که این پروژه را حمایت کردند، چنین رویداد کمسابقهای به واقعیت پیوست. همکاری میان نگارخانه آریا و آب/انبار فراتر از برگزاری یک نمایشگاه بوده و گامی شایسته است در جهت توسعهی چشمانداز فرهنگی و غیرانتفاعی بر هنر مدرن و معاصر ایران. «۶۰ قطعه از یک جسم گمشده» به عنوان ماحصل یک پژوهش نشان میدهد که چطور میراث بهمن محصص همزمان تاثیرپذیریاش از تاریخ و توجهش به زمان حال را آشکار میسازد. اشتیاق بهمن محصص به دوران باستان معروف است و میشود آن را در علاقهاش به قطعات تکهشده، تباهی، ویرانی، و نیز شهوت، کمال مطلوب و رنسانس یافت. همچون ۶۰ پاراگراف از یک داستان کوتاه، ۶۰ اسلاید از یک فیلم تازهزیرنویسشده، و ۶۰ قطعه از وسایل یک مسافر سرگردان، بهمن محصص در نهایت خود را در دوستیهای پایدار، معادلات شاعرانه، و اشتیاقاش به وجود مینمایاند.
.م.م
نقاشی
نمایشگاه نقاشی آهو خردمند در گالری آریا
تابلوهای کوچک
نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحي تابلوهای کوچک
هفت دهه نقاشیهای سیراک ملکیان
هفت دهه نقاشی های سیراک ملکنیان در گالرهای آریا و آب انبار
گالری آب/انبار، تهران
افتتاحیه ی نمایش و رونمایی از کتاب هنرمند: جمعه، ۱۰ بهمن، ساعت ۳ بعدازظهر تا ۱۰ شب
"هفت دهه نقاشی های سیراک ملکنیان" نام مجموعه ایست از هنرمند ساکن تورنتو، سیراک ملکنیان، که در گالری آب/انبار به نمایش درآمده است.
پروژه ی مشترک آب/انبار و گالری آریا، هفت دهه نقاشیهای ملکنیان را از دهه ی پنجاه میلادی تاکنون گردآورده است.
ازفضای «گالری آریا» تا فضای مرکزهنرهای تجسمی ی «آب انبار» مسیری شصت ساله ازهنرهنرمندی را میبینیم که به واسطه بیش از نیم قرن تولید، تجسم کامل یک جریان هنری درآغاز قرن ایران معاصراست:طی این مسیر، برخی عناصرنقاشی ایرانی(که القای معنا میکند) حذف شده تادرنهایت به دوره آخراو(دستمال های کاغذی)که میرسیم بدانیم سیراک ملکنیان نقاش خودآگاهی بوده است که طی سالیان بااشراف به جهان انتزاع، به نوعی نیمه آگاهیی کشافانه در کار خود رسیده است.
این مجموعه سیرتحول و دستاوردهای نقاشی معاصرایران رادر یک برههی تاریخی یاد می آورد.[...]
خصلت وسرشت این نوع نقاشی،اگرکه "مذهبی" خطاب نگیرد به نوعی الاهیات تعلق دارد. نیمسایهها،وحدت وجودی شدهاند واتمسفراقلیمی(آب وهوایی)همهی بومها وکاغذهارادربرگرفتهاند.[...]
تمرکز فوقالعاده برتاشهای افقی، محدودیت و جلوگیری از پنداشت عمق نمایی ، جایگزین"رسم"به جای "طرح اولیه"،تاکید بر خطوط غیرقابل اتصال و شدت حجم فرم های جغرافیایی، باتونالیتهی عاطفیی رنگهای استخوانی، نشانههای خاص آثاراین دورهی اویند.[...] هرچند نگاه نویسندگان هنردرایران به او-همچون نگاه تاریخ ایران به هنرمندان ارمنی- نگاهی کور بودهاست؛اما با مرور زندگیی هنریی سیراک ملکنیان از "گالری آریا" تا فضای "آب انبار" فراموش نمیکنیم که پس ازاو،امکان ورود به قلمرویی که او تعیین کرده است ممنوع خواهد شد.
داریوش کیارس
مرگ در خانه ما ارثی است
مرگ در خانه ما ارثی است، مجسمههای شهریار رضایی در گالری آریا
ساختههای چوبی
نمایشگاه ساختههای چوبی حمزه دفاعی در گالری آریا
نمایش آثار
نمایش آثار بهمن بروجنی در گالری آریا
عنصر اول
نمایشگاه گروهی عکاسی تبلیغات /
به اهتمام یدالله ولیزاده
با آثار:
ساناز ارمغان، آیدین انوشه، میلاد پروز، آرزو سیفی، سمیره عبدی، محمد علیپور، علی فرهنگیار، لیلی قلمسیاه، سمیرا مرادی، زکریا مقبل، پریسا نارنجی
مجسمه
نمایشگاه گروهی مجسمه در گالری آریا با آثار:
بیژن اسدی، نازلی پورشیرمحمد، نیما جراحباشی، محسن رافعی، مریم عماد، کیمیا قادری، شیدا نوری وزیری
تابلوهای کوچک
سومین نمایشگاه گروهی تابلوهای کوچک
سه موومان برای نوزده کشو
نمایشگاه سه موومان برای نوزده کشو- فرح ابوالقاسم - آهنگساز: امیرحسین ایزدی/
....گویی تناسخ این اشیا، همین سرنوشت تازهای است که هنرمند برایشان رقم زده و در مقام آفرینشگر زندگی دوباره ای به آنها داده است. به شکل بصری کارها هم که نگاه می کنیم، همواره «تعلیق» جزئی جدایی ناپذیر از فرم و مفهوم است: اغلب چیزی در میانه اثر میدان داری می کند و کلیت ایستا و پایدار ان را به چالش می کشاند و همچون تریدی تمامیت اثر را منعطف و بازیگوش جلوه می دهد؛ مانند زندگی که هر دم آن زیستن است و هر بازدم آن مرگ. و مرگ چون شوخیِ بی مزه ای به سان یک تردید قطعیت زندگی را بر هم می زند و از قضا مرگ همیشه چیز تازه ای است که زندگی را نو و مهمتر از پیش میگرداند!
امیر سقراطی
به یاد میثم یعقوبی
یادبود و نمایش آثار میثم یعقوبی / حمید سوری درباره این نمایشگاه به هنرآنلاین گفته:«در این نمایشگاه تعدادی از عکسهای که او از مناظر طبیعی عکاسی کرده است، به همراه مجموعههای ناتمام او به همراه دست نوشتههایش به نمایش گذاشته میشود. همچنین در این نمایشگاه پروژه عکاسی و ویدئوآرتی که برای کلاس عکاسی من انجام داده بود نیز در معرض دید قرار میگیرد.»
نقاشی
نمایشگاه نقاشی بهزاد شیشه گران
نقاشی، چاپدستی
نمایشگاه نقاشی و چاپ دستی نازیلا مقدم در گالری آریا
نقاشی
نمایشگاه نقاشیهای علیرضا جهانی
ساختههای چوبی
نمایشگاه ساختههای چوبی با آثار هوشنگ هاتفی، حمزه دفاعی، لاله ميزانی
گذرگاه خورشید
گذرگاه خورشید، نمایشگاه عکسهای میترا محاسنی
طراحی بر لبه تیغ
نمایشگاه مرجان صداقتی با عنوان طراحی بر لبه تیغ
تاریخ یا افسانه
نمایشگاه عکسهای عزیز ساعتی با عنوان تاریخ یا افسانه
توسی
نمایشگاه گروهی عکاسی تبلیغاتی با عنوان «توسی» با گردآوری یدالله ولیزاده و با آثار: آیدین انوشه، سینا پورسهی، میلاد پروز، آرزو سردارنیا، مجتبی سلیمانزاده، گیتی درختی، علی روحانی، پانتهآ قدسی، مهتاب کاشانپور، مانا مالکی و بهارک میر رضوی
«در دنیای امروز با وجود بمباران تصاویر و تبلیغات که سرعت و جذابیت، فاکتورهای اصلی آن شدهاند، توان نگه داشتن مخاطب پای اثر برای تامل در باب لایههای پنهان و رسیدن به وجه اندیشه آن کاری بس دشوار است که به نظر، روش آن جز از طریق تکنیک و فرم نیست.
در حالی که روز به روز شاهد بیشتر شدن ارتباط هنر معاصر و تبلیغات هستیم اما همچنان راه عکاسی تبلیغاتی راهی سخت به نظر می آید. فریاد بلند عکاسی تبلیغاتی، ترکیب خلاقیت مفهومی و خلاقیت تکنیکی است و حرکت دقیق و ظریف بین این دو وجه که هر لحظه لغزش می تواند آسیبی در هویت این سبک باشد از ویژگیهای ذاتی عکاسی تبلیغاتی است. ادعای این روش، جلوه بصری در کنار دغدغههای پنهان است در این مسیر روش حرف زدن و اندیشه جز گذر از دروازه تکنیک و خلاقیت نیست.»
عکسهای کوچک
گروهی / اولین نمایشگاه عکسهای کوچک
به مناسبت پنجاه و یکمین سال روز درگذشت مریلین مونرو
نمایشگاه عکس های کوچک با بیش از ۲۳۰ عکس و شرکت ۷۵ هنرمند عکاس از ۲۲ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه ۱۳۹۲ برگزار می شود.
هنرمندانی چون بیژن بنی احمد، آرمان استپانیان، میترا محاسنی، شادی قدیریان، شهریار توکلی، یدا... ولی زاده، محمد غفوری، عزیز ساعتی، فرشاد فداییان، کوروش ادیم و....در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
طبق روال نمایشگاه های تابلو های کوچک، این نمایشگاه نیز در دو بخش فروش چند باره(حراج) و فروش با قیمت ثابت برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است بخش حراج فقط به مدت ۴ روز و تا پایان روز جمعه ۲۵ مرداد ماه برقرار خواهد بود.
نمایشگاه نقاشی
نقاشیهای لیلا بانکی و ایمان فاطری رضوانی
سلف پرترههای وودی آلن
سلف پرترههای وودی آلن - محمدعلی مقصودی