گالری آن
آدرس: تهران - ونک - خیابان سئول - پلاک ۴۰ ،گالری آن
تلفن: ۰۲۱۸۸۶۰۳۰۵۰
- وبسایت
ساعت کار: 1
خیابانهای خیس
خیابانهای خیس
کاری از خسرو خسروی
جمعه، 31 اردیبهشت 1395 - چهارشنبه، 26 خرداد 1395
لحظاتی و مکان هایی گاه در تجربه ای شهودی واقعیتی پنهان و دلهره آوری را آشکار می سازد. البته وسیله این شهود حضوری ست که از تجربه تجسمی حاصل می شود و شگفت آورتر آنکه تجارب تجسمی در پاره ای موارد احساسی را برمی انگیزانند که خود نتیجه آلام و دردهایی است که حیات اجتماعی در درون ما به یادگار گذاشته ...
تکرار
تکرار
کاری از علی محبوبی صوفیانی
گالری آن
نادیده
نادیده / کاری از شهرزاد منعم / گالری آن
نوش آفرین و دم شیر
نوش آفرین و دم شیر
کاری از محسن جمالی نیک
در گالری آن
فرگشت
فرگشت / کاری از آذین اوسطی
موجودات زنده در طی زمان اندکی مفیدتر با والدین خود فاصله میگیرند برای دوام در زادگاهشان...
تجهیز می شوند به سلاحی که نداشتند به عضوی که روزگار به آنها داد.
بی پرده
بیپرده / سعید خالقی / گالری آن
خمیر سنگ
خمیر سنگ / عباس اکبری / گالری آن
نور
نور / نمایشگاهی از بیژن بصیری
هنر صدا
نمایشگاه مجسمههای صوتی وداد فامورزاده و مهسا کریمیزاده درنگارستان آن به کوشش دلارام کیا
عکس
نمایشگاه عکس علی فربد در گالری آن
گرایشات عمومی
گرایشات عمومی / نمایشگاه نقاشی بهزاد اسکندری در گالری آن
روابط و امنیت پایدار برای بقای کلنی های زیستی نیازمند قوانین و تشریح عملکرد و تفکیک واحدهای تشکیل دهنده آن است. فرایند پیشرونده تدوین این قوانین منتهی به تشکیل پدیده ای نظام مند و متناسب با خواسته های عمومی واحد های کلنی می شود. اما به مرور در این روند سیستمی شکل می گیرد که دیگر نه وابسته به واحدها بلکه تعیین کننده عملکرد آنهاست.شکل گیری این پدیده در کلنی های انسانی بواسطه گستردگی ابزارهای مولد روند تکاملی پیچیده و شکننده ای دارد که حفظ پایداری آن نیازمند رصدی مداوم ،تصفیه و گزینش دائمی داده ها و عملکرد واحد هاست تا در برابر آشفتگی های درون سیستمی و سیستم های دسته بالایی مقاومت کند.
گرایشات عمومی شرح فرایند مدیریت بحران توسط سیستم بواسطه رسانه است. آنجا که بحران به ناهنجاری تعبیر شده و سیستم قرائتی خیالی از آن ارائه میدهد، محصول خود را امری پایدار و بجا، و روند و هنجار خودساخته اش را به عنوان موقعیتی امن برای واحدهایش تجویز میکند و در قبال فراهم آوردن امنیتی مجازی برای اعضای خود تبعیت از قوانینش را طلب می کند؛هرآنچه غیرخود و هرآنچه روند پیشرونده اش را مختل کند سرکوب کرده و یا هوشمندانه با ابزار رسانه به نفع خود تفسیر و آشفتگی در روند عملکردش را امری غیر واقع و خود را تنها واقعیت موجود معرفی میکند.
ناهنجاری دراین مجموعه از عمل و اقدام بیماری روانی (جفری گوینز) در سینمایی دوازده میمون ساخته تری گیلیام برگرفته شده که با آزاد کردن حیوانات باغ وحش شهر سعی در ایجاد اختلالی هرچند موقتی در روند فعالیت روزمره سیستم داشت. اختلالی که با ابزار رسانه شرحی خیالی از آن ارائه شده
بهزاد اسکندری
نقاشی
نمایشگاه نقاشی امین آقایی در گالری آن
انعکاس مشدد
انعکاس مششد، نمایشگاه نقاشی امید حلاج در گالری آن
جانهای موازی
نمایشگاه نقاشی جانهای موازی راضیه پورسالاری در گالری آن
سیبور
سیبور نمایشگاه نقاشی محسن جمالینیک در گالری آن
!آری، این منم
!آری، این منم، کاری از استبرق موسوی فرد در گالری آن
در گریز
در گریز نمایشگاه نقاشی نفیسه عمران در گالری آن
شهر زنده است
نمایشگاه نقاشی شهر زنده است - آثار یاسر میرزایی
از این جا تا آن جا
از این جا تا آن جا نمایشگاه نقاشی اکبر میخک
پوستانداختن
«پوست انداختن» عنوان نمایشگاهی از آثار نازگل انصاری نیا است که به معماری شهر تهران می پردازد. /
نمایشگاه پوست انداختن شامل دو مجموعه کار است که بین سالهای 1391 و 1393 تولید شدهاند. این دو مجموعه با نام های ساخت و پرداخت و پوسته، بازتابی از تغییرات در ساختار و نمای شهر تهران هستند.
ساخت و پرداخت نقاشیهای دیواری را موضوع قرار می دهد که با مضامین معماری سنتی بر دیوار بناهای جدید شهر کشیده شده اند و امکان وجود این فضاها را با سه بعدی کردن دیوار نگارهها امتحان می کند. پوسته به روند تخریب و بازسازی که در سالهای اخیر شدت گرفته می پردازد و خاطرات شخصی و جمعی ساکنان شهر از این روند را موضوع قرار می دهد.
نقاشی
نمایشگاه نقاشی خسرو حسنزاده در گالری آن
مینیمال آرت
مینیمال آرت نمایشگاه نقاشی پیمان شغفی در گالری آن
فریگیت
نمایشگاه نقاشی سمانه رهبرنیا با عنوان فریگیت در گالری آن
دست بکش، دست بگیر
نمایشگاه عکس پرهام تقیاف با عنوان دست بکش، دست بگیر در گالری آن/
آثار حاضر، ادامۀ منطقی مسیری است که پرهام تقی اف از چند مجموعۀ قبل قدم در آن گذاشته، و دغدغۀ اوپیرامون بازتاب حقیقت در رسانه را بازمیتابد. او که در مجموعۀ پیشین توجه خود را به طبعات ناشی از گسیختگی در دریافت مخاطب به دنبال حذف/ سانسورجزئی از اجزاء تصویر معطوف ساخته بود، اینک دلمشغول تأثیرات حاصل از چندپارگیِ و تکه تکه شدنِ تصویر واقعیت به مثابۀ کلیتی معنادار است.
تقی اف اما به نمایش این پاره های مجزا به منزلۀ برشی از واقعیت بسنده نمیکند، بلکه به جُفت کاری و هم نشینیِ این اجزاء در ترکیبی دوباره میپردازد، و همین خصلتی معاصر به آثار او میبخشد. تردیدی نیست که هنر معاصر، درگیر رژیم های متعدد و متکثری از نشانه هاست، و نیکولا بوریو در توصیف گذار از پُست مدرنیسم به پسا- پُست مدرنیسمِ معاصر، فعالان هنری/ هنرمندان جدید را « سِمیونات/ Semionaut »هایی قلمداد میکند که بیشتر واجد اشتیاقی برای محاط کردن و ثبت اثر هنری درون شبکه ای از نشانه ها و دلالت ها هستند تا در نظر گرفتن آن به عنوان فُرمی خودمختار یا اصیل.
پرهام در فاصله گیریِ عامدانه اش از رسانۀ عکاسی، بخش هایی گزیده از تصاویر خبری را از نو عکاسی و بزرگنمایی می کند تا به این ترتیب هم بر ماهیت فناورانۀ فرایند ساخت تصویر در نظام رسانه های جمعی تأکید بگذارد، و هم با تفکیک و ترکیب دوبارۀ این اجزاء در چینشی دوباره، توجه ما را به تمایز و تفاوت میان رویداد ( به مثابۀ واقعیت ) و تصویر/ شبه رویداد ( به مثابۀ واقعیتِ نو ) جلب کند. او از این رهگذر - و هم به سبب انتخاب درونمایۀ آثارش –میکوشد تصویری از سازوکارهای پنهانِ توزیع و اِعمال قدرت به واسطۀ تصاویر برساختۀ رسانه ای ارائه دهد.
چنین رویکردی شاید کارآمدی و تأثیرگذاری سیاسیِ هنر معاصر را به خاطر آورد، اما ظرافت ها و پیچیدگی های آثار او یادآور این حقیقت است که هنر سیاسی همیشه سیاسی به نظر نمیرسد، و هنری که سیاسی به نظر میرسد ( به عبارتی، از « پیامش » میگوید )، همیشه سیاسی عمل نمیکند. هنر به معنای معمول – یا اخلاقی و دلالتگر – سیاست نیست. هنر، تحت منطق دیگری عمل می کند. چنین سیاستی، اگر بتوانیم هنوز آن را چنین بنامیم، از بازی با این موضوع، و با این تولیدِ تفاوت، ناشی میشود.
حمیدرضا کرمی
دیوارهایی برای دیدن
دیوارهایی برای دیدن نمایشگاه محمد بهابادی در گالری آن
آنجا که مهم نیست کجاست
نمایشگاه نقاشیهای بهنام کامرانی با عنوان «آنجا که مهم نیست کجاست!» در گالری آن
صورتها
نمایشگاه انفرادی صورتها با آثار محمدعلی ضیائی
پسا نوستالژی
نمایشگاه حجم شایا شهرستانی با عنوان پسا نوستالژی در گالری آن
آن ۹۲
نمایشگاه گروهی آن ۹۲/
کاری از عباس اکبری، علیرضا چلیپا، امین آقایی، بهنام کامرانی، درویش فخر، حسین زینالپور، کوروش انگالی، کوروش گلناری، منصور وکیلی، محمد کیوان، محسن جمالی نیک، نفیسه عمران، نازگل انصاری نیا، نوریمان منوچهری فر، امید حلاج، پرهام تقی اف، ستاره سنجری، تبسم تهم و یاسر میرزایی
لبخند،هاني!
لبخند،هاني! نمایشگاه انفرادی نقاشی تبسم تهم
نقاشی
نمایشگاه انفرادی نقاشی امید بازماندگان
بیگانهها
نمایشگاه نقاشی شهرزاد منعم با عنوان بیگانهها
ديوان ديگر
نمایشگاه نقاشی عليرضا چليپا در گالری آن /
گفته بودم ……گفته ، بودم ، گفته بود ترس دارد توی خیابانهایی که سقف ندارند شانه به شانه ی دیگران شد . گیاهان خودرویی که در سایه قد می کشند دیروزها را دوست ندارند ، برای همین است که از سال وبایی به این طرف سقف ها را اخته می کنند . سخت جانیِ بی زبانِ هرز رفته ها ، از ترسِ تردیدِ پیشتوهای خیس خورده توی محلولی از شیر و پلاسما طاق خانه ها را نمناک می کند و رفتار شناسیِ جانوران بی استخوان را سرب های بی شکلِ شماره دار هر روز به تکرار می نشیند .
چراغ ها را آل که ببرد کف تمام خانه ها خیسی می گیرد از سرب مذاب و بوی اوره ترس را توی گوشها فریاد می زند . گفتـــــه بودم ... گفته بود شاید ، که ترس حل می کند قدم زدنِ شانه به شانه را توی شهر آدم های بی هویت ، شهرِدیگران . . .
تعلیق/تعلق
ويديو اينستاليشن شقایق مظلوم با عنوان تعلیق/تعلق
تصدیق می کنم که بر زمین، بیگانه و غریبه ام. و آشکارا در جستجوی وطنی هستم. اگر به سرزمینی می اندیشیدم که ترکش کرده بودم، فرصت بازگشت می داشتم. اما مشتاق سرزمینی نیکوتر بودم، مشتاق وطنی آسمانی. زیرا از پیش شهری برایم مهیا شده است.⃰
" تعلیق/تعلق" به مفاهیم جدایی و وصل، مهاجرت و ارتباط فیزیکی و ذهنی انسان با مکان اشاره دارد. تعلیق/تعلق درباره اتصال است. وصل کردن زمانها، مکانها، خاطرات و جهانهای مختلف. ویدیو، تصویری از موجهای ساحلی در مکان دوم سکونت من در استرالیا را نشان میدهد که تکه تکه شده، تکثیر شده و دوباره به خود وصل شده است. نقشهای حاصل از وصله کاری موجها، و مرکزیت تصویر وسط سالن، راهکاری است در جهت آشتی دادن دو دنیای متقاوت: سرزمین مادری و سرزمین مقصد.
برگرفته از عبرانیان ۱۱ : ۱۳ـ۱۶
در جستجوی آرش، در جستجوی صلح
نمایشگاه انفرادی حجم عباس اکبری با عنوان در جستجوی آرش، در جستجوی صلح
از جایی...
از جایی که بیرون می آییم اما هیچگاه برایمان عادی نمیشود...
با آثار سوده داود
نظرآباد
نمایشگاه نقاشی محسن جمالی نیک با عنوان نظرآباد
تمامی دوگانگی فرهنگمان را میتوان در اجزایش دید و از آنها پارادایمی ساخت در ترسیم واقعیت. پرده در این آثار بهانه ایست در ترسیم حضور و غیاب، شکوه وتناقض، نوستالوژی وطنز، واقعیت و رویا...وتلخی و شیرینی سنتهای نه چندان فراموش شده.
درواقع پرده به کار پنهان کردن آنچه در پس آن است می آید، اما پرنقش و نگار، لطیف، تورو حریر است و انگار پنهان شده خود را و دیگران او را در پرده میبینند. پس پرده واسطی است بر ناظر و منظر و یاجایگزینی برای آن ها و به گمانم خود منظریست برحال و روزمان.
پرده گلدار
نمایشگاه نقاشی آثار خسرو خسروی با آثار پرده گلدار
زاج
زاج کاری از آذین اوسطی /
زاج: زن نوزای، زنی که بچه ای بدنیا بیاورد تا یک هفته زاج خوانده می شود.
درمیان خطها و بیگانه ها،
زاییده می شوم، می زیم، می آفرینم و به اتمام می رسم.
گاهی بیگانه ها از فرآیند حضورم می کاهند.
خلق می کنم، آن زمان که زمین عقیم است .
می آفرینم، بیگانه ای را از خود تا این وجود تازه بیابد شوق زندگی را...
این منم خالق و مخلوق، بیگانه گریز و بیگانه پذیر...
پیکان، خودروی ملی
کاری از فریدون آو، شاهین آرمین، محمدامین آقایی، نازگل انصاری نیا، محمود بخشی، پرهام تقی اف، سهند حسامیان، محسن جمالی نیک، درویش فخر، بهنام کامرانی ،کوروش گلناری، افشین ناقونی، کاوه نجم آبادی
شوخی
کاری از درویش فخر
نمایشگاه ها
۱۳۸۷ - نقاشی اکرم خان به سفارش جروود . این پرده نه قطعه ای هم اکنون بخشی از مجموعه دائمی گالری ملی پرتره لندن است.
۱۳۸۶ - نمایش گروهی تجسم. گالری سیگنال .هاکستن. لندن / جایزه بی پی - گالری ملی پرتره لندن و ادینبرو.
۱۳۸۵ - انتشار اثر در پرتره ، اکنون از سندی نرن و سارا هاوگیت. / جایزه بی پی - گالری ملی پرتره . لندن و ابردین.
۱۳۸۴ - مسابقه نمایشی سفر بی پی. گالری ملی پرتره لندن و ادینبرو.
۱۳۸۳ - برنده جایزه سفر بی پی . گالری ملی پرتره لندن.
۱۳۸۲ - جامعه سلطنتی چهره نگاران. گالریهای مال. لندن. / گالری کاد. برایتون.
۱۳۸۱ - جنگ هنری چلسی. لندن.
۱۳۸۰ - گالری مدیچی. پیکادلی. لندن. / چشم بصیرت. گالریهای مال . لندن. / اکادمی سلطنتی غرب انگلستان. نفر سوم. بریستول.
۱۳۷۹ - جایزه بی پی - گالری ملی پرتره . لندن و ابردین.
۱۳۷۸ - جایزه بی پی - گالری ملی پرتره . لندن و ابردین.
۱۳۷۷ - جایزه بی پی - گالری ملی پرتره . لندن و ابردین.
۱۳۷۶ - نمایش آثار فارغ التحصیلان. دانشکده هنرهای زیبای اسلید.
۱۳۷۲ - مسلبقه سالانه بویت. دانشکده موزه بوستون. ماساچوست.
تحصیلات
۱۳۷۶ - کارشناسی ارشد ، دانشکده های هنرهای زیبا اسلید. لندن
۱۳۷۳ - کارشناسی دانشکده هنرهای زیبا موزه بوستون
هشیاری
هوشیاری، آثار هشوار
یه روز سیری
نمایشگاه نقاشی
محمد جواد کیوان
دنکیشت
گروهی به انتخاب بهنام کامرانی