گالری هپتا
آدرس: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بنبست نیکوشهر، شماره 3، طبقه همکف،گالری هپتا
تلفن: 88309940
ایمیل - وبسایت
ساعت کار: ۱۶ تا ۲۰
بتون بافت
روز جمعه 24 دی، «بتون بافت» نمایشگاه آثار حجمی دکتر وحید شالی امینی در گالری هپتا افتتاح خواهد شد.
وحید شالیامینی عضوهیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است که دکترایش را از دانشگاه سوربن پاریس دریافت کرده است. آثار شالی امینی پیشتر در چند نمایشگاه گروهى شرکت داشته اند و این اولین نمایشگاه انفرادى اوست که در گالرى هپتا برگزار مىگردد.
حفظ هنر به رغم بهرهمندی از دستاوردهای مدرن، دغدغه اصلی او در نمایشگاه «بتنبافت» است. سلیقه و نگاه معمارانه او او را به انتخاب «بتن» بهعنوان ماده اصلی کارهایش رهنمون شده است. او در این نمایشگاه حجمهایی از بتن ساخته که به نوعی محافظی برای هنر اصیل فرش یا اِلمانهای آشنای به جای مانده از گذشته محسوب میشوند
نمایشگاه «بتنبافت» روز جمعه 24 دی ساعت 16 گشایش مییابد و تا چهارشنبه 6 بهمن هر روز (به غیر از پنجشنبهها) از ساعت 16 تا 20 برقرار است. گالری هپتا در ایرانشهر، روبروی پارک هنرمندان، بنبست نیکوشهر، شماره 3 واقع است.
در پرده
نمایشگاه نقاشی «در پرده»
چگونه هنوز صدای فریادش هر لحظه در گوشم میپیچد، عذاب سالها رهایم نمیکند. نگاهها جانم را خنجر میزنند، روحم آزرده است.
همگان کمر به یاوهگویی بستهاند. هر آنچه پس از او، در ذهن آزادی تصور میشد تبدیل به غدهای تدریجی شد. روانم زخمهای کاری برداشته و تا مغز استخوانم را میسوزاند. انگار بر روی پیشانی مهریست که حکم تجاوز کلمات و نگاهها را صادر میکند. هیچ راهی نیست حتی راه فرار، تنها و تنها باید ایستاد، نشکست و فرو نریخت تا شاید از زندگی سهمی باشد.
پوریا علیزاده
آهنینجانان
نمایشگاه «آهنینجانان» مجموعهای از چقاشیهای کاوه یاری، روز جمعه دهم دی ماه در گالری هپتا گشایش مییابد. چقاشی، لغت برساختهای که کاوه یاری خود برای کارهایش برگزیده است، ترکیب واژگان چکش و نقاشی است که بر روش و نوع کار متفاوت کاوه یاری دلالت دارند؛ کارهای او نقاشیهایی است که با چکش ودیگر ابزارها بر روی فلز شکل گرفته اند. در استیتمنت این نمایشگاه چنین آمده است:
«چرخه تولید و استفاده و زوال؛ تکرار این چرخه؛ و بازتولید و بهرهمندی و زوالی دیگر.
گویی هر تولیدی برای زوال شکل گرفته است. گویی سنتز نهایی زوال است.
اما کاوه در برابر این سنتز میایستد. برای او زوال آنچه زمانی ابژه شکوهمندی بوده است، یا متعلق شناخت انسانی ما قرار گرفته، نابخشودنی است. او چکش میزند و میجنگد. چَقاشی میکند و میایستد، تا «آهنینجانان» تنآور گردند و کنار او بایستند.»
در روز افتتاحیه در کنار نمایش آثار، فیلم کوتاهی به نام «چقاشی» که درباره زندگی و هنر کاوه یاری است، به کارگردانی آروین ایلبیگی در محل گالری هپتا به نمایش در میآید.
نمایشگاه پیشین کاوه یاری در گالری گلستان با استقبال هنرمندان و هنردوستان برگزار شد. رضا کیانیان درباره نمایشگاه چنین نوشته بود:
«آثار کاوه صورتهایی هستند که به ما خیره ماندهاند، همین نگاه است که ما را به گذشتههایی قبل از ما و قبل از تاریخ... همان زمانها که استنلی کوبریک استخوانش را به آسمان پرتاب کرد و در آسمان میچرخید و هنوز به شکل سفینه به سوی ما بازنگشته بود، میبرد. اما خودش معتقد است؛ ما در جامعهای زندگی میکنیم که آدمها را با نقش صورتشان میشناسیم نه اندامشان. آدمها با اشکال مختلف ذهنیاتشان متفاوت است و بیننده باید درک درستی از این داشته باشد شاید آنچه که من به آن رسیدم دیگران خیلی بهتر به آن برسند..»
نمایشگاه «آهنینجانان» از جمعه دهم دی ماه تا چهارشنبه 15 دی ماه هر روز در گالری هپتا برقرار است. گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بنبست نیکوشهر، شماره 3، طبقه همکف واقع شده است و هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
مظلومنما
الری هپتا از جمعه 26 آذرماه، به مدت یک هفته آثار 13 هنرمند را با موضوع"مظلوم نما" نمایش می دهد. علیرضا آدمبکان، دلبر شهباز، نسیم گلی، ابراهیم کاشانی، هامدجابرها، سید امین باقری، مرتضی خسروی، مهرداد جعفری، سپیده مهرگان، صالح تسبیحی،مرتضی متقی و گلبرگ شعبانی آثار خود را در قالب مجسمه،نقاشی، عکس و میکس مدیا ساخته اند. "مظلوم نما" یک نمایشگاه فیگوراتیو است که زیر مجموعهی پروژهی بلند مدتِ "میراثِ نفت و نیاکان" اجرا می شود. در بیاینهی "مظلوم نما" آمده است: مظلوم نمایان هدف نهایی خود را جلبِ ترحم دیگران قرار داده اند. در نتیجه، مظلوم نمایی، سواری گرفتن با اشک است. اما مظلوم نماهای زیادی هم هستند که در کار خود شکست می خورند. مظلوم نما، اگر در روشِ خود هوش به خرج ندهد مطرود می شود و تیغش کُند می شود. یک مظلوم نمای حرفه ای باید بداند کجا، و برای چه منظوری خودش را به مریضی بزند، یا عکسِ بیمارستان رفتن از خودش منتشر کند! باید دقت کند و موقعیت شناس باشد. با این حال، مظلوم نمایی چنان قدرتی دارد که فردِ مظلوم نما را به مرور در خود تحلیل می برد و می شود جزوی از هویت او. برای همین، مظلوم نما چه در جلب توجه و رقیق کردن احساسات مردم موفق باشد چه نه، کم کم برای همیشه مظلوم نما باقی می ماند.
پیشتر، از این مجموعه"حسود" به نمایش در آمده بود.
روز چهارشنبه اول دي نشستِ بررسی اخلاق و بحران های اخلاقی جامعه با موضوعیتِ "مظلوم نما و مظلوم نمایی" با حضورِ صالح تسبیحی، دکتر بهزاد دوران و دکتر رضا کلاهی در گالري هپتا برگزار خواهد شد.
منظر
نمایشگاه گروهی «منظر» در گالری هپتا
نمایشگاه گروهی عکس «منظر» به انتخاب مهری رحيم زاده از روز جمعه 19 آذرماه ۹۵ در گالری هپتا گشایش مییابد.
مهدی وثوقنیا، تورج خامنهزاده، هامد جابرها، نجف شکری، حامد نوری، امیر علیمی، صالح تسبیحی، مهران فرید، پویان جلیلوند، هستی ظهیری، کورش ادیم، مهدی مرادپور، علی رنجبران و مهری رحیمزاده عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
در بيانيهي نمايشگاه منظر آمده است: «منظر در نگاه اول پديدهای عينی-ذهنی است؛ محصول تعامل انسان با محيط پيرامونی؛ مصداق بارز هرچند با یكدیگر به یك نرده تكیه دادهایم، رنگِ كوهها امّا یكسان نیست. با وفور بیحد و مرز تصاویر روزمره، انباشت ِبصری اتفاق میافتد. با پذيرفتن اين نكته شايد تنها مفر از انباشتها را بتوان جهتگيری مداخلههای انسانی در پيرامون دانست. قدرت انتخاب؛ انتخابِ چگونه ديدن، انتخابِ چه ديدن، ديدن سياهی يا روشنی، نور يا ظلمات، خلوت يا ازدحام، ديدن خود يا دیدن ديگری، دیدن ِ... و دست آخر درست زمانی كه از نگاه كردن دست برمیداری، میبينی. اين ديدن «منظر» ماست.
گشایش: جمعه ۱۹ آذرماه . ساعت ۱۶ تا ۲۰. بازديد از این نمایشگاه تا ۲۴ آذر ماه ادامه دارد. ساعات بازديد: هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰. گالری هپتا : خیابان ایرانشهر، روبهروی پارک هنرمندان، بنبست نیکوشهر، شمارهي سه .