گالری شیرین (سالن دو)
آدرس: خیابان کريمخان زند، خيابان سنايی، كوچهی سيزدهم، پلاك ۵تلفن: ۰۲۱٢٢٤٠٢٢٢۶
- وبسایت
ساعت کار: جمعه ها از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ - بقیه روزها از ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰
آن سوی دیوارها
نمایشگاه نقاشی «آن سوی دیوارها» / حسین عدالتخواه / گالری شیرین
حاشیه در برابر متن
حاشیه در برابر متن / مهدیه پازکی / گالری شیرین
نوستالژی شفاف
نمايش تصويرسازیهای علي و حسن عامه كن با عنوان "نوستالژی شفاف" اين جمعه در گالري شيرين، ٤-٨ بعد از ظهر
ایران در صف
نمایشگاه مجسمههای پارچهای فرزانه امیدوارنیا با عنوان «ایارن در صف» در گالری شیرین
میان رویا و خاطره
نمایشگاه نقاشی محمود سبزی با عنوان در گالری شیرین ۲
سرزمین باغهای خیال
نمایشگاه عکس امیرحسین حشمتی در گالری شیرین دو
نقاشی
نمايش انفرادی نقاشی های دنا فرخ آذری جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ از ساعت ۴-۸ بعداز ظهر در گالري شيرين
بازديد روزانه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر مي باشد.
نمايش تا تاريخ ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
آدرس: كريمخان زند، خيابان سنايي، كوچه ي سيزدهم، پلاك 5
شید
گالری شیرین از روز جمعه 23 بهمن 1394، میزبان نمایشگاه آثار برگزیده ششمین دوره جایزه عکس شید خواهد بود.
در ششمین دوره از برگزاری جایزه عکس «شید» مجموعهای از کارگاههای تخصصی، ادیتوریال، نشست و سخنرانی نیز در کنار نمایشگاه آثار برگزار خواهد شد.
شورای سیاستگذاری جایزه عکاس «شید» شامل پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی، امسال پنج داور ایرانی را برای بررسی آثار پنجمین دوره جایزه عکس شید (SHEED AWARD 2015) برگزیدند. بدین ترتیب نادر داوودی، رضا معطریان، بهنام صدیقی، عباس حاجی محمدی و آرش خاموشی ششمین دوره جایزه شید را داوری کردهاند.
جایزه «شید» (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا میشود. این جایزه فقط یک نفر را به واسطه مجموعه عکسهایی که در حوزه مستند اجتماعی عکاسی کرده است، بهعنوان برنده جایزه معرفی میکند.
بهروز مهری، تهمینه منزوی، ابوالفضل نسایی و عبدالله حیدری به ترتیب برگزیدگان دورههای اول تا چهارم این جایزه بودهاند و دوره پنجم نیز بدون معرفی برنده به کار خود پایان داد.
این نمایشگاه روز جمعه 23 بهمن ساعت 16 افتتاح می شود و علاقه مندان میتوانند تا 5 اسفند در گالری شیرین به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 از آن بازدید کنند. ساعات بازدید در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 19 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 خواهد بود. گالری شیرین روزهای دوشنبه تعطیل است.
وی-پ-ی-انلوژی
وی-پ-ی-انلوژی/ نمایشگاه نقاشی باران آزاد / گالری شیرین
دنیای موازی
دنیای موازی / ویدا وربا / گالری شیرین
تهران در عبور از خیال
نمايش انفرادی نقاشی های بهناز جلالی با عنوان تهران در عبور از خیال در گالری شیرین
دورهی قلبی
نمايش انفرادی مجسمه های فرناز ربیعی جاه با عنوان *دورهی قلبی*
بازخوانی
نمايش انفرادی نقاشیهای سارا سامری عنوان باز خوانی
تصاویر واکنش ما نسبت به واقعیت را تحت تاثیر قرار میدهند. تصاویر بازنمودی با اینکه شکلی از واقعیت هستند، تنها بخشی از آن به شمار میروند. من در صدد بازتولید فضای گذشته نیستم بلکه میخواهم آن را بازخوانی کنم. قصد من از بازنمود تصاویر نسخه برداری از آنها نیست بلکه خلق دوباره آنهاست. از این رو در این مجموعه با انتخاب طیف خاصی از تصاویر دغدغهی خود را دربارهی بخشی از تاریخ آشکار میکنم، در واقع اینجا عمل انتخاب کردن و نه دگرگون ساختن مطرح است. گاه ممکن است برخی از امور به نحو قابل تشخیصی تصویری از امری واقعی باشند در حالی که اساسا" به آن شباهت نداشته باشند. به این معنا که تقریبا هر تصویری ممکن است هر امری را بازنمایی کند.
به باور من معنای هیچ چیز سرراست نیست، با اینکه تصاویر کاملا" واضح هستند، اما همه چیز به آگاهی مخاطب وابسته است. به گونه ای که نگاه با چشم معمولی وعادی به دروغی تبدیل می شود. در کارهایم سنجش و قضاوت همچون چیزی زائد، حذف میشود. از این رو هر تصویر به تنهایی موظف است همه چیز را بگوید. هر تصویر طوری دوباره خلق میشود که تصویر نخست یا واپسین باشد. چیزی مانند ترس از توقف پیش از باروری در پشت این تصاویر نهفته است. مسئله اساسی درست ما بین انتخاب و چگونگی، استفاده از آنهاست. بنابراین شرح چگونگی رودر رویی و مواجه با تصاویر اساس این پروسه است.
سارا سامری
مهر ماه ۹۴
کفبینی
نقاشیهای حمیدرضا قیاسی، با عنوان کف بینی در گالری شیرین دو
شدن
دومین نمایشگاه انفرادی "هامد جابرها" با عنوانِ "شدن" در گالری شیرین ۲
"شدن" فصل اول از مجموعه زوال است . گالری شیرین از ۳۰ مرداد ماه پذیرای 15 تصویرو ۳۰ حجم با تکنیک عکس، شیئی و ترکیب آنها با ژلاتین است که به شکل چیدمان ارائه میشوند. جابرها در این مجموعه به فرایند شیمیایی"کپک زدگی" پرداخته و زاویه ای متفاوت درچرخهی هستی را مورد توجه قرار داده است.
۲۵۰۸
۲۵۰۸ / نمایشگاه عکس اندره هوسپیان در گالری شیرین
شفاف - رویت ناپذیر
آثار «لی لی عامری» با عنوان «شفاف-رویت ناپذیر» در گالری شیرین
دوران من
نمايش انفرادی مجسمه های *مرضیه همایونمهر* با عنوان "دوران من" در گالری شیرین
ماتریس
نمایشگاه گروهی نقاشی ماتریس در گالری شیرین
آن سوی خط
نمايش انفرادی نقاشی های *کاویان هازلی* با عنوان "آن سوی خط" در گالری شیرین سالن دو
اندوه زیبا
نمایشگاه نقاشی ایمان ابراهیمپور در سالن شماره ۲ گالری شیرین/
هنگامی که دردها،رنج ها،ترس ها و سختی ها به سویت هجوم می آورند و بی رحمانه عذابت می دهند ، به درونت رسوخ می کنند . درونت که ازنرمی و لطافت و احساس غوطه ور است. همه ی این ها با هم آمیخته شده و به مفهومی جدید بدل می شوند. مفهومی که نمی دانی از کدام است! زشت است یا زیبا،تلخ است یا شیرین،غمگین است یا شاد؟ به گمانم اندوهیست زیبا. در جریان زندگی اتفاقاتی در لحظه رخ می دهد که شاید نتوان توضیح دقیقی در موردشان داد،کنش هایی که در روابط انسان های پیرامونم اتفاق می افتد،شدیداً مبهم،نامتعارف،عمیق،و تاثیر گذارند اما همیشه مرا به مفاهیمی ارجاع می دهند که در واقع در بطن آن مفاهیم می توانم تعریفشان کنم . شاید این برای اکثریت تفاوتی نکند، اما برای من جذابند و مرا به فکر وا می دارند و هر بار که می بینمشان به وسعت دنیایی که در درونم ساخته ام می افزایند و من ایمان دارم کسانی در نقاط مختلف جهان هستند که همانند من این اتفاقات برایشان تاثیر گذار است و این وجوه اشتراک را می توان حس همدردی نامید. حس همدردی یکی دیگر از زیبایی هایی است که من با کشیدن نقاشی هایم می سازمش. مسأله ی سازش و ساختن است . سازش با تلخی ها و ساختن زیبایی از تلخی ها . همانند دختر زیبایی که معصومانه مرده و معشوقه اش در کنار او مظلومانه در حال نواختن ساز است و این اتفاق در عین حال که بسیار غم انگیز است،اما زیبایی معصومانه ای را با خود دارد. همانند مردی که دربرکه ای در حال غرق شدن است و زنی که بی تفاوت و با نگاهی عاری از احساس غرق شدنش را تماشا می کند . از طرفی مرد مغروق حتی در آخرین لحظه های زندگیش فقط به چشمان معشوقه اش (همان زن) نگاه می کند و گویی هیچ پشیمان نیست که زندگیش را تا حد مرگ وقف معشو قه اش کرده. این اتفاق نیز در عین بی رحمی زیباست. همانند چند مرد سرخورده و همدرد که برای فرار از اجتماع, به نقطه ای بکر از طبیعت روی آورده اند و خیلی مظلومانه به تماشای رقص یک عروسک باله نشسته اند.
گراسلند
گراسلند نمایشگاه نقاشیهای رومیصا سکاکی/
آثارِ رومیصا سکاکی حولِ محور از خودبیگانگی میچرخند، وَ در آنها واژگانی همچون اضطراب، تزلزل، تردید و مانند این جایگاه ویژهای دارد. جغرافیایِ این آثار محدود نیست وَ به هیچ منطقهی خاصی اشاره ندارد، گویی همهی اتفاقات در یک ناکجاآباد میافتد. در حقیقت، سؤال او از هستی است؛ از هستیِ انسانی، که گویی به طرز مشکوکی دستخوشِ تغییراتی نامحسوس است. گویی همه در هر لحظه ابژهی مراقبتاند. رومیصا حتی از این هم فراتر میرود و به انسانهایی که در کنار یکدیگر مشغولِ تفریحاند نیز با دیدی هراسآلود مینگرد. گویی هیچ نشانی از خلوص در ارتباطات میانِ آنها نیست؛ عینکهای آفتابیشان بیدلیل بهنظر نمیرسد، در فضای بیرونی و زیرِ تابش شدیدِ آفتاب است که باید از عینک آفتابی استفاده کرد، اما او این نشانه را به شکلی افراطی به کار میبرد و آن را دستمایهای میسازد برای نمایشِ از خود بیگانگی.
در حقیقت، جانمایهی کلیِ این آثار مبتنی بر کلیتی نشانهشناختیست، نشانههایی که ویژگیهایی دوگانه دارند. تنوعِ رنگها و پالتِ با طراوت او در نهایت نشان از یک شادی ناب و واقعی ندارد، همهچیز آنچنان تخت و بیلایه است که گویی هر لحظه فرو میپاشد و در هم میشکند. بدین ترتیب، لحنِ انتقادی این آثار ستودنیست، چرا که با وجودِ دیدگاهِ انتقادیِ رومیصا، او «نقاشی کردن» را فراموش نکرده است و لذتِ هنر و امرِ نقاشانه را با کیفیتی قابل احترام در آثار او بازمییابیم .
امیرحسین بیانی
خرداد 93
خونشویی
نمایشگاه عکس های امید مهدیزاده با عنوان خونشویی از ۲۳ خرداد ماه ۹۳ در سالن شماره ۲ گالری شیرین گشایش مییابد.
این نمایشگاه شامل ۱۵ عکس است که همگی با درربین ۱ مگا پیکسلی یک گوشی ارزان قیمت در شهر تهران عکاسی شدهاند.
امیر حسین بیانی دربخشی از بیانیه این نمایشگاه مینویسد:
نکته قابل تأمل دیگر در این آثار سادگی و بی پیرایگی آنهاست که نه ابعاد عجیب و
غریبی دارند و نه تکنیکهای فاخر و گرانی که این روزها مد غالب عکاسان است که آثار
خود را به زور بر دیوارها تحمیل کنند ، و همه چیز را به خوشگلی و پول بفروشند. این
آثار نه تهیه کننده داشته اند، نه خریداران برایشان صف کشیده اند، نه با دوربین های
گران و استخدام عکاس به جای عکاس ! گرفته شده اند . این آثار با دوربین یک
مگاپیکسلی یک موبایل ارزان قیمت گرفته شده ، اما تا دلتان بخواهد با وجدان معذب
ما شهر نشیانان مدرن، حرف دارند. و مدام رد پای خود را در هیئت اضطرا بهای
نامعقول ، سر درد ها ، و حملات عصبی بر جای می گذارند و از آن مهمتر اینکه این
آثار حامل خلاء فرصت زیستنی هستند که اکنون مطلقاً از دست رفته است، خلائی که
در لحظه به لحظه و گوشه و کنار زندگی هامان مدام در حال فوران است .
امید مهدیزاده متولد ۱۳۶۲ در تهران است و این هشتمین نمایشگاه انفرادی او است .
روز های شنبه گالری تعطیل است.
شکوفههای همیشگی
نمایشگاه انفرادی نقاشی های آرشین آگشته با عنوان "شکوفه های همیشگی" در گالری شیرین
آيا آسمان همه جا همين رنگ است؟
"آيا آسمان همه جا همين رنگ است؟"/نمایشگاه انفرادی نقاشی های جمشيد محمدی
آینده اندوه
نمایشگاه آثار سهیل مختار با عنوان «آینده اندوه» در گالری شماره دو شیرین
نقاشی
نمایشگاه نقاشیهای سورنا زمانی در گالری شیرین سالن ۲
نقاشی
نمایشگاه نقاشی شکوه توکلیا در گالری شیرین سالن ۲
نقاشی
نمایشگاه نقاشی منصوره پیروی
متن باز
نمایشگاه گروهی اینستالیشن متن باز با آثار امیرحسین بیانی، ایمان صفایی، صفا الدین امامی، هویار اسدیان، مهدی عبدالکریمی، محمدرضا شاهرخی نژاد، سحر خیرخواه، آساره عکاشه، پیمان شفیعی زاده، یوشا بشیر، وحید طارمی، علی پناهی، مرتضی کسروی، مینا محسنی، سینا شعاعی، حسام محمدیان و سهیل مظفری
طرح
نمایشگاه نقاشی ملاحت محب خواه با عنوان طرح در سالن شماره ۲ گالری شیرین
خواب خرگوشی
مانند شهرم سپید و سیاه
چهره های ماسک دار و خرگوش های نقاشی های ساغر حمزه لو از کجا می آیند و به چه چیز اشاره دارند؟
آدم ها و خرگوش ها در این نقاشی ها بی دفاع و نظاره گر ما هستند. خرگوش ها بازیگوشند و در عین حال تکثیر و ازدیادشان آن
ها را ترسناک تر جلوه می دهد... چشم انداز شهری با حصارها و برج میلاد منظره ای سرد را به ما نشان می دهد و همنشینی
عناصر به همان اندازه که آشناست, ناآشنا نیز می نماید. حمزه لو نقاش جوانی است که از طریق نشانه های فردی و اجتماعی
شرایط شهری مثل تهران را پیش روی ما قرار میدهد. جمعیت, هوای آلوده و فضای خاکستری در این آثار به شکلی تاثیرگذار
کنار هم قرار می گیرند اما در بسیاری از آثار نیز چیزی شوخ طبعانه وجود دارد. این نقاشی ها به شکلی سلطه شهر و فضاهای
شهری را هم نشان میدهد, انگار آن برج ساختاری برای رصد ماست و ساختمان هایی که دور تا دور و برفراز ما دیده می شوند
کمکم به حصارهایی برای ما تبدیل می گردند. تنظیم ترکیب بندی سورئالیستی عناصر اما از سردی این نقاشی ها کم میکند و آن
ها را به یادمان هایی برای اکنون و اینجا تبدیل میکند.
بهنام کامرانی
نقاشی
نمایشگاه نقاشی هویار اسدیان در گالری شماره ۲ شیرین
نقاشی
نمایشگاه انفرادی نقاشی نادیا شمس در سالن شماره ۲ گالری شیرین
انباشتهها
نمایشگاه انفرادی نقاشیهای نسرین ملکثابت
نمایشگاه انفرادی نقاشی های نسرین ملک ثابت
افتتاحیه 12 مهر 1392 از ساعت 4 الی 8 شب
نمایشگاه تا تاریخ 23 مهر 1392 از ساعت 11 صبح تا 8 شب دایر میباشد
نمایشگاه نقاشی
نمایشگاه انفرادی نقاشی عادل حسینی نیک
نمایش طرح های فرید الدین
نمایش طرح های فرید الدین