چرا عکس‌ها جلوی جنگ را نمی‌گیرند؟
رابرت هاریمن مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۶

چرا عکس‌ها جلوی جنگ را نمی‌گیرند؟

اگر عکس‌ها بتوانند تغییر ایجاد کنند، آنگاه باید شکرگزار باشیم که این رسانه وجود دارد. اما اجازه بدهید که خودمان را سر کار نگذاریم. اشکال اصلی از طرف ما یا رسانه‌های ما نیست. اجازه داده‌شد حلب مخروبه شود و در حالی‌که تمام این اتفاقات جلوی چشم ما رخ داد، آنان که مسئول آن بودند، هنوز واقعا معرفی نشده‌اند.

  • چگونه آژانس مگنوم فتوز خود را در سن ۷۰ سالگی و در دوران اینستاگرام بازآفرینی می‌کند
    یان بورل مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۴

    چگونه آژانس مگنوم فتوز خود را در سن ۷۰ سالگی و در دوران اینستاگرام بازآفرینی می‌کند

    با وجود تمامی مشکلات مگنوم امروز در آستانه سالگرد ۷۰ سالگی تاسیسش قرار گرفته‌است. در طول تمام دهه‌های حیاتش این مؤسسه درست مانند عکاسان جنگی که شهرت آن را ایجاد کردند، در مخاطره قرار داشته‌است. اما بیلان‌های مالی این مؤسسه با برقراری ارتباط با در دورانی که بیش از دو میلیارد انسان با دوربین‌های معمولی گوشی موبایل‌شان عکس می‌گیرند دوباره در حال زنده شدن است.

  • جان موریس در صد سالگی یک قرن فوتوژورنالیسم را به یاد می‌آورد
    جیمز استرین مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۱۹

    جان موریس در صد سالگی یک قرن فوتوژورنالیسم را به یاد می‌آورد

    جان موریس شاید یک صلح‌طلب واقعی باشد، اما حرفه‌ی او تماما با جنگ گره خورده‌است. او در سال‌های جنگ جهانی اول به دنیا آمد، دبیر عکس‌های رابرت کاپا در مجله لایف در طول جنگ جهانی دوم بود و اولین کسی بود که عکس‌های ترسیم شده از جنگ ویتنام را در صفحه اول «نیویورک تایمز» منتشر کرد. او در مجموع به عنوان یکی از مهم‌ترین دبیران عکس تاریخ عکاسی محسوب می‌شود.

  • ایدریس کان و خوانشی جدید از عکس‌های بخرها
    نسرین طالبی مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۱۲

    ایدریس کان و خوانشی جدید از عکس‌های بخرها

    عکس‌ ایدریس کان، با در هم تنیدنِ مفهوم بایگانی به عنوان ابزاری مدرن برای شناخت و هم از کار انداختنِ خطوطِ سخت و مهندسی شده‌ی تمام این سازه‌های صنعتی، کارکردِ آن سازه‌ها را از آنها می‌ستاند. سازه‌ها وا رفته‌اند و به هرچیز شبیه‌اند جز محصولِ مهندسیِ مدرنیته که سخت مشغول به کار است. این اتفاق می‌تواند با تمامیِ عکس‌های مجموعه‌های دیگر بخرها بیفتد.

  • مردی که آمریکا را شناخت (قسمت 1)
    نیکولاس داویدوف مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۸

    مردی که آمریکا را شناخت (قسمت 1)

    فرانک کنار پنجره می‌نشیند. پیراهن کار کهنه همیشگی و شلوار ساییده شده‌ش را بر تن دارد و صورتش اصلاح نشده است. او تصویرسازی است که به ظاهر خودش توجه نمی‌کند.

  • پیروزی ترامپ چه پیامی برای وضعیت عکاسی در آمریکا دارد؟
    اد کاشی - گابریل الیسون اسکوکرافت مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۶

    پیروزی ترامپ چه پیامی برای وضعیت عکاسی در آمریکا دارد؟

    به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات عکس‌ها و تصاویر کمتر اثرگذار بودند. مردم بیشتر به شبکه‌های اجتماعی توجه نشان می‌دادند.

  • درباره‌ی کتاب «باغ آلبالو»
    عادل پازیار مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۵

    درباره‌ی کتاب «باغ آلبالو»

    کتاب «باغ آلبالو» اثر علی اکبر شیرژیان چند وقتی است که وارد بازار نشر شده است.

  • چهره مصنوعی؛ درباره مجموعه «پشت» اثر توماس راش
    دکتر شرین نجار - مورخ هنر مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

    چهره مصنوعی؛ درباره مجموعه «پشت» اثر توماس راش

    ماسک‌ها سطح مشترک و سیری بصری میان عالم درون و بیرون، واقعیت و خیال، مرگ و زندگی هستند.

  • چرا چیزی به نام عکس نمادین وجود ندارد
    استوارت فرانکلین مقاله ۱۳۹۵/۰۸/۱۸

    چرا چیزی به نام عکس نمادین وجود ندارد

    آیا عبارت عکس «نمادین» بیش از اندازه تکراری و دست‌مالی شده نیست؟ مگر نماد و تصویر تقریبا به یک معنی نیستند؟

  • زیه‌زیکس ( ZZYZX) گرگوری هالپرن: رویاپردازی در کالیفرنیای قرن ۲۱
    شان او هاگان مقاله ۱۳۹۵/۰۸/۰۲

    زیه‌زیکس ( ZZYZX) گرگوری هالپرن: رویاپردازی در کالیفرنیای قرن ۲۱

    هالپرن در کتاب بسیار جالب جدیدش با عنوان «ZZYZX» که نامش از روی روستایی در حاشیه صحرای موهاوی در منطقه سنت‌برناندینو کانتی انتخاب شده‌است، کالیفرنیایی خیالی ساخته‌است، محلی که هم واقعی است و هم استعاری، محلی که آشنا به نظر می‌رسد و در عین حال بیگانه است. در عکس‌های این مجموعه همه‌گونه طنین‌هایی از فیلم‌ها سیاه و سورئال دیوید لینچ تا اضطراب‌های محلی که در مقالات قدیمی‌تر یوآن دیدیون دیده‌می‌شد، پیدا می‌کنید.