نن گلدین؛ در میان دوستان - ۱۹۹۲
کارول نیگر مقاله ۱۳۹۳/۰۲/۰۸

نن گلدین؛ در میان دوستان - ۱۹۹۲

اسراری در اعماق کار او وجود دارد. نن گلدین اعتقاد دارد نباید اسرارمان را نگهداریم، زیرا همانند دملی سربرخواهند آورد و ما و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را آلوده خواهند کرد.

  • بحران واقعیت در عکاسی مستند
    رضا نیازی مقاله ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

    بحران واقعیت در عکاسی مستند

    رابطه‌مندی عکاسی با «واقعیت» در تاریخ این رسانه، همواره دستخوش دیدگاه‌های انتقادی و مناقشات فراوانی بوده است. کثرت وگستردگی نظریه‌های موجود در این باب، کارِ تحلیل و تدقیق در آنها را بدون تعیین محدوده‌ی عکاسی از میان شکل‌های مختلف آن، ما را به سردرگمی و تناقضات حل‌ناشدنی دچار می‌سازد. در نوشتار پیش‌رو این رابطه‌مندی در مناسبات «عکاسی مستند» مورد مداقه قرار گرفته است.

  • ابژه‌های تزئينی كيارنگ علايی؛ درباره‌‌ی نمايشگاه «پرده دوم اتفاق»
    محسن بایرام‌‌نژاد مقاله ۱۳۹۳/۰۱/۲۶

    ابژه‌های تزئينی كيارنگ علايی؛ درباره‌‌ی نمايشگاه «پرده دوم اتفاق»

    مجموعه‌ي 11 عكسي و اخيرِ كيارنگ علايي همچون اثر ارائه‌شده‌ي پيشين، ايده‌محور و ساخته‌شده است. خالق اثر راه سختي را در پيش گرفته كه به مدد آن، بيانيه‌هاي بصري‌اي را منتقل كند.

  • استحاله‌ی عکاسی در هنر معاصر
    رضا نیازی مقاله ۱۳۹۳/۰۱/۱۸

    استحاله‌ی عکاسی در هنر معاصر

    رابطه‌ی هنر و عکاسی در طول تاریخ عکاسی، همواره با پرسشی بنیادی و چالش‌برانگیز همراه بوده است: «آیا عکاسی هنر است؟» اگرچه به زعم بسیاری از منتقدین و اهالی هنر، طرح پرسش فوق در شرایط هنر معاصر، دیگر توجیه‌پذیر نیست، اما خصلت پرسش مورد نظر به‌گونه‌ای است که خود را همواره از میان تمامی پاسخ‌های احتمالی به آن، مجددا مطرح و احیا می‌کند.

  • قواعد باحال بودن در عکاسی
    جان للند مقاله ۱۳۹۳/۰۱/۱۶

    قواعد باحال بودن در عکاسی

    نکته ی قابل توجه در نمایشگاه «کول» نمایش یکسان احساس اضطراب و لذت است در نتیجه این نمایشگاه می‌تواند انسان‌ها را هم به سمت جلال و جبروت و هم بی‌علاقگی ببرد.

  • ملاک عکس خوب چیست؟ آیا شما عکاس هستید؟
    جولیان استالابراس مقاله ۱۳۹۲/۱۲/۲۷

    ملاک عکس خوب چیست؟ آیا شما عکاس هستید؟

    این سوالی است که اغلب از من پرسیده می‌شود و پاسخ به آن را بسیار مشکل می‌دانم. در گذشته بی‌درنگ در پاسخ می‌گفتم "بله"، و هنوز هم بسیار عکس می‌گیرم. پس علت دشواری پاسخ به این سوال چیست؟

  • تارین سیمون و نگاهی به مجموعه بی‌گناهان
    تارین سیمون مقاله ۱۳۹۲/۱۱/۱۹

    تارین سیمون و نگاهی به مجموعه بی‌گناهان

    سیمون در این مجموعه عکس‌ها که بعدها در قالب یک کتاب چاپ شد، افرادی را به نمایش می گذارد که به اشتباه محکوم و در نهایت با مدرک آزمایش دی‌ان‌ای تبرئه شده‌اند.

  • المپیک رویایی ولادیمیر پوتین را فراموش کن و نگاهی به سوچی واقعی بیانداز
    جرمی لیبارگر مقاله ۱۳۹۲/۱۱/۱۲

    المپیک رویایی ولادیمیر پوتین را فراموش کن و نگاهی به سوچی واقعی بیانداز

    تا حالا ممکن است که شنیده باشید، المپیک زمستانی سال جاری در سوچی روسیه یک نمایش وحشتناک است. گزارش‌ها در مورد هزینه‌های ۵۱ میلیارد دلاری برگزاری المپیک زمستانی سوچی، سرکوب دگرباشان جنسی در روسیه، خبرهای اخراج اجباری ساکنان، بازداشت غیرقانونی کارگران مهاجر، رواج اختلاس و فساد مالی در پروژه‌های مربوط به المپیک و ایجاد مشکلات محیط زیستی همه نشان‌ دهنده وضعیت سوچی قبل از برگزاری المپیک هستند. گزارش‌هایی که از لحاظ روابط عمومی انگار در مورد بیماری تب‌خال هستند. آنچه ممکن است شما در مورد سوچی ندانید، این است که این منطقه در آستانه دروازه‌های درگیری‌های نژادی و سرزمینی بلندمدت و قدیمی قرار گرفته‌است.

  • ملاک عکس خوب چیست؟ دیدن امری غیرعادی در امر عادی
    کتی کوبیکی مقاله ۱۳۹۲/۱۱/۰۷

    ملاک عکس خوب چیست؟ دیدن امری غیرعادی در امر عادی

    «ملاک عکس خوب چیست؟ با چه معیاری چنین قضاوتی امکان پذیر است؟» مجموعه ۷ مقاله است از ۷ صاحب‌نظر در حوزه عکاسی اعم از عکاس، نویسنده، مدرس، کیوریتور به سفارش فتوورکس.

  • بزرگداشت مغازه‌ای که گالری بزرگان بود
    دیوید گنزالس مقاله ۱۳۹۲/۱۰/۲۶

    بزرگداشت مغازه‌ای که گالری بزرگان بود

    زمانی که لری سیگل به عنوان یک عکاسی خیابانی جوان به نیویورک آمد، در این شهر محل‌های زیادی به نمایش عکس اختصاص نداشت. فقط موزه هنر مدرن بود و گالری لایم‌لایت و تعدادی قهوه‌خانه‌ها که عکس‌ها را به نمایش می‌گذاشتند. اما همین که آقای سیگل در موزه هنر مدرن نیویورک نمایشگاه «خانواده انسان» را دید، کافی بود تا اقدامی شگرف به ذهنش خطور کند. او گالری خودش را گشود.