جسیکا دیموک: طبقه نهم (۲۰۰۷)
داگ ریکارد مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۲۷

جسیکا دیموک: طبقه نهم (۲۰۰۷)

نقش ما وقتی که یکی از هم نوعانمان درد می‌کشد چیست؟ تعهد ما در مواجهه با دیگران چیست؟ در مورد هنر چطور؟ هنر چه می‌کند؟ چه کاری باید بکند؟ چه زمانی روزنامه‌نگاری و ژورنالیسم به هنر بدل شد وقرار شد که با نام هنر به مستند سازی از چنین صحنه‌های برویم؟ شما چطور؟ آن مخاطبانی که در هنگام تماشای درد احساس هیجان می‌کنند چطور؟ آیا شما باید جوری این عکس ها را نگاه کنید که انگار هیچ وقت قرار نیست کاری بکنید؟ آیا لازم است واکنش شما در واقع همان کاری باشد که ما به آن می‌گوییم «نگاه کردن»؟

  • یادداشت جواد مقیمی پارسا درباره مسترکلاس جوپ‌سوارت ۲۰۱۳
    جواد مقیمی پارسا مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۲۲

    یادداشت جواد مقیمی پارسا درباره مسترکلاس جوپ‌سوارت ۲۰۱۳

    جواد مقیمی پارسا، یکی از ۱۲ عکاسی است که برای شرکت در مسترکلاس جوپ‌سوارت ۲۰۱۳ انتخاب شد. در ادامه یادداشتی از او که درباره این ورک‌شاپ نوشته شده، آمده است.

  • رابرت فرانک: روابط ناخوشایند
    جیمز گوئیموند مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۲۰

    رابرت فرانک: روابط ناخوشایند

    همه نشانه های دموکراسی، رونق، هنر پاپ و مفوقیت در مجموعه «آمریکایی‌ها The Americans» حضور دارند.

  • راهنمای عکاسی سوزان سونتاگ در عصر فرهنگ دیجیتال
    ماریا پاپووا مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۱۹

    راهنمای عکاسی سوزان سونتاگ در عصر فرهنگ دیجیتال

    هرچند که نوشته‌های سوزان سونتاگ با عنوان «درباره عکاسی» که مجموعه‌ای از مقالات اولیه او است، اولین بار در سال ۱۹۷۷ منتشر شده‌اند، نگاه موشکافانه سونتاگ با تایم‌لاین‌های شبکه‌های اجتماعی امروزی آمیختگی عجیبی دارد و می‌تواند نوری بر روان‌شناسی و پویایی اجتماعی فرهنگ مصور آن‌لاین بیفکند.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ سونی لیستون در مقابل کَسیوس کلی - اسپورت ایلوسترِیتد
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۱۸

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ سونی لیستون در مقابل کَسیوس کلی - اسپورت ایلوسترِیتد

    دومین دور از مسابقات قهرمانی جهانی سنگین‌وزن‌های بوکس میان محمدعلی و سونی لیستون لحظه‌ای مهم در تاریخ بوکس و کارنامه ورزشی علی بود.

  • وی‌وین ساسن عکاس مد: نگاهی متفاوت
    شان او هاگان مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۱۱

    وی‌وین ساسن عکاس مد: نگاهی متفاوت

    زندگی دوران کودکی در افریقا به وی‌وین ساسن (Viviane Sassen) به عنوان یک عکاس مد نگاهی اصیل و جسور داده‌است. شان او هاگان از روزنامه گاردین پیش از نمایشگاه بزرگش در آمستردام با او مصاحبه کرده‌است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیمز کارالس: تظاهرات سلما مونت‌گومری
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۰۸

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ جیمز کارالس: تظاهرات سلما مونت‌گومری

    یک‌شنبه، ۷ مارس ۱۹۶۵ نقطه‌عطفی جنبش حقوق مدنی ایالت متحده آمریکا بود. هنگامیکه تلویزیون و روزنامه‌ها نزاعی خونین میان پلیس آلاباما -که مسلح به گرز، شلاق و گاز اشک‌آور بودند- را با ۶۰۰ نفر که اغلب از تظاهرات‌کنندگان حقوق مدنی سیاهان به رهبری مارتین لوترکینگ بودند، پوشش می‌دادند.

  • جهان جای بهتری خواهد بود اگر...
    مسعود بهنود مقاله ۱۳۹۲/۰۸/۰۳

    جهان جای بهتری خواهد بود اگر...

    گالری ریچارد یانگ لندن از ۲۸ اکتبر(۵آبان) تا ۲ نوامبر (۱۱ آبان) میزبان ۴۰ عکس از امید صالحی خواهد بود. در ادامه یادداشتی از مسعود بهنود که برای این نمایشگاه نوشته، آمده است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لری باروز: یانکی پاپا ۱۳
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۲۴

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ لری باروز: یانکی پاپا ۱۳

    سه عکاسی که مهمترین مقالات تصویری را درباره جنگ ویتنام تولید کردند - دان مک‌کالن، فیلیپ جونز گریفیث و لری باروز - همگی بریتانیایی بودند، اما تنها باروز (Larry Burrows) بود که برای مطبوعات آمریکایی کار می‌کرد.

  • لوئیجی گیری: کداکروم (۲۰۱۳)
    ولادیمیر گینتوف مقاله ۱۳۹۲/۰۷/۱۵

    لوئیجی گیری: کداکروم (۲۰۱۳)

    سال ۱۹۷۸ لوئیجی گیری (Luigi Ghirri) عکاس ایتالیایی یک کتاب منتشر کرد که به نام فیلم کداکروم نامگذاری شده‌بود. کتاب «کداکروم» گیری، یک کتاب جلد مقوایی نازک تقریبا با صد صفحه ضخامت است که خود عکاس آن را اولین بار با هزینه شخصی منتشر کرد.