مالتی‌مدیا، فتوژورنالیسم و داستان‌گویی تصویری
دیوید کمپل مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۴

مالتی‌مدیا، فتوژورنالیسم و داستان‌گویی تصویری

سال گذشته، به کوشش بنیاد ورلد پرس فوتو و انجمن عکاسی هلند، کمپبل مجموعه سخنرانی‌هایی را با عنوان " داستان گویی ِ تصویری در عصر خبرنگاری ِ پساصنعتی(۲)" در آمستردام، ایراد کرد. مقاله حاضر، بخشی از ارائه کمپبل را شامل می‌شود.

  • «شرم خاطره» در تعقیب یک عکاس جنگ
    جیمز استرین مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۲۳

    «شرم خاطره» در تعقیب یک عکاس جنگ

    برای نمایشگاهی از عکس‌های جنگی دان مک مک‌کالین یک کلیسای قرن سیزدهمی جای خوبی است، او مردی‌ست که قصد دارد جامعه را به توبه وادارد. غالب عکاس‌ها از افتخارات و تحسین‌هایی که این هفته در جشنواره ویزا پوق لیماژ بر سر آقای مک‌کالین ریخته‌ شد، احساس غرور می‌کنند.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رائول کورالس: دهقان-سربازان
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رائول کورالس: دهقان-سربازان

    رائول کورالس امروزه بیشتر به خاطر عکاسی تغزلی از انقلاب کوبا با مجموعه‌هایی مانند لا کاوالریا و رویا شناخته‌شده‌است. او در عین حال گزارش‌های تصویری مهمی هم از زندگی روزمره در کوبا منتشر کرده‌است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ گوردون پارکس: فلاویو
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ گوردون پارکس: فلاویو

    دیکی چپل در دوران جنگ جهانی دوم حرفه‌ی خبرنگاری خارجی را برگزید تا همراه شوهرش که یک خلبان در نیروی دریایی و عکاس خبری، بتواند در جنگ باشد. او نبردهای تفنگداران دریایی در ایوو جیما و اکیناوا را پوشش داد و بعدها با استفاده از ارتباطاتش در خط مقدم جبهه‌های کره و لبنان هم حاضر شد.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ برایان بریک: فصل بارش
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ برایان بریک: فصل بارش

    هر چند دیگر چنین روشی ممکن است بدیهی و آشنا به نظر برسد، اما در زمان انتشار گزارش «فصل بارش» این گزارش به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمونه‌های استفاده شاعرانه از رنگ در عکاسی خبری مطرح شد.

  • قدرت‌نمایی عکاسان زن در خاورمیانه
    کری مک‌دونالد مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۰۶

    قدرت‌نمایی عکاسان زن در خاورمیانه

    زنان در ایران و جهان عرب با وجود محدودیت‌های فرهنگی که ممکن است با آن روبرو باشند، در خط مقدم عکاسی قرار دارند. در جوامعی که عموما تحت سلطه مردان است، عکاسان زن از تصاویر، برای ایجاد سوال و کنکاش در مساله هویت استفاده می‌کنند. آنها داستان‌هایی را روایت می‌کنند و غالبا این داستان‌ها، داستان خودشان است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ گوردون پارکس: فلاویو
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ گوردون پارکس: فلاویو

    یکی از به یادماندنی‌ترین گزارش‌های مجله لایف در دهه ۱۹۶۰، گزارش گوردون پارکس عکاس و خوزه گالوی خبرنگار (José Gallo) از سفرشان به میان جمعی از بیقوله نشینان حاشیه شهر ریو در برزیل بود که به عنوان بخشی از یک گزارش ویژه مفصل در مورد آمریکای لاتین و «فقرای پر جنب و جوش» به عنوان «زمینی مرغوب برای رشد کاسترو گرایی و استثمار سیاسی کمونیستی» منتشر شده بود.

  • مشهورترین عکس‌های دستکاری‌شده پیش از عصر دیجیتال
    عکسخانه مقاله ۱۳۹۲/۰۶/۰۴

    مشهورترین عکس‌های دستکاری‌شده پیش از عصر دیجیتال

    حقیقت در یک عکس چگونه تعریف می‌شود؟ بیان حقیقت که از فتوژورنالیست‌ها انتظار می‌رود آیا امکان‌پذیر است؟

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ کیشوره پارخ: زندگی در حاشیه دهلی
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۳۱

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ کیشوره پارخ: زندگی در حاشیه دهلی

    گزارش‌های تصویری هفتگی کیشوره پارخ که روی جلد هندوستان تایمز غالبا با متن‌های نوشته خود او منتشر می‌شد، او را در دهه ۱۹۶۰ به عنوان یکی از ستاره‌ها و قهرمان‌های ستایش‌شده محلی بدل کرده‌بود.

  • عکاسی سهل است، عکاسی سخت است
    پل گراهام مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۳۰

    عکاسی سهل است، عکاسی سخت است

    انقدر ساده‌ست که مسخره به نظر می‌رسد. انقدر ساده‌ست که اصلا نمی‌توانم شروع کنم. فقط نمی‌دانم از کجا باید شروع کرد.