«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ یوجین اسمیت؛ پاپیولارفوتوگرافی - پیتزبورگ
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۱۴

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ یوجین اسمیت؛ پاپیولارفوتوگرافی - پیتزبورگ

اسمیت که در سال‌های آخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰ برای مجله لایف کار می‌کرد، تعداد زیادی مجموعه‌ گزارش تصویری تولید کرده‌بود که به عنوان نمادها و راهنماهای اصلی عکاسی خبری در زمان خود مشهور بودند. اما سال ۹۵۴ او استعفا داد، چرا که معتقد بود تنها به شکل مستقل است که می‌تواند بهترین کارهای خود را بدون نیاز به کوتاه آمدن از هنر عرضه کند.

  • اثر هابیل
    جورج اسلید مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

    اثر هابیل

    بعضی گفته اند در فرآیند ثبت تصویر بر روی فیلم یا پیکسل ها، لنز نمود خارجی روان انسانی یا چیزی که گفته می شود روح به طور فیزیکی از آن ساخته شده را جمع آوری می کند. این گفته چیزی مثل همان عبارت کلیشه ای و خام دستانه ای است که بسیاری اوقات درباره عکاسی استفاده می شود. اینکه عکس ها، روح سوژه را به تصویر می کشند. اما بیشتر ما در حال حاضر می دانیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست. انسانی یا چیزی که گفته می شود روح به طور فیزیکی از آن ساخته شده را جمع آوری می کند. این گفته چیزی مثل همان عبارت کلیشه ای و خام دستانه ای است که بسیاری اوقات درباره عکاسی استفاده می شود. اینکه عکس ها، روح سوژه را به تصویر می کشند. اما بیشتر ما در حال حاضر می دانیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست. روح ما بدون شک از دسترس عکاسان دور است.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هانری کارتیه برسون -چین
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هانری کارتیه برسون -چین

    سال ۱۹۵۸ مجله لایف هنری کارتیه برسون را مامور کرد تا به چین برود تا از فاز جدید توسعه اقتصادی را که در این کشور آغاز شده‌بود، عکاسی کند.

  • عکاسی انسان‌گرا: مقدمه
    شهاب شهسواری مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۱۰

    عکاسی انسان‌گرا: مقدمه

    مارتین کاروسو و همکارانش از پروژه جدیدشان در وب‌سایت Either/And می‌گویند که بررسی دریافت جدید و معنای جدید از عکاسی انسان‌گرا است، در این پروژه او و همکارانش از دیدگاه‌های متفاوت توضیح می‌دهند آیا عکاسی انسان‌گرا مرده‌است یا به شکلی جدید درآمده.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رلف گیلهاوزن-چین
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۹

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ رلف گیلهاوزن-چین

    رلف گیلهاوزن که یک عکاس خبری جوان و با آینده در مجله اشترن بود، اول با پیشنهاد عکاسی از خط آهن فراسیبری به عنوان وسیله حمل و نقل در روسیه تحت سلطه کمونیست‌ها مواجه شده‌بود. اما در عوض نتیجه سفر ۱۲ هزار کیلومتر او با همراهی نویسنده‌ای با نام یوآخیم هلت به جستجو در چین منتهی شد.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - پیکاسو در خانه
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۸

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - پیکاسو در خانه

    دیوید داگلاس دانکن در تابستان ۱۹۵۶ با پیکاسو دیدار کرد. این عکاس ۳۰ ساله جنگ ناگهانی و بی‌خبر جلوی در خانه معروف‌ترین نقاش جهان رفت، تنها ابزاری که برای معرفی خودش داشت، دوستی به‌نام رابرت کاپا بود.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ تازیو سچیارولی-ل‌اسپرسو
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ تازیو سچیارولی-ل‌اسپرسو

    «هیچ چیز ما را متوقف نمی‌کند، حتی اگر به این معنی باشد که میزها را برگردانند و خدمت‌کاران را دست‌پاچه کنند. حتی اگر پلیس دخالت کند و تمام طول شب مجبور باشیم سوژه را تعقیب‌کنیم. ما ول کن نیستیم. ما با تفنگ‌های فلاش‌دار می‌جنگیم.» این توصیف تازیو سچیارولی از عملیات پاپاراتزی‌ها در یک مصاحبه در سال ۱۹۵۸ است.

  • کاربرد عکاسی در وب‌سایت‌های هوادار بی‌اشتهایی عصبی
    دزانا تسموندو مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۵

    کاربرد عکاسی در وب‌سایت‌های هوادار بی‌اشتهایی عصبی

    عکس‌های «لایا آبریل Laia Abril» که در نشریه خودش با عنوان «تینسپایریشن»، به عنوان بخشی از یک پروژه بلندمدت عکاسی در مورد اختلالات خورد و خوراک، منتشر می‌شود، مرا به یاد یک مقاله در مورد بی‌اشتهایی عصبی(Anorexia nervosa) انداخت که این اختلال را به نوعی کوهنوردی سخت مقایسه کرده‌بود.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ ارتش آزادی‌بخش الجزایر - العربی
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۵

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ ارتش آزادی‌بخش الجزایر - العربی

    نشریه عرب‌زبان العربی که در کویت منتشر می‌شد، اولین بار سال ۱۹۵۸ با هدف خوانندگانی از آن سوی مرزهای کویت با موضوعات گوناگون گزارش‌های اختصاصی از فرهنگ و ادبیات گرفته تا علم و سیاست روی دکه‌ها آمد.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هکتور گارسیا - واله‌هیسمو - اوهو
    ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۳

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هکتور گارسیا - واله‌هیسمو - اوهو

    «هکتور گارسیا» زمانی‌که کارگران خط آهن در مکزیکو سیتی، تحت رهبری «دیمیتریو واله‌هو» اعتصاب کردند و شهر را کاملا فلج کردند (اعتصاباتی که به واله‌هیسمو معروف شد) یک عکاس خبری معتبر و شناخته‌شده در مکزیک محسوب می‌شد.