تصویر هولناک ترور سفیر روسیه در ترکیه
کارل ویک مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۳۰

تصویر هولناک ترور سفیر روسیه در ترکیه

برهان اوزبیلیچی، عکاس اسوشیتدپرس که لنز دوربینش را به سمت صحنه‌ای گرفته‌بود که در آن جوان سیاه‌پوش به سفیر روسیه شلیک کرد به خبرگزاری متبوعش می‌گوید: «ابتدا تصور کردم که یک برنامه نمایشی است.» اما بعد از تیراندازی «مهمانان شروع به دویدن کردند، پشت ستون‌ها و زیر میزها پناه گرفتند. من خودم را تا حدی مستقر کردم که بتوانم عکس‌هایم را بگیرم.»

  • یک گام به پس: هنر دیدن
    جینا ویلیامز مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۹

    یک گام به پس: هنر دیدن

    در سال‌های اخیر [مجید] سعیدی مهارتش را به سمت دیگری برده‌است، از منطقه‌های جنگی بیرون رفته و از زندگی روزمره مردمی عکاسی می‌کند که در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند. او می‌گوید: «امروز من چیزهایی را ترجیح می‌دهم که درست خلاف آن چیزهایی هستند که در دوره جوانی ترجیح می‌دادم. می‌خواهم چیزهایی را در میان بگذارم که دیگران نمی‌بینند و شاید قدرش را نمی‌دانند.»

  • نیویورک تایمز و اصلاحیه برای حفظ اخلاق فتوژورنالیسم
    پتاپیکسل مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۸

    نیویورک تایمز و اصلاحیه برای حفظ اخلاق فتوژورنالیسم

    در روزهای اخیر یک مورد بسیار جالب در زمینه اخلاق فتوژورنالیسم رخ داد: روزنامه نیویورک تایمز در زمینه یکی از مطالب اصلی‌اش اصلاحیه نوشت و تاکید کرد که عکسی که چاپ کرده با عکس اصلی متفاوت بوده چرا که درون عکس اصلی یک قاب عکس وجود داشته که بازتاب نور ایجاد کرده‌است و از عکس حذف شده است.

  • چرا عکس‌ها جلوی جنگ را نمی‌گیرند؟
    رابرت هاریمن مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۷

    چرا عکس‌ها جلوی جنگ را نمی‌گیرند؟

    اگر عکس‌ها بتوانند تغییر ایجاد کنند، آنگاه باید شکرگزار باشیم که این رسانه وجود دارد. اما اجازه بدهید که خودمان را سر کار نگذاریم. اشکال اصلی از طرف ما یا رسانه‌های ما نیست. اجازه داده‌شد حلب مخروبه شود و در حالی‌که تمام این اتفاقات جلوی چشم ما رخ داد، آنان که مسئول آن بودند، هنوز واقعا معرفی نشده‌اند.

  • چگونه آژانس مگنوم فتوز خود را در سن ۷۰ سالگی و در دوران اینستاگرام بازآفرینی می‌کند
    یان بورل مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۴

    چگونه آژانس مگنوم فتوز خود را در سن ۷۰ سالگی و در دوران اینستاگرام بازآفرینی می‌کند

    با وجود تمامی مشکلات مگنوم امروز در آستانه سالگرد ۷۰ سالگی تاسیسش قرار گرفته‌است. در طول تمام دهه‌های حیاتش این مؤسسه درست مانند عکاسان جنگی که شهرت آن را ایجاد کردند، در مخاطره قرار داشته‌است. اما بیلان‌های مالی این مؤسسه با برقراری ارتباط با در دورانی که بیش از دو میلیارد انسان با دوربین‌های معمولی گوشی موبایل‌شان عکس می‌گیرند دوباره در حال زنده شدن است.

  • جان موریس در صد سالگی یک قرن فوتوژورنالیسم را به یاد می‌آورد
    جیمز استرین مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۲۰

    جان موریس در صد سالگی یک قرن فوتوژورنالیسم را به یاد می‌آورد

    جان موریس شاید یک صلح‌طلب واقعی باشد، اما حرفه‌ی او تماما با جنگ گره خورده‌است. او در سال‌های جنگ جهانی اول به دنیا آمد، دبیر عکس‌های رابرت کاپا در مجله لایف در طول جنگ جهانی دوم بود و اولین کسی بود که عکس‌های ترسیم شده از جنگ ویتنام را در صفحه اول «نیویورک تایمز» منتشر کرد. او در مجموع به عنوان یکی از مهم‌ترین دبیران عکس تاریخ عکاسی محسوب می‌شود.

  • ایدریس کان و خوانشی جدید از عکس‌های بخرها
    نسرین طالبی مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۱۲

    ایدریس کان و خوانشی جدید از عکس‌های بخرها

    عکس‌ ایدریس کان، با در هم تنیدنِ مفهوم بایگانی به عنوان ابزاری مدرن برای شناخت و هم از کار انداختنِ خطوطِ سخت و مهندسی شده‌ی تمام این سازه‌های صنعتی، کارکردِ آن سازه‌ها را از آنها می‌ستاند. سازه‌ها وا رفته‌اند و به هرچیز شبیه‌اند جز محصولِ مهندسیِ مدرنیته که سخت مشغول به کار است. این اتفاق می‌تواند با تمامیِ عکس‌های مجموعه‌های دیگر بخرها بیفتد.

  • مردی که آمریکا را شناخت (قسمت 1)
    نیکولاس داویدوف مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۸

    مردی که آمریکا را شناخت (قسمت 1)

    فرانک کنار پنجره می‌نشیند. پیراهن کار کهنه همیشگی و شلوار ساییده شده‌ش را بر تن دارد و صورتش اصلاح نشده است. او تصویرسازی است که به ظاهر خودش توجه نمی‌کند.

  • پیروزی ترامپ چه پیامی برای وضعیت عکاسی در آمریکا دارد؟
    اد کاشی - گابریل الیسون اسکوکرافت مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۶

    پیروزی ترامپ چه پیامی برای وضعیت عکاسی در آمریکا دارد؟

    به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات عکس‌ها و تصاویر کمتر اثرگذار بودند. مردم بیشتر به شبکه‌های اجتماعی توجه نشان می‌دادند.

  • درباره‌ی کتاب «باغ آلبالو»
    عادل پازیار مقاله ۱۳۹۵/۰۹/۰۵

    درباره‌ی کتاب «باغ آلبالو»

    کتاب «باغ آلبالو» اثر علی اکبر شیرژیان چند وقتی است که وارد بازار نشر شده است.