حال، در تعلیقِ گذشتن؛ نگاهی به نمایشگاه حالِ گذشته‌ی مهران مهاجر
پریسا کشتکار مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۲/۱۷

حال، در تعلیقِ گذشتن؛ نگاهی به نمایشگاه حالِ گذشته‌ی مهران مهاجر

آن‌چه لازم است پیش از هر‌چیز درباره‌ی نمایشگاه «حال گذشته» مهران مهاجر مطرح شود، بذل توجه به این نکته است که عکس‌های این مجموعه از انتقال معنای سرراست و خوانش سطحی و بی‌تأمل می‌گریزند و بدین‌ ترتیب، مخاطب برای دریافت معنا ناگزیر است به سمت دلالت های ضمنی عکس حرکت کند.

  • برای آخرین و اولین بار؛ نگاهی به دو مجموعه‌ی متأخر «سوفی کل»
    پریسا کشتکار مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۱/۳۰

    برای آخرین و اولین بار؛ نگاهی به دو مجموعه‌ی متأخر «سوفی کل»

    موزه‌ی هنر معاصر مونترال از تاریخ پنجم فوریه تا دهم می سال جاری، دو مجموعه‌ی متأخر هنرمند مفهومی معاصر «سوفی کل - Sophie Calle» را با عنوان «برای آخرین و اولین‌بار» در معرض تماشای عموم قرار داده است. این دو مجموعه که معنای یکدیگر را تکمیل می‌کنند «تصویر آخر - The last image» و «دیدن دریا - Voir la mer» نام دارند.

  • در میانه‌ی همه‌چیز و هیچ؛  نقدی بر «حالِ گذشته» مهران مهاجر
    هادی آذری مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۱/۲۰

    در میانه‌ی همه‌چیز و هیچ؛  نقدی بر «حالِ گذشته» مهران مهاجر

    «حالِ گذشته» مهران مهاجر علی‌رغم برخی عدم انسجام‌ها، گنگی‌ها و اغتشاش محتوایی، سوالات مهمی را پیش روی ما می‌گشاید، هرچند در نهایت شاید از اتخاذ موضعی مشخص تن زند.

  • وقار خاموش؛ نگاهی بر عکس های دبورا توربویل
    پریسا کشتکار مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۱/۰۵

    وقار خاموش؛ نگاهی بر عکس های دبورا توربویل

    افتتاح نمایشگاهی برای مرور آثار دبورا توربویل (Deborah Turbeville) در گالری استیلی وایز (Staley Wise) نیویورک که به عکاسی مد اختصاص دارد، خوش وقتی شد برای معرفی بیشتر او به مخاطبان عکاسی در ایران. نمایشگاه مذکور از ۲۳ ژانویه آغاز شده و تا ۲۱ مارس ادامه خواهد داشت.

  • آشفتگی واقعی؛ نظم ساختگی؛ نگاهی به چیدمان عکس محور «تقسیم نگاه»
    پریسا کشتکار مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۰/۲۷

    آشفتگی واقعی؛ نظم ساختگی؛ نگاهی به چیدمان عکس محور «تقسیم نگاه»

    گالری یوسی میلو(Yossi Milo) نیویورک در شروع سال جدید میلادی چیدمان اسف شهام (Assaf Shaham) هنرمند اسرائیلی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که اولین نمایشگاه انفرادی او در ایالات متحده‌ی امریکاست، از پانزده ژانویه آغازشده و تا بیست و یکم فوریه ادامه خواهد داشت.

  • مانکن چارلی اِنگمن
    پریسا کشتکار مرور نمایشگاه‌ها ۱۳۹۳/۱۰/۱۸

    مانکن چارلی اِنگمن

    یکی از قدرت‌های غریب عکاسی تشدید و نیز تضعیف آشنایی‌ها و رابطه‌هاست. با تماشای عکس‌های مجموعه‌ی «مادر - MOM» چارلی اِنگمن(Charlie Engman) که به سفارش مجله‌ی مجاری «The Room» برای نمایش مُد گرفته شده است، نمی‌توان این واقعیت را که مدل انتخاب شده و عکاسی شده، مادر خود عکاس است نادیده گرفت و به چشم «عکس های مُد» به آن‌ها نگریست.