چرا عکس قاتل را در صفحه اول کار می‌کنید؟
لیز اسپید گفتگو ۱۳۹۵/۰۹/۳۰

چرا عکس قاتل را در صفحه اول کار می‌کنید؟

تا این لحظه بسیاری از خوانندگان اعتراض کرده‌اند و نظرهای انتقادی نسبت به انتشار عکسی با خشونت عریان در صفحه اول وب‌سایت روزنامه نیویورک تایمز نوشته‌اند. این عکس یک مرد اسلحه به دست با کت و شلوار و کروات را نشان می‌دهد که کنار جسد سفیر روسیه در ترکیه ایستاده‌است، سفیری که لحظاتی قبل توسط مرد کت و شلواری کشته‌شده‌است. من از فیل کوربرت، دبیر ارشد استانداردها و اخلاق روزنامه نیویورک تایمز پرسیدم که چه کسی در تصمیم برای انتشار این عکس نقش داشت، تا نظر دبیران روزنامه در این مورد را توضیح دهد.

  • بروس وبر: عکاسی ابزار توسعه دموکراسی است
    کدی لنگ گفتگو ۱۳۹۵/۰۶/۳۰

    بروس وبر: عکاسی ابزار توسعه دموکراسی است

    پیش از افتتاح نمایشگاه بروس وبر مجله تایم سراغ او رفت تا در مورد آثارش با او مصاحبه کند و از او بپرسد که چه چیزی الهام بخش کارهای او بوده‌است و اینکه چرا می‌گوید گرفتن یک عکس خوب مانند «نشان دادن محبوبه‌هایت به جهان» است.

  • گفتگو با سیمون رابرتز
    آیلسا مک‌وینی گفتگو ۱۳۹۵/۰۴/۱۵

    گفتگو با سیمون رابرتز

    سیمون رابرتز عکاس بریتانیایی است که چندین سال برای مجلات و ضمیمه‌های آخر هفته کار کرد. سرخوردگی مشروطش به خاطر خواسته دیگران برای تولید چیزی که خودش آن را «داستان قطعی» درباره یک موضوع توصیف می‌کند، و دادن مهلت سه روزه برای انجامش، او را به سفری یک ساله به روسیه کشاند. تصویرهای حاصل با تحسین بسیار کریس بوت، زیر عنوان «سرزمین مادری» (2007)، منتشر شد.

  • گفت‌و‌گو با رامین طلایی پیرامون پروژه‌ی «Every‌day Iran»
    سیوا شهباز گفتگو ۱۳۹۵/۰۳/۰۳

    گفت‌و‌گو با رامین طلایی پیرامون پروژه‌ی «Every‌day Iran»

    در این گفت‌و‌گو رامین طلایی از بنیان‌گذاران پروژه‌ی «اوری‌دی ایران - Everyday Iran»، از بی‌اخلاقی‌های حرفه‌ای همراهان این پروژه که منجر به حذف ناخواسته‌ی او از این پروژه شد،‌ می‌گوید.

  • لیوبلیانا: جیمز ناکتوی در اسلوونی پرس فتو
    مارال دقتی گفتگو ۱۳۹۴/۰۵/۱۳

    لیوبلیانا: جیمز ناکتوی در اسلوونی پرس فتو

    به یادماندنی‌ترین بخش اسلوونی پِرِس‌فتو ۲۰۱۵ (ششمین دوره‌ی این جشنواره)، مرور کار و زندگی عکاس جنگ جیمز ناکتوی است. پروژه‌ای که توسط مدیر این جشنواره Matej Leskovsek به اجرا درآمده و در نهایت ماه ژوئن امسال در لیوبلیانا در معرض نمایش قرار گرفت. نمایشگاهی با ۱۲۰ عکس که در گالریNina Pirnat-Spahić، Cankarjevegan Doma توسط Alain Mingam برپا شد، با کنفرانسی همراه شد که به طرز شگفت‌انگیزی تکان‌دهنده و قوی بود.

  • شادی قدیریان: عکاسان باید نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهند
    رپورتاژ آگهی گفتگو ۱۳۹۴/۰۳/۱۰

    شادی قدیریان: عکاسان باید نسبت به محیط ناسالم واکنش نشان دهند

    داور اولین دوره فیلم و عکس سلامت در بخش عکس گفت: با توجه به اینکه اولین دوره جشنواره بود به هر حال به نظر می رسید که هنوز سیاست های عکاسان در قبال موضوع روشن نباشد ولی حجم آثار خوب بود، هرچند بعضی آثار با موضوع ارتباطی نداشتند و این آفت برخی از عکس‌ها بود که دلیل آن همان تازه بودن جشنواره بود.

  • اسماعیل عباسی: وظیفه عکاس ایجاد جرقه فکر کردن در مردم است
    رپورتاژ آگهی گفتگو ۱۳۹۴/۰۲/۲۴

    اسماعیل عباسی: وظیفه عکاس ایجاد جرقه فکر کردن در مردم است

    اسماعیل عباسی، داور اولین جشنواره فیلم و عکس سلامت در بخش عکس با اشاره به داوری های انجام شده در این جشنواره، گفت: هر چیزی را باید بر اساس بدنه، عوامل تشکیل هنده و شرایط فرهنگی تاریخی آن سنجید، اینکه انتظار معجزه در شروع یک حرکت داشته باشیم خیلی زیاد است

  • گفتگو با کیارنگ علایی درباره جشنواره سلامت نیشابور
    رپورتاژ آگهی گفتگو ۱۳۹۴/۰۱/۳۰

    گفتگو با کیارنگ علایی درباره جشنواره سلامت نیشابور

    «برگزاری جشنواره یکی از ده ها شکل معرفی و تبلیغ پیام های اجتماعی سازمان برگزار کننده است، اگرچه چنین هدفی هرگز در شکل عمومی مطرح نمی شود، اما جشنواره فارغ از سویه های هنری که دارد، می تواند بستری برای تبلیغ مفاهیم مورد نظر برگزار کننده باشد.»

  • مصاحبه با محمدرضا چایفروش، از داوران بخش عکس جشنواره ملی سلامت
    رپورتاژ آگهی گفتگو ۱۳۹۴/۰۱/۲۹

    مصاحبه با محمدرضا چایفروش، از داوران بخش عکس جشنواره ملی سلامت

    آخرین مهلت دریافت آثار عکاسان و فیلمسازان جهت شرکت در جشنواره ملی سلامت ساعت 12 شب دوشنبه 31 فرودین 94 است.

  • گفتگوی ویدئویی با برگزیدگان سه دوره از جایزه شید
    عکسخانه گفتگو ۱۳۹۴/۰۱/۱۸

    گفتگوی ویدئویی با برگزیدگان سه دوره از جایزه شید

    در ادامه گفتگوهای ویدئویی شید، با بهروز مهری، تهمینه منزوی و ابوالفضل نسائی برگزیدگان سه دوره از جایزه شید در دسترس است.