عُقده های سرکوبشده؛ لورِتا لوکس
در واقع آنچه که در جمعبندیِ آثار لورتا لوکس میتوان اظهار داشت، پرداختن به این موضوع است که اکثرِ\ ابژه های(کودکان-دخترها) استفاده شده در این آثاردچار یک نوع تعارض یا کشمکش روانی هستند.
-
نیکولاس داویدوف عکاس ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
مردی که آمریکا را شناخت (قسمت ۲)
مگنوم هم، به ریاست رابرت کاپا، آثار فرانک را رد کرد: «کاپا معتقد بود تصویرهای من خیلی افقیاند، در حالی که مجلات عمودی چاپ میشوند.»
-
جینا ویلیامز عکاس ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
یک گام به پس: هنر دیدن
در سالهای اخیر [مجید] سعیدی مهارتش را به سمت دیگری بردهاست، از منطقههای جنگی بیرون رفته و از زندگی روزمره مردمی عکاسی میکند که در شرایط بسیار سخت زندگی میکنند. او میگوید: «امروز من چیزهایی را ترجیح میدهم که درست خلاف آن چیزهایی هستند که در دوره جوانی ترجیح میدادم. میخواهم چیزهایی را در میان بگذارم که دیگران نمیبینند و شاید قدرش را نمیدانند.»
-
جیمز استرین عکاس ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
جان موریس در صد سالگی یک قرن فوتوژورنالیسم را به یاد میآورد
جان موریس شاید یک صلحطلب واقعی باشد، اما حرفهی او تماما با جنگ گره خوردهاست. او در سالهای جنگ جهانی اول به دنیا آمد، دبیر عکسهای رابرت کاپا در مجله لایف در طول جنگ جهانی دوم بود و اولین کسی بود که عکسهای ترسیم شده از جنگ ویتنام را در صفحه اول «نیویورک تایمز» منتشر کرد. او در مجموع به عنوان یکی از مهمترین دبیران عکس تاریخ عکاسی محسوب میشود.
-
نیکولاس داویدوف عکاس ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
مردی که آمریکا را شناخت (قسمت 1)
فرانک کنار پنجره مینشیند. پیراهن کار کهنه همیشگی و شلوار ساییده شدهش را بر تن دارد و صورتش اصلاح نشده است. او تصویرسازی است که به ظاهر خودش توجه نمیکند.
-
صمد قربانزاده عکاس ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
«فانوس دریایی»؛ مگان بادی
مجموعه «فانوس دریایی - Lighthouse» محصول سال ٢٠٠٨ است که مگان بادی ایده اصلی آن را از یک داستان متعلق به ادبیات قرن نوزدهم انگلیس گرفته است. این داستان روایت دختر یتیمی است که دچار مشکلات زیادی در مسیر زندگی خود میگردد.
-
رنا سیلورمن عکاس ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
پرترههای شخصی ویلیام اگلستون: مردی که چهره انسان با پارکینگ برایش فرقی نمیکرد
غالب هنرمندان عکاس پرتره تلاش میکنند تا تمایز میان ذات احساسی همه سوژههای متفاوت را نشان دهند. اما در برابر این نگاه میتوان هنرمندی مانند ویلیام اگلستون را مثال زد.
-
لیزا هانتر عکاس ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
داستانهای جالب: کارلوس و جیسون سانچز
برادران سانچز(Carlos - Jason Sanchez) غریزه قصهگویی کارگردان هالیوودی را دارند. عکسهای با دقت صحنهپردازی شدهشان تقریبا شبیه تصویرهای سینمایی، پر از تنشهای دراماتیک است.
-
اوون کمپل عکاس ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
درباره سیاسینکردن هنر انتزاعی
در این نوشتار، اوون کمپل با اشاره به دیباچه مجموعه آثار ولفگانگ تیلمانز، که به قلم دومینیک شیلر نوشتهشدهاست اشاره میکند و برداشت سیاسی از آثار انتزاعی تیلمانز را یکسره برداشت نادرست از هنر وی قلمداد میکند. به اعتقاد کمپل نسبت دادن اهداف و دلالتها سوسیالیستی و ضدسرمایهداری به آثار انتزاعی تیلمانز، به نوعی تقلیل ارزش زیباییشناختی آثار است و البته این واقعیت را که خود این آثار به نوعی کالاهای موضوع مبادله در دنیای سرمایهداری هستند فراموش میکند.
-
صمد قربانزاده عکاس ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
جودی دتر؛ فمینیست عکاس
دتر جزو عکاسانی است که به خاطر سلفپرترههایش بسیار مشهور است. او اغلب در پی ثبت شخصیتها است و در آن به حالات و نگرانیهای خودآگاه و ناخودآگاه زنان میپردازد.