نمایشگاه «مواجهه» کاترین نظری در گالری دنا
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۲۵

نمایشگاه «مواجهه» کاترین نظری در گالری دنا

نمایشگاه انفرادی عکس كاترين نظرى با عنوان «مواجهه» به كيوريتورى صمد قربانزاده از جمعه ٢٨ تير در گالری دنا گشایش می‌یابد.

  • انتخاب نیوشا توکلیان به عنوان عضو دائمی مگنوم
    عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۱۴

    انتخاب نیوشا توکلیان به عنوان عضو دائمی مگنوم

    در خبری که از سوی مگنوم منتشر شده نیوشا تکلیان به عنوان عضو دائمی مگنوم انتخاب شده است.

  • نمایش مستند «هولیوود اصفهان»
    عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۱۰

    نمایش مستند «هولیوود اصفهان»

    فیلم مستند «هولیوود اصفهان» روز دوشنبه 17 تیر ماه 1398 ساعت 17 به همت «موزه عکسخانه شهر» در «فرهنگ‌سرای ارسباران» به نمایش در می‌آید.

  • جستاری درباره‌ی نمایشگاه «از کرانه‌های ارس» حبیب فرشباف
    افسانه کامران ۱۳۹۸/۰۴/۱۰

    جستاری درباره‌ی نمایشگاه «از کرانه‌های ارس» حبیب فرشباف

    چرا عکس‌های یادگاری عزیزند و عکس‌های حبیب فرشباف عزیزتر؟

  • روی خط گریز
    رضا نیازی ۱۳۹۸/۰۳/۲۷

    روی خط گریز

    عکاسی مستندنگاری از درون (با کیفیتی سردستی و خام‌دستانه) ماهیتاً نوعی «عکاسی مینور» است. این مینور بودن اساساً از خلال نحیف ‌کردنِ عاملیت و سوژه‌گیِ عکاس در مقام ذهنِ شناسا و نیز زدودنِ عکاسی از مفهوم‌گرایی و زیبایی‌شناسیِ استعلایی به‌دست می‌آید. جایی که با عقب‌رویِ مفهومی و حرکتی معکوس از تراز بالا به سمت پایین با نوعی بَدوی‌گرایی و آماتور «شدن» مواجه‌ایم. درواقع رویّه‌ی این نوع عکاسیْ به ‌منزله‌ی تلاشی برای نزدیکی به تصویری خام، عریان و محسوس از واقعیتِ پیشِ ‌روی دوربین است.

  • «هولیوود اصفهان» در موزه عکسخانه شهر
    عکسخانه ۱۳۹۸/۰۳/۲۶

    «هولیوود اصفهان» در موزه عکسخانه شهر

    نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» از روز چهارشنبه 29 خرداد ماه 1398 ساعت 16 در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

  • عشق و مرگ در مناظر شخصیِ هیولای ژاپنی؛ یادداشتی درباره‌ی نوبویاشی آراکی
    پرستو ابن‌علی ۱۳۹۸/۰۳/۲۵

    عشق و مرگ در مناظر شخصیِ هیولای ژاپنی؛ یادداشتی درباره‌ی نوبویاشی آراکی

    نوبویاشی آراکی، عکاس ژاپنی، با استفاده از هر دو روی سناریوهای «عکاسی خانوادگی» به گرفتن تصاویر صمیمانه روی می‌آورد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و تقریباً همزمان با نن گلدین پایه‌های «عکاسی صمیمانه» را بنیان می‌گذارد.

  • هاهاها: ری خنده‌داره[۱]
    ژان پریت کوِل استِپ ۱۳۹۸/۰۳/۲۱

    هاهاها: ری خنده‌داره[۱]

    با خودم فکر می‌کنم آیا درک می‌کنند دیگران چه دیدی به این تصاویر دارند و درواقع رضایت آن‌ها در چیست؟ آیا می‌دانند که دنیای هنر چگونه فقر را زیبا می‌کند و یا چگونه تصویری از بدبختی اجتماعی جایگزین یک کنش اجتماعی می‌شود و آن را بی‌تأثیر می‌کند؟ چطور ممکن است به چیزی که درکی از آن نداری رضایت بدهی؟ و اصلاً اهمیتی دارد که تصوری از قضیه نداشته باشند و بهایی به آن ندهند؟ آن‌ها بالغ‌اند، درست است؟

  • مردی از غربِ وحشیِ وحشی؛ یادداشتی درباره‌ی لری کلارک
    امید نقویان ۱۳۹۸/۰۳/۱۹

    مردی از غربِ وحشیِ وحشی؛ یادداشتی درباره‌ی لری کلارک

    سوژه‌های عکس‌ها و فیلم‌های لری کلارک یادآور سنتی از به‌تصویر کشیدن آدمی در دوران گذار از کودکی به بزرگسالی است که همواره موقعیت‌هایی تنش‌زا را درپی دارد و درنهایت بدل به فردی در جامعه‌ی امریکایی می‌شود که در افقِ مفهوم «رؤیای امریکایی» تعریف می‌شود.

  • گلدین از چشمیِ گلدین
    گل‌آرا جهانیان ۱۳۹۸/۰۳/۱۴

    گلدین از چشمیِ گلدین

    وقتی گلدین درباره‌ی عکس‌هایش حرف می‌زند، درباره‌ی آدم‌هایی می‌گوید که گویی در زیر پوست تصویر نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند. اصولاً عکس‌های او همراه با توضیحاتی درباره‌ی هویت و داستان زندگی سوژه‌هایش است، درباره‌ی اینکه آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند و چه تاریخی داشته‌اند.