ژرومِ عکاس؛ نقدی بر مجموعه «یک سفر ایرانی» از حسین فاطمی
هنر راز ماندگاری مکانها و برجسته شدن آنهاست. شانزهلیزه چیزی جز یک خیابان معمولی مثل بیشتر خیابانهای پاریس یا دیگر شهرهای بزرگ اروپایی نیست. شانزهلیزه با ادبیات بزرگ شده و با سینما به مردم شناسانده شده است. شانزهلیزه چیزی از خودش ندارد اما پیوند آن با آثار ادبی و هنری، این خیابان را تبدیل به مکانی با روحی عاشقانه کرده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
انتشار پنجاه و یکمین شماره حرفه هنرمند با موضوع «عکاسی و ایتالیا»
در این شماره حرفه:هنرمند به معرفی و بررسی ابعادی از آثارعکاسان ارزشمندی همچون لوییجی گیری و گویدو گویدی و حضور عکاسان ایتالیایی در ایران پرداخته شده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
ده نکته برای سازماندهی عکسهای دیجیتال
با گذشت زمان، عکسهای شما به دهها هزار عکس میرسد و طی این مدت ممکن است که کامپیوتر و یا دوربین خود را تغییر داده باشید. خوشبختانه سازماندهی عکسهای دیجیتال آسانتر از پیش شده شده است. در ادامه نکاتی را که برای آرشیو کردن تصاویرتان بهتر است درنظر بگیرید آورده شده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
اولین عکس زمین از فضا
در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۸در ۶۵ مایلی زمین اولین عکس از فضا ثبت شده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
کلاسهای رایگان امآیتی برای علاقهمندان به فتوژورنالیسم و عکاسی مستند
یک رسم در میان کالجهای کشورهای خارجی وجود دارد که بخشی از آموزش خود را برای علاقهمندان در سراسر دنیا آزاد در اینترنت قرار بدهند. حال امآیتی کلاس عکاسی مستندی را در وبسایت خود قرار داده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
نمایشگاه و نشستهای تخصصی هنر معاصر در مشهد
در امتداد نشستهای سالانهی هنر معاصر در مشهد به کیوریتوری گروه آنتی تعهد و همکاری گالری آرتین از ۳۰ تیر مجموعه نشستهایی با حضور ۸ کارشناس برگزار میشود.
-
سمن صارمی ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
«زندگی دوگانه»
کلی کانل شهرت خود را مدیون آثاری است که با سلف پرتر های سیندی شرمن مقایسه میشوند. معروفترین اثر او، مجموعهی بحث برانگیز «زندگی دوگانه»، عکس هایی را شامل میشود که با مونتاژ دیجیتال به وجود آمدهاند.
-
عکسخانه ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
بازار فروش آثار هنری در اردبیل
بازار فروش آثار هنرهای تجسمی اردبیل با عنوان «ضیافت معنا» به نفع بیماران سرطانی بنیاد خیریه ریحانه اردبیل برگزار میشود.
-
رضا نیازی ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
معاصریت در عکاسی ایران (۲)؛ وضعیت پسامدرن
پسامدرن یک «وضعیت» است؛ وضعیت به پرسشکشیدن تمام باورها و الگوهای پذیرشیافتهی پیشین حتی اگر پاسخی در میان نباشد. وضعیت افول و ازنفسافتادن مدرنیتهای که گویی به ایستگاه پایانیاش نزدیک شده است و نیز وضعیت مقیمشدن در تکثر بیمرکز و سرگشتگی سرخوشانه، جاییکه دیگر هیچ ایدئولوژی و پارادایم جهانشمولی در میان نیست.
-
استیو مککوری ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آن عکس که عکاسم کرد؛ مکزیکوسیتی ۱۹۷۲ - مککوری
اینجا مکزیکوسیتی است، دو سال پبیش از اینکه کار در روزنامهای در فیلادلفیا را شروع کنم.