دنیای اگلستون
والتر هپی ۱۳۹۲/۰۷/۱۴

دنیای اگلستون

رنگ‌های اگلستون همیشه ناتورالیستی هستند. اگر عکس کمی رنگ پریده باشد، درست همان شکلی است که سوژه توسط عکاس دیده‌شده‌است. سوژه‌های آرام، لطیف و غیر رنگارنگ درست مانند خودشان عکاسی شده‌اند. با این حال همین سوژه‌ها اگر سیاه و سفید نمایش داده می‌شدند خیلی مفهوم کمتری را منتقل می‌کردند.

  • بیل اپریج؛ ۲۰۱۳ | ۱۹۳۸
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۷/۱۳

    بیل اپریج؛ ۲۰۱۳ | ۱۹۳۸

    بیل اپریج یکی از بزرگترین فتوژورنالیست‌های نسل خود و ثبت‌کننده عکس معروف ترور رابرت کندی، پنج‌شنبه ۳ اکتبر ۲۰۱۳ در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

  • سخت‌گیری بیشتر ورلد‌پرس‌فوتو درخصوص ویرایش عکس‌ها
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۷/۱۳

    سخت‌گیری بیشتر ورلد‌پرس‌فوتو درخصوص ویرایش عکس‌ها

    به دلیل بحث‌ و جدل‌های داغی که پیرامون ویرایش عکس برگزیده ورلدپرس‌فوتو ۲۰۱۲ در گرفت، موسسه ورلدپرس‌فوتو تصمیم گرفته تا تغییراتی را در قوانین مسابقه اعمال کند.

  • نمایشگاه عکس طبیعت فخرپور در کاشان
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۷/۱۲

    نمایشگاه عکس طبیعت فخرپور در کاشان

    نمایشگاه عکس‌های طبيعت «مهرداد فخرپور» از ۱۲ تا ۱۴ شهريور در نگارخانه آزادي کاشان به نمایش گذاشته شد.

  • پیتر هوگو در گالری یوسی میلو
    محمدرضا میرزایی ۱۳۹۲/۰۷/۱۱

    پیتر هوگو در گالری یوسی میلو

    این هفته به بررسی نمایشگاه تازه پیتر هوگو که هم اکنون در گالری یوسی میلو در شهر نیویورک در حال برگزاری است، می‌پردازیم.

  • داستان یک عکس مشهور: گاندی و چرخ نخ‌ریسی، ۱۹۴۶
    بن کازگروف ۱۳۹۲/۰۷/۱۰

    داستان یک عکس مشهور: گاندی و چرخ نخ‌ریسی، ۱۹۴۶

    تعداد بسیار کمی از چهره‌های مشهور قرن بیستم هستند که چهره آنها بلافاصله بدون اغراق توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان شناخته‌شود. تعداد بسیار کمی از این افراد باقی مانده‌اند و مهانداس کارامشاند گاندی (۱۸۶۹-۱۹۴۸) یکی از مشهورترین آنان است.

  • فراخوان جایزه پورتفولیو اپرچر ۲۰۱۴
    اپرچر ۱۳۹۲/۰۷/۱۰

    فراخوان جایزه پورتفولیو اپرچر ۲۰۱۴

    هدف از جایزه پورتفولیو اپرچر، شناسایی گرایش‌ها در عکاسی معاصر و برجسته‌کردن آثار هنرمدانی است که شایسته‌ی شناخت بیشتر هستند.

  • نمایشگاه عکس آوار رویاها با آثار سامان عباسی
    عکسخانه ۱۳۹۲/۰۷/۱۰

    نمایشگاه عکس آوار رویاها با آثار سامان عباسی

    نمایشگاهی از آثارعکس سامان عباسی با عنوان "آوار رویاها" از عصر شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در نگارخانه ارشاد سنندج گشایش می‌یابد.

  • غریب‌تر از قصه: آیا لازم است عکاسان مستند به واقعیت قصه بیافزایند؟
    الیور لورنت ۱۳۹۲/۰۷/۰۹

    غریب‌تر از قصه: آیا لازم است عکاسان مستند به واقعیت قصه بیافزایند؟

    الیور لورنت عکاسی مستند متعلق به دنیای حقیقت است، اما با این حال گروهی از عکاسان هستند که مرزهای بین واقعیت و قصه را در می‌نوردند. الیور لورنت معتقد است که هدف این عکاسان دست یافتن به مخاطبانی در بین عموم مردم است که به فرم‌های روایی استفاده‌شده در دنیای ادبیات و سینما عادت کرده‌اند.

  • «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ عصر ویتنام: ۱۹۶۵-۱۹۷۴
    ماری پنزر ۱۳۹۲/۰۷/۰۷

    «چیزها آن‌گونه که هستند»؛ عصر ویتنام: ۱۹۶۵-۱۹۷۴

    تصور اینکه یک دوره ده ساله سبب بسیاری از سرخط‌های خبری تاریخی قرن باشد، سخت است.