انتشار کتاب عکسهای محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستالها»
کتاب تازهای از عکسهای محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستالها» توسط انتشارات بلو تایگر منتشر شد.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
نمایشگاه عکس تاریخی «تعزیه و تکیه»
نمایشگاه عکس های تاریخی تحت عنوان «تعزیه و تکیه» از روز یکشنبه 24 شهریور ماه 1398 ساعت 14 در موزه عکسخانه شهر افتتاح میشود.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان» و رونمایی از کتاب «تاریخ عکاسی در همدان»
نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان» از روز سهشنبه 15 مرداد ماه ساعت 16 در موزه عکسخانه شهر افتتاح میشود.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
نمایشگاه «مواجهه» کاترین نظری در گالری دنا
نمایشگاه انفرادی عکس كاترين نظرى با عنوان «مواجهه» به كيوريتورى صمد قربانزاده از جمعه ٢٨ تير در گالری دنا گشایش مییابد.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
انتخاب نیوشا توکلیان به عنوان عضو دائمی مگنوم
در خبری که از سوی مگنوم منتشر شده نیوشا تکلیان به عنوان عضو دائمی مگنوم انتخاب شده است.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
نمایش مستند «هولیوود اصفهان»
فیلم مستند «هولیوود اصفهان» روز دوشنبه 17 تیر ماه 1398 ساعت 17 به همت «موزه عکسخانه شهر» در «فرهنگسرای ارسباران» به نمایش در میآید.
-
افسانه کامران ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
جستاری دربارهی نمایشگاه «از کرانههای ارس» حبیب فرشباف
چرا عکسهای یادگاری عزیزند و عکسهای حبیب فرشباف عزیزتر؟
-
رضا نیازی ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
روی خط گریز
عکاسی مستندنگاری از درون (با کیفیتی سردستی و خامدستانه) ماهیتاً نوعی «عکاسی مینور» است. این مینور بودن اساساً از خلال نحیف کردنِ عاملیت و سوژهگیِ عکاس در مقام ذهنِ شناسا و نیز زدودنِ عکاسی از مفهومگرایی و زیباییشناسیِ استعلایی بهدست میآید. جایی که با عقبرویِ مفهومی و حرکتی معکوس از تراز بالا به سمت پایین با نوعی بَدویگرایی و آماتور «شدن» مواجهایم. درواقع رویّهی این نوع عکاسیْ به منزلهی تلاشی برای نزدیکی به تصویری خام، عریان و محسوس از واقعیتِ پیشِ روی دوربین است.
-
عکسخانه ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
«هولیوود اصفهان» در موزه عکسخانه شهر
نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» از روز چهارشنبه 29 خرداد ماه 1398 ساعت 16 در موزه عکسخانه شهر افتتاح میشود.
-
پرستو ابنعلی ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
عشق و مرگ در مناظر شخصیِ هیولای ژاپنی؛ یادداشتی دربارهی نوبویاشی آراکی
نوبویاشی آراکی، عکاس ژاپنی، با استفاده از هر دو روی سناریوهای «عکاسی خانوادگی» به گرفتن تصاویر صمیمانه روی میآورد و تقریباً همزمان با نن گلدین پایههای «عکاسی صمیمانه» را بنیان میگذارد.