نقدی بر نمایشگاه «من، سفر»
پریسا رفیعی ویژه ۱۳۹۶/۰۲/۱۵

نقدی بر نمایشگاه «من، سفر»

در وهله‌ی اول بدیهی می‌نماید که جملات در تلاشند مسئله‌ای به غایت سیاسی اجتماعی را در ارتباط با مسئله هویت انسان‌ها بسنجند و بر اهمیت نقش مرزها در زندگی انسان‌ها که برگرفته از سیاست‌های حاکمان است تاکید کنند. عکس‌ها اما زبانی فارغ از بداهت توضیحات ابتدایی نمایشگاه دارند و واژگان دیگری را برای تعریف معنای مرز اتخاذ کرده‌اند.

  • تجلیلِ خُشکیدگی یا همهمه‌ی نمک‌سودِ سازهای ناکوک
    فرشید رحیمی ویژه ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

    تجلیلِ خُشکیدگی یا همهمه‌ی نمک‌سودِ سازهای ناکوک

    «جزر» عنوان نمایشگاهی چند رسانه‌ای با موضوع دریاچه ارومیه است که در گالری «راه ابریشم۲» از بیست و چهارم دی‌ماه بر پا شده است.

  • درخواست جمعی عکاسان و فیلم‌سازان برای تولید دوربین با قابلیت رمزنگاری
    گرگ اسکوبلت ویژه ۱۳۹۵/۰۹/۲۷

    درخواست جمعی عکاسان و فیلم‌سازان برای تولید دوربین با قابلیت رمزنگاری

    هک کردن رایانه‌ها مدتی است که موضوع بحث روزنامه‌ها است. اما بنیاد آزادی مطبوعات ( Freedom of the Press Foundation) نسبت به یک موضوع کم‌تر دیده‌شده، اما همچنان حیاتی در مورد امنیت اطلاعات نگران است: امنیت دوربین‌های دیجیتال. یا اگر درست‌تر بخواهیم بگوییم، فقدان امنیت در دوبین‌های دیجیتال.

  • کتاب عکس «شکر لیبی» برنده دوره جایزه کتاب «پاریس‌فتو» شد
    تایم سیمور ویژه ۱۳۹۵/۰۸/۲۵

    کتاب عکس «شکر لیبی» برنده دوره جایزه کتاب «پاریس‌فتو» شد

    کتاب شکر لیبی (Libyan Sugar) مجلدی است محصول یک سفر جاده‌ای در منطقه جنگی لیبی در طول جنگ‌های سال ۲۰۱۱ که رویدادها و خاطرات آن با جزئیات از طریق عکس، تک‌نویسی و پیاده‌سازی گفتگوها با خانواده‌ها و همکاران در آن گرد هم آمده‌اند. این مجموعه که توسط مایکل کریستوفر براون جمع‌آوری شده‌است، برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری بخش اولین کتاب عکس در جشنواره مشهور کتاب عکس «پاریس فتو- بنیاد اپرچر» شد.

  • انتشار دفترچه «تعرفه رسمی خدمات انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران»
    عکسخانه ویژه ۱۳۹۵/۰۸/۱۰

    انتشار دفترچه «تعرفه رسمی خدمات انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران»

    انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران، دفترچه «تعرفه رسمی خدمات انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران» را در ۹ صفحه منتشر کرد. این دفترچه در دو بخش تعرفه و نمونه قرارداد تنظیم شده است.

  • کاوشی در تاریخ عکاسی شهادت‌دهنده‌
    شارلوت هاردینگ ویژه ۱۳۹۵/۰۷/۰۸

    کاوشی در تاریخ عکاسی شهادت‌دهنده‌

    «تصویر به مثابه پرسش» نام نمایشگاهی است که به تازگی در گالری میشل هوپن برگزار شده‌است و تعدادی از بزرگ‌ترین تصویرسازان عصر مدرن را در کنار یکدیگر جمع کرده‌است.

  • لابراتوار دیجیتال «Ag»
    رپورتاژ آگهی ویژه ۱۳۹۵/۰۶/۰۱

    لابراتوار دیجیتال «Ag»

    لابراتوار دیجیتال «Ag» با تعیین وقت قبلی، خدمات چاپ و اسکن را ارائه می‌دهد.

  • بررسی حقوقی دست‌کاری روزنامه‌ی «شرق» در عکس آیت‌الله طالقانی
    افسانه عابدین ویژه ۱۳۹۵/۰۵/۰۷

    بررسی حقوقی دست‌کاری روزنامه‌ی «شرق» در عکس آیت‌الله طالقانی

    در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۵ روزنامه شرق اقدام به انتشار عکسی از آیت‌الله طالقانی در صفحه اول خود می‌کند.

  • پاسخِ «جوابیه»
    رامین طلایی ویژه ۱۳۹۵/۰۳/۱۵

    پاسخِ «جوابیه»

    سوم خرداد گفتگوی سیوا شهباز با رامین طلایی پیرامون پروژه‌ی «Every‌day Iran» منتشر شد. تیم فعلی «Every‌day Iran» در یادداشتی توضیحاتی را درباره‌ی این گفتگو ارسال کردند که هفتم خرداد منتشر شد. پیرو انتشار این یادداشت رامین طلایی توضیحاتی را ارايه کرده که در ادامه آمده است.

  • نگاهی به نمایشگاه «محدوده قرمز» اثر جلال سپهر
    فاطمه یوسفی ویژه ۱۳۹۵/۰۳/۰۹

    نگاهی به نمایشگاه «محدوده قرمز» اثر جلال سپهر

    جلال سپهر هنرمند عکاسی که از سال ۱۳۷۲ تا کنون به عکاسی پرداخته و پیش از این نمایشگاهی با عنوان «گره» در زمینه‌ی فرش داشته، در آخرین نمایشگاه خود در گالری راه ابریشم، باز هم به سراغ این موضوع رفته و فرش را در فضایی خشک و لم‌یزرع، استعاره‌ای از جغرافیای خاورمیانه، به تصویر کشانده است.