کشف جعبه نگاتیوهای صد ساله در جنوبگان
پتاپیکسل خبر ۱۳۹۲/۱۰/۰۸

کشف جعبه نگاتیوهای صد ساله در جنوبگان

حدود صد سال پس از سفری که گروهی از کاشفان به سرزمین‌های یخ‌زده قطب جنوب آغاز کرده بودند تا برای کاشف معروف آن زمان، سر ارنست شَکلتون مقری برپاکنند، جعبه‌ای حاوی۲۲ نگاتیو نور داده شده اما دیده نشده و به ظهور نرسیده که در یکی از آلونک‌ها و در تکه‌ای یخ مدفون بود، کشف شد.

نگاتیوها را اتحادیه میراث جنوبگان نیوزلند یافته است. افراد این موسسه در حال حاضر مشغول بازسازی بیست و دو نگاتیو سلولز نیترات هستند. به باور آنها، عکس‌ها توسط دسته‌ی دریای راس شکلتون که در جزیره راس هنگامی‌که کشتی آنها به دلیل هوای طوفانی در دریا دچار مشکل شد سرگردان شدند باقی مانده است.

مطابق انتظار نگاتیو‌ها در زمان پیداشدن در وضعیت ایده‌آل نبودند، اما یکی از محافظان عکاسی پلینگتون در فرآیند ویرایش عکس‌ها با تلاش‌های بسیار توانست با ترمیم این عکس‌ها راز نهفته در آنها را برملا کند.

هویت عکاس این عکس‌ها مشخص نیست، اگرچه عکاس گروه اعزامی آرنولد پَتریک اسپنسر اسمیت نام داشته و به نظر می‌رسد این عکس‌ها را او گرفته باشد. عکاس هر نامی که داشته باشد کشف این تصاویر اتفاق قابل توجهی است.

نایجر واتسون مدیر اجرایی حفظ میراث جنوبگان می‌گوید:«تا آنجایی‌که به یاد می‌آورم این اولین نمونه از نگاتیو‌های یک قرن پیش است که از دوران قهرمانانه جنوبگان در دست داریم. تصاویر کمی از آن سفر وجود دارد.»

نهایتا دسته دریای راس نجات پس از مرگ سه عضو آن که شامل اسپنسر اسمیت هم می‌شود، نجات پیدا کردند. این عکس‌ها میراثی است از آنچه این افراد از اکتشاف طولانی‌مدت خود برجای گذاشتند.

اگر می‌خواهید داستان کامل پشت این عکس‌ها را بخوانید یا گالری عکس‌ها را ببینید به وب‌سایت اتحادیه میراث جنوبگان مراجعه کنید.