اعلام برگزیدگان نهایی دهمین دوره جشنواره لاگونا
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اعلام برگزیدگان نهایی دهمین دوره جشنواره لاگونا

در نمایشگاه دهمین جشنواره لاگونا که از ۲۹ اسفند در شهر ونیز ایتالیا گشایش می‌یابد آثار ۳۰ عکاس از جمله صمد قربان‌زاده به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره لاگونا در بخش‌های عکاسی، ویدئو آرت، مجسمه‌سازی و چیدمان، لند آرت، هنر مجازی، پرفورمانس و نقاشی با موضوع آزاد برگزار می‌شود و در نهایت به صاحب اثر برگزیده جایزه هفت هزار یوروئی تعلق می‌گیرد.

امسال صمد قربان زاده عکاس فاین آرت با عکسی از مجموعه «اضطراب موازی» در کیان سی عکاس نهایی قرار گرفته است که در بخش نمایشگاه این جشنواره حضور خواهد داشت.

مجموعه اضطراب موازی که به‌صورت استیج مونتاژ در سال ۱۳۹۴ تولید و اجرا گردیده است به گفته‌ی قربان‌زاده روایتی است است از تنش‌های درونی و گاها مشترک میان زن و مرد. تنش‌ها و اضطراب‌هایی که در وجود هر کداممان بصورت زخم هایی سر خورده شده انبار گشته‌اند و دنبال کوچک‌ترین روزنه‌هایی هستند تا بتوانند خودشان را به بیرون پرت کنند. نمونه‌هایی از این تنش‌ها که سعی شده به آنها پرداخته شود عبارتند از بی‌هویتی ، جنسیت، گناه و بسیاری مسائل دیگر که می توانند فرد را دچار بحران های شدید روحی و روانی گردانند.

گفتنی‌‌ست جشنواره لاگونا از جمله رویدادهای قابل‌توجه هنری است که هر ساله گالری‌داران و خریداران بسیاری را جذب خود می‌کند.