انتشار شماره جدید تندیس و مرور کارنامه حرفه‌ای اسماعیل عباسی
تندیس خبر ۱۳۹۲/۱۰/۲۲

انتشار شماره جدید تندیس و مرور کارنامه حرفه‌ای اسماعیل عباسی

دویست و شصت و پنجمین شماره تندیس، با مطلبی ویژه‌ درباره اسماعیل عباسی و به قلم کوروش ادیم منتشر شد.

اسماعیل عباسی از جمله افراد تاثیر گذار دهه شصت و هفتاد بر نسلی از علاقمندان عکاسی است که بیش از سه دهه حضوری ممتد در زمینه ترجمه و تالیف مباحث عکاسی، آموزش عکاسی، دبیری و داوری و شرکت در مسابقات و جشنواره ها و نمایشگاه عکس داشته است.

از دیگر مطالب ارائه شده در این شماره از تندیس، گفتگو با مریم زندی است که مهرنوش علی مددی برای آتلیه گردی این شماره برای اولین بار به سراغ یک هنرمند عکاس رفته است.

مهسا فرهادی‌کیا و جواد حسنجانی با نگاهی به جدیدترین آثار ارائه شده در گالری های پایتخت، دیدگاه های خود را به صفحه گالری‌گردی آورده‌اند. فرهادی کیا آثار چاپ دستی مسعود غفاری با عنوان سکوت در گالری زیرزمین دستان و نمایشگاه آثار الهه مقدمی با عنوان "چیزی تو کشو نیست" در طراحان آزاد را برای نقد انتخاب کرده و حسنجانی به نمایشگاه‌های "تاریخ بازی" در گالری اعتماد و نمایشگاه "کبره" مقداد لرپور در گالری ماه پرداخته است. همچنین نمایشگاه نقاشی های شیرین اتحادیه درگالری حنا و نمایشگاه چهل تکه های پرویز روزبه را مورد نقد قرار داده است.

بخش دوم عکاسی و عکاسان ازبکستان نوشته علیرضا بهارلو در این شماره به چاپ رسیده است.

سرمقاله این شاره تندیس، به قلم سردبیر به اخبار مربوط به برگزاری حراج‌های هنری در منطقه کیش می‌پردازد.

نمایشگاه آثار محمد بهابادی در بنیان آن هنر ایرانی، مورد توجه عباس اکبری واقع شده و مسبب ایجاد انگیزه برای نوشتن. نقد ایشان با عنوان " پول پول می آورد" را در این شماره بخوانید.

طاهره افضلی، نقاش، در جدید ترین آثار خود نگاهی الوان و مد روز به موضوع زنان قجری انداخته که مهدی خانکه آن را نقد می‌کند.

مینا فشنگچی را اغلب با نوشته و نقد هایش می شناسند اما نمایش نقاشی هایش در گالری آتبین تصویر کامل تری از این هنرمند به تماشا گذاشته است که سید امیر سقراطی به آن می‌پردازد.

زروان روح بخشان با نگاهی به نقاشی های کسری گلرنگ در گالری هما، یادداشتی در این زمینه تنظیم کرده است.

یکشنبه ۸ دی ماه، فرهنگستان هنر مراسمی برای بزرگداشت دکتر حبیب اله آیت اللهی برگزار کرد. یادداشت محمدحسن حامدی برای ویژه نامه این مراسم را در صفحه نگاه می‌خوانید.

صفحه هنر جدید این شماره به قلم حسن قناتی مروری دارد بر آثار وفا بلال که موضوع اکثر آثارش سیاست است و حذر از سیاست زدگی هنرمند.

طبق روال پیشین، مهران دانایی و سجاد عمادی آخرین اخبار هنرهای تجسمی جهان را به صفحه دنیاگردی آورده اند. از مهمترین این اخبار، مروری بر آثار ویلیام کلاین در آمستردام هلند است.

شهرام انتخابی هنرمند فیلمساز و نقاش، در بروجرد به دنیا آمده و اکنون ساکن برلین است. گفتگوی امین شاهد با این هنرمند به مناسبت نمایش دو ویدئو پرفرمنس او در گالری رف تهران و دو اثر جدیدش در اروپا انجام شده است.

سرژ بلش، تصویرگر و نویسنده از پرکارترین هنرمندان در فرانسه و ایالات متحده است. مرتضی زاهدی مصاحبه ای با این هنرمند انجام داده است.