انتشار سیصدمین شماره‌ی تندیس
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۳/۱۸

انتشار سیصدمین شماره‌ی تندیس

سیصدمین شماره‌ی تندیس دوازدهم خرداد، در هفتادوشش صفحه منتشر شد.

سرمقاله این شماره با موضوع تداوم انتشار ۳۰۰ شماره از تندیس است.
میان نسل جوانِ فعال و پویا که در عرصه‌ی هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند گلایه‌ها و انتقاداتی از مجله‌ی تندیس شنیده می‌شود که هیچ‌گاه در جایی منعکس نشده است. فرید امین‌الاسلام به مناسبت سیصدمین شماره‌ی تندیس، بخشی از این نظرات را فارغ از درستی یا منصفانه‌بودن منعکس کرده تا همه‌ی صداهای فضای هنری در فضای دموکرات تندیس شنیده شود.
در یک پرونده چهل‌وپنج صفحه‌ای صد تن از هنرمندان تاثیرگذار و شاخص صدسال اخیر ایران، به انتخاب تندیس فهرست شده‌اند. در این لیست از هنرمندانی نام برده شده که وزنه‌های غیرقابل‌انکار هنرهای تصویری محسوب می‌شوند.

در صفحه‌ی گالری‌گردی نیز یادداشت‌هایی بر چهار نمایشگاه برگزار شده در گالری‌های تهران را می‌خوانید. 

فرید امین‌الاسلام درباره‌ی نمایش آثار صالح تسبیحی در گالری طراحان آزاد نوشته است. مهرنوش علی‌مددی نمایش اثر آیدین سلسبیلی در خانه هنرمندان را نقد کرده است. نفیسه عطاران نیز به نمایش آثار امین آقایی در گالری آن و نمایشگاه مسعود کشمیری در گالری اُ پرداخته است.  مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به مجسمه‌های چارلز ری در موزه‌ی هنر شیکاگو، عکس‌های آلبرت هالابان در گالری ادوین هوک، کشتی‌گیران یانیک فورنیه در امریکا و جنجال پرینس برای استفاده از تصاویر اینستاگرامی پرداخته‌اند.

تصویر روی جلد این شماره اثری از داوود امدادیان است.