برگزاری حراج عکس گالری شماره شش
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۱۲/۰۶

برگزاری حراج عکس گالری شماره شش

حراج سه‌روزه‌ی آثار بیش از هشتاد عکاس در گالری شماره شش برگزار می‌شود.

در این حراج آثار بیش از هشتاد عکاس برای فروش عرضه می‌شود.

حلمد دهقان که همراه با زروان روح‌بخشان گردآوری آثار را برعهده داشته است درباره‌ی این نمایشگاه نوشته است:

«اغلب حراج آثار هنری را با چکش زدن و در واقع به صورت مزایده می‌شناسیم، حال آن‌که شکل دیگر حراج، پایین آوردن و در شکستن قیمت است. البته که این امر در مورد آثار هنری چندان مرسوم نیست. اما در فضایی که به واسطه‌ی حراج‌هایی با قیمت‌های بسیار بالا که اغلب نامعقول بوده و منجر به فاصله‌ی بسیار و شکاف عمیق بین هنر و مردم شده است، تلاش برای کم کردن این فاصله و به وجود آوردن بستری برای مخاطبان عمومی آثار هنری و نه صرفاً مجموعه‌داران، می‌تواند به نوعی به تأثیرگذاری هنر کمک کند؛ می‌دانیم که حضور اثر هنری در خانه‌ی بسیاری از مردم و مخاطبان خواست بسیاری از هنرمندان هم هست. 

از سوی دیگر در اغلب حراج‌های هنری در ایران عکس و هنر عکاسی، جز در مواردی خاص، چندان مورد توجه مجموعه‌داران واقع نشده است. در حالی که این هنر مخاطبان علاقه‌مند بسیاری دارد و به واسطه‌ی قابلیت تکثیر، می‌تواند حدود تأثیرگذاری وسیع‌تری داشته باشد. 

برگزاری حراج سه روزه‌ی عکاسی فرصتی است برای مخاطبان و خریداران هنر عکاسی تا آثار مورد علاقه‌شان را ببینند و خریداری کنند و بدین ترتیب فاصله‌ بین هنر عکاسی و هنرمندان عکاس با مخاطبان واقعی این هنر کمتر شود. امید است که هنرمندان عکاس نامی در این راستا با ما همکاری کنند و بدین ترتیب جوانان پرشور را بر سر ذوق آورند. کنار هم قرارگیری آثار هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده و آثار با کیفیت و قابل تأمل هنرمندان جوان فضایی را برای تعامل و دیده شدن آثار و تشویق هنرمندان جوان نیز پدید می‌آورد. از سوی دیگر این امر و تنوع تصویری ناشی از آن، مخاطبان مختلف با سلایق گوناگون را اغنا خواهد کرد.

به این منظور گروه برگزاری قصد دارد فضایی یکسان برای ارائه و دیده شدن آثار هنرمندان مختلف به وجود آورد و برای نیل به این مقصود نهایت تلاش خود را خواهد کرد. شایان ذکر است که در راستای این اهداف، سهم دریافتی گالری از فروش آثار به حداقل رسیده تا بیشترین سود نصیب هنرمندانی شود که ما و مخاطبان را مورد التفات خود قرار داده‌اند.»

ساعت بازدید: 

روز جمعه، ساعت 11 صبح الی 8 شب

روز شنبه و یکشنبه، ساعت 4 الی 8 شب

تحویل اثر در روز حراج انجام می شود.

همچنین حراج در روز های شنبه و یکشنبه، هفتم و هشتم اسفند نیز از ساعت 4 الی 8 برپا خواهد بود. 

خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2، طبقه همکف

تلفن: 88346029