نمایشگاه عکس معماری فنلاند در خانه هنرمندان
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۱۱/۲۳

نمایشگاه عکس معماری فنلاند در خانه هنرمندان

خانه هنرمندان ایران با برگزاری نمایشگاه عکس از معماری فنلاند میزبان هفته فرهنگی این کشور می‌شود.

نمایشگاه عکس معماری فنلاند با عنوان «خانه‌ای آرام برای زندگی» ۲۳ تا ۳۰ بهمن در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه که با همکاری سفارت فنلاند، موزه آلتو و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود آثار «مایا هولما» هنرمند فنلاندی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در بخش نگاه ايراني به فضاهاي معماري و شهري فنلاند آثار «نجمه مطلائی» و «احسان رنجبر» در سال‌هاي ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ از شهرهای هلسينکی، تامپره، تورکو، هامينلينا و هينولا تهيه شده است. «نجمه مطلائي» دانش آموخته کارشناسي ارشد طراحي شهري و مدرس معماري و معماري داخلي در دانشگاه علمی-کاربردی تهران است. «احسان رنجبر» نیز فارغ التحصل دکترا در حوزه طراحي شهري و عضو هيئت علمي گروه شهرسازي دانشگاه تربيت مدرس است. این دو در سال ۱۳۹۰ پژوهشگر مهمان در دانشگاه تکنولوژي تامپره در کشور فنلاند بودند. اين مجموعه بخشي از تجربه ادراکي آنها از معماري و فضاهای شهری در شهرهای مختلف فنلاند است.

مجموعه عکس‌هاي ارائه شده تلاش دارد تا با درنظرداشتن سبک معماری، ماهيت فضاهای شهری و زندگی شهری نگاه جامعی برای مخاطب ايرانی را فراهم کند. اين مجموعه به گونه‌ای هدفگذاریي شده است که انتخاب مناسبي جهت انعکاس هويت معماري و فضاهاي شهري فنلاند فراهم آيد. 

نمایشگاه «خانه‌ای آرام برای زندگی» چهارشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۰ بهمن از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.