راه‌یابی عبدالله حیدری به «مسترکلاس جوپ‌سوارت» ۲۰۱۶ ورلدپرس‌فتو
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۲/۰۵

راه‌یابی عبدالله حیدری به «مسترکلاس جوپ‌سوارت» ۲۰۱۶ ورلدپرس‌فتو

اسامی دوازده عکاس جوان بیست و سومین دوره مستر کلاس سالیانه بنیاد ورلدپرس فتو اعلام شد. عبدالله حیدری از جمله عکاسانی است که برای این دوره از مسترکلاس برگزیده شده است.

بنیاد مستر کلاس از سال 1994 با هدف پرورش فکری و هنری و همچنین تقویت مهارت های حرفه ای در زمینه عکاسی مستند و عکاسی خبری هر ساله 12 عکاس جوان را در محل این بنیاد در آمستردام تحت آموزش قرار می دهد. 

بیست و سومین دوره مسترکلاس ورلد پرس فتو در نیمه نوامبر 2016 در آمستردام هلند برگزار خواهد شد، و عکاسان برگزیده با ۶ کارشناس مجرب در مورد مسائل تکنیکی و بصری کارهایشان به گفتگو و تبادل آرا خواهند پرداخت. دوازده عکاس برگزیده امسال از میان 167 نامزد از 59 کشور شرکت کننده در این بنیاد انتخاب شده‌اند. اسامی عکاسان عبارتند از: عبدالله حیدری، آپو هوهتا(Aapo Huhta)، آماندا مساترلد(Amanda Mustard)، هیشام گارداف(Hicham Gardaf)، ژانا رومانیوا(Jana Romanova)، لین ارنس سانگرد(Line Ørnes Søndergaard)، لوئیسا دور(Luisa Dörr)، ماریا کوزهانوا(Mariya Kozhanova)، پراسیتس‌ آبیت(Prasiit Sthapit)، سمسال المهلال(Samsul Alam Helal)، سباستین ون ملگم(Sébastien Van Malleghem) و توماش لازار(Tomasz Lazar).

عبدالله حیدری متولد 1364 عکاس مستند خبرگزاری ایرنا پیش از این موفق به دریافت جایزه مستقل مستند اجتماعی( شید)2013 . جایزه عکس سال یونیسف 2014 آلمان .فستیوال عکس خبری روزهای ژاپن 2015 .هشتمین نمایشگاه دو سالانه چوبی ملا2015. چهارمین نمایشگاه دو سالانه عکس لومیکس آلمان2014  و یازدهمین جشنواره عکس کامبوج 2015-را در کارنامه خود دارد .

عبدالله حیدری ششمین عکاس ایرانی است که موفق به حضور در این دوره می شود. پیش از او نیوشا توکلیان در سال ۲۰۰۶ ،علی اکبر شیرژیان در سال ۲۰۰۹ ، فاطمه بهبودی و جواد پارسا در سال 2013 و آرش خاموشی در سال 2015 موفق به حضور در مسترکلاس ورلدپرس فتو شده بودند.

منبع عکس: +