نمایشگاه «برداشت مستقیم» عادل عزیزی
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۱۰/۰۴

نمایشگاه «برداشت مستقیم» عادل عزیزی

نمایشگاه عکس «برداشت مستقیم» شامل عکس‌های موبایلی عادل عزیزی در نگارخانه‌ی «استاد آشتیانی» فرهنگ‌سرای آیینه اراک در حال برگزاری است.

این نمایشگاه هفتمین نمایشگاه انفرادی عادل عزیزی است که با ارائه ۴۰ قطعه عکس در ابعاد ۴۰*۴۰ در قالب سه مجموعه و ۱۲ تک عکس به نمایش درامده است.

عادل عزیزی، متولد شهریور ۱۳۶۳ و دانش اموخته عکاسی خبری از دانشکده خبر است.

وی رییس انجمن عکاسان استان مرکزی، عضو اصلی انجمن عکاسان ایران و عکاس خبرگزاری میزان است و در جشنواره های متعدد داخلی نیز حائز رتبه شده است.

در بخشی از متن بیانیه نمایشگاه آمده‌ است: «ظهور عکس‌های موبایلی در عین وابستگی به پیشرفت های تکنولوژی، متکی به نگاه و‌ تلاش عکاس برای فرار از وابستگی به ابزار و کم کردن فاصله ای است که برای او و واقعیت زندگی ایجاد شده است. رشد شبکه های اجتماعی و کارکردهای تلفن همراه، آن را به عضوی در جامعه بدل کرده است که سختی و اضطراب دوربین های عکاسی را که نتیجه واکنش طبیعی ‌افراد در مقابل ثبت تصویری زندگی شان بوده را دیگر ندارد.

امروزه ثبت های موبایلی، خیلی زود نقش روایت گونه خود را در ذخیره عکس های یادگاری و نگهدارنده خاطرات از یاد برده و به یک گزارشگر بی‌ ادعا که خیلی زود توانایی هایش در بازخوانی سریع و‌ دقیق از روزمرگی ها و رویداد های اجتماعی، به وسیله‌ای برای بلوغ ذهنیت بالقوه عکاس در پتانسیل خلق یک اثر در ساده ترین شکل خود تبدیل شده است و صداقت لحظه های گذرای زندگی را در عین روایت مستندگونه خود، از محیط دریافت کرده است و در مقابل آنیت تصویر نیز چیزی کم ندارد.

عکاسی موبایلی بی آلایشی در نگاه و قدرت منحصر به فرد عکاس در به تصویر کشیدن واقعیت محض زندگی و‌ ویژگی های خاص خودش را تاکید دارد.

«برداشت مستقیم» تلاش دارد مخاطب را از فضای ذهنی “لزوما یک عکس خوب نتیجه دوربین خوب است”دور و به یک تجربه جدید نزدیک کند و نشان دهد اندیشه هنرمند عکاس مهم‌تر از ابزار عکاسی است.»

این نمایشگاه که عصر روز شنبه دوم دیماه سال جاری گشایش یافته تا پنج شنبه هفتم دیماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقمندان خواهد بود. 

نگارخانه استاد آشتیانی در استان مرکزی، شهر اراک، شهرک شهید بهشتی، فرهنگسرای آیینه واقع شده است.