نمايشگاه گروهی «روزمرگی» در كشور اتريش
عکسخانه خبر ۱۳۹۷/۱۲/۲۴

نمايشگاه گروهی «روزمرگی» در كشور اتريش

نمايشگاه عكس «روزمرگی» برگرفته از آثار هفت عكاس ايرانی است كه در شهر گراتس كشور اتريش برگزار می‌شود.

كيوريتوری اين نمايشگاه را مريم محمدی بر عهده داشته و آثارش در كنار آثار سارا ساسانی، اعظم شادپور، سمانه غلام‌نژاد، نازلی عباسپور، مريم مجد و مهناز ميناوند به نمايش گذاشته شده‌اند.

مريم محمدی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته عكاسی و مديا از كشور اتريش است و طی ده سال فعاليت هنری و پژوهشی خود در اين كشور، نمايشگاه‌های عکاسی و پروژه‌های هنری متعددی را در کارنامه خود دارد.

هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه در آثار خود، به زندگی روزمره و مسائل مرتبط با مفهوم روزمرگی پرداخته‌اند. مشخصه اصلی اين نمايشگاه اين است كه علیرغم مشترک بودن موضوع محوری، این نمایشگاه، طیفی از عكس‌های مستند تا عكس‌های صحنه‌پردازی‌شده را شامل شده و جنبه‌های مختلف این مفهوم پیچیده‌ی دنیای امروز در این آثار به تصویر کشیده‌ شده‌اند. هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه با وجود اينكه همه در يک جغرافيا متولد شده، پرورش يافته و زندگی كرده‌اند، توانسته‌اند در آثار خود تفاسير متفاوتی از «روزمرگی» را ارائه كنند.

در كنار نمايش آثار، رویدادها و کارگاه‌‌های مختلفی نيز برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به بحث و گفتگو در خصوص روزمرگی در شرق، واكاوی روزمرگی در غرب طی دوران مختلف و برگزاری تور نمايشگاه توسط كيوريتور برای دانشجويان رشته‌های مختلف اشاره کرد.

اين نمايشگاه از ۲۲ اسفند ۹۷ تا ۵ ارديبهشت ۹۸ در انستيتوی علوم آسيايی آفرو(Afro) شهر گراتس اتريش برگزار می‌شود.