جایزه شجاعت در فتوژورنالیسم «آنیا نیدرینگ هاوس»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۱/۲۷

جایزه شجاعت در فتوژورنالیسم «آنیا نیدرینگ هاوس»

بنیاد بین‌المللی رسانه زنان مسابقه‌ای با عنوان «شجاعت در فتوژورنالیسم» به یاد آنیا نیدرینگ هاوس عکاس آلمانی اسوشیتدپرس که کمتر از دو هفته پیش در افغانستان کشته شد، تدارک دیده است.

به گفته بنیاد بین‌المللی رسانه زنان، با هزینه‌ای که از سوی بنیاد هاورد جی بافت تقبل شده، جایزه شجاعت در فتوژورنالیسم آنیا نیدرینگ هاوس هر سال به یکی از زنان عکاس که با سبک و سیاق آنیا نیدرینگ کار بکنند داده می‌شود.

بافِت درباره انگیزه تقبل این جایزه می‌گوید:« آنیا را دوستی می‌دانستم که نتیجه کارش فتوژورنالیسم ناب بود. با بنای این جایزه، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که روح او به زندگی ادامه می‌دهد. صدای آنیا شاید ساکت شده باشد اما امید ما این است که صداهای دیگری در جهت تعهد او بلندتر سر داده شود.»

آنیا نیدرینگ هاوس، خبرنگار ۴۸ ساله آلمانی چهارم آوریل در ولایت خوست افغانستان به ضرب گلوله یک افسر پلیس کشته شد. این فتوژورنالیست در سال ۲۰۰۵ به خاطر پوشش جنگ عراق همراه با همکاران خود  برنده جایزه پولیتزر در بخش خبر فوری شد  و از سال ۲۰۰۲ برای خبرگزاری اسوشیتدپرس در خاورمیانه، لیبی، عراق، افغانستان و پاکستان کار می کرد.

اخبار بیشتری درباره این جایزه در طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

توضیح عکس: آنیا نیدرینگ هاوس نفر دوم از سمت راست همراه با شهلا شرکت (از ایران) سامی خان (از بنگلادش)، مولی آی‌ونس (از آمریکا) در مراسم جایزه شجاعت در ژورنالیسم - دوم نوامبر ۲۰۰۵ در وس آنجلس - حقوق عکس متعلق به بنیاد بین‌المللی رسانه زنان است.

منبع: +