اعلام برگزیدگان جایزه کتاب عکس ۲۰۱۳ بنیاد اپرچر و پاریس فوتو
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۸/۲۴

اعلام برگزیدگان جایزه کتاب عکس ۲۰۱۳ بنیاد اپرچر و پاریس فوتو

امروز ۲۴ آبان، پاریس فوتو و بنیاد اپرچر برندگان مسابقه فتوبوک را در حاشیه فستیوال پاریس فوتو که چند روزی است آغاز به کار کرده، اعلام کردند.

کتاب کارما (KARMA) که توسط اسکار مُنزون عکاسی شده به عنوان فتوبوک سال ۲۰۱۳ و [A01 [COD.19.1.1.43] — A27 [S | COD.23 کاری از رزآنجلا رنو که توسط خود او هم منتشر شده، برنده ۱۰ هزار دلاری در بخش اولین کتاب‌ عکس شناخته شدند.

سی کتاب برجسته‌ای که به عنوان لیست نهایی مسابقه فتوبوک ۲۰۱۳ تعیین شده‌اند در حال حاضر در نمایشگاهی در پاریس فوتو به نمایش گذاشته شده‌اند و از ۴ دسامبر ۲۰۱۳ تا ۳۰ ژانویه در گالری اپرچر در نیویورک ارائه خواهند شد.

کتاب [A01 [COD.19.1.1.43] — A27 [S | COD.23 که بخشی از یک سه‌گانه است، رنو از چیزهایی که در بیست و یک جعبه که اکثر محتویات آنها به تدریج از آرشیو عمومی شهر در ریو دو ژانیرو به سرقت رفته، عکاسی کرده است.

A01 [COD.19.1.1.43] — A27 [S | COD.23] - Rosângela Rennó
A01 [COD.19.1.1.43] — A27 [S | COD.23] - Rosângela Rennó

کارما که توسط انتشارات RVB Books منتشر شده، عکس‌هایی از اسکار منزون را در برمی‌گیرد که در مادرید از سرنشینان غریبه داخل خودرو گرفته است. عکس‌های او از لحظه‌هایی مثل کشیدن کوکائین و جر و بحث افراد تا لحظات خصوصی دیگر را شامل می‌شود و سعی دارد تا به بررسی مفهوم حریم خصوصی و فضای عمومی بپردازد.

آنطور که منزون به بیریتیش ژورنال گفته برای عکاسی بر روی پل و یا سمتی از جاده مستقر می‌شده و از یک لنز زوم ۲۰۰ میلی‌متری تله‌فوتو، مولتی‌پلایر و فلاش برای عکاسی از سوژه‌هایش استفاده می‌کرده است. او زمانی عکاسی می‌کرده که ماشین‌ها پشت چراغ قرمز توقف می‌کردند. عکاسی در شب برای او اهمیت داشته چرا که با تاریکی حفظ حریم خصوصی برای سوژه‌های داخل ماشین تشدید می‌شود و تز طرفی دیگر تهاجم نور فلاش بیشتر به چشم می‌آید.

در ادامه بعضی از صفحات کتاب کارما مشاهده می‌شود:

+
 

+
 

+
 
+