نمایشگاه عکس‌های گلناز طاهری با عنوان «هر چیزی را که دوست دارند»
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۱۰/۱۷

نمایشگاه عکس‌های گلناز طاهری با عنوان «هر چیزی را که دوست دارند»

جمعه بیستم دی‌، نمایشگاه عکس‌های گلناز طاهری با عنوان «هر چیزی را که دوست دارند» در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود.

گلناز طاهری در این‌باره به عکسخانه می‌گوید: «عکس‌های نمایشگاه عكس‌هايى از شهر هستند كه در طول مسير كار و خريد و خانه ... گرفته  و طی يك سال و نيم در اينستاگرام به اشتراك گذاشته شدند و از عكس‌هايى كه بيشترين لايك را داشته‌اند انتخاب صورت گرفته است. در واقع بر خلاف نمايشگاه‌هاى دیگر كه تا روز افتتاحيه كسى كارها را نديده، اين مجموعه زودتر دیده شده و در انتخاب آنها همه مخاطبانم سهيم بودند و موقعى كه اين عكس‌ها از يك تصوير توى موبايل به چاپ رسيدند و واقعى شدند مخاطبانش هم كه البته اكثريتشان برایم ناآشنا هستند از دنياى مجازى به دنياى واقعی می‌آیند.»

تعداد ٣٨ تا عكس در سه سايز ١٠x١٠، ١٥x١٥ و ٢٠x٢٠ سانتى متر هستند و سه آلبوم با ٥٣ عكس ١٥x١٥ سانتى متر. هدف از این شیوه ارائه به گفته طاهری، شبيه سازى تعداد زياد عكس‌هاى اينستگرام و ديدن انبوهى از تصاوير در اين شبكه اجتماعی تصويرى است.​

ماهگل سالمی مترجم و شهرساز درباره این نمایشگاه نوشته است:

«شهر را با سه دندانه مى‌نويسند و سه نقطه و يكى از آن "ه" هاي چشم درشت. و در نهايت اُريبِ شمالِ شرق به جنوبِ غرب "ر".

شهر من جايى است كه نه "ش" اَش دچار نقطه هاي بيشترى شده باشد، نه "ه" اَش دستخوش تخفيف و نه "ر" اَش مشدّد و غلتان.

با مربّع به ميهمانى شهر رفتن و ماندن؛ و ماندن تا جايى كه خطوط پيكَر ش بيايند و در مربّع چنان مستقر شوند كه هندسه ی مربّع شروع به صرف كردنِ ضماير شهر كند. من دَر، تو آسمان، او پنجره، ما دوچرخه، شما انعكاس، ايشان ... در دستگاه مختصات شهر امروز، حافظه ي تلفن هاي همراه، كيلو بايت به كيلو بايت خاطره‌ی شهر را رعايت مى‌كنند و ايشان آن چيزى را كه دوست دارند، انتخاب.»

گفتنی‌ست این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

آدرس گالری راه‌ ابریشم: تهران - خیابان لواسانی (فرمانیه) - پلاک ۱۰۳

برنامه گالری‌های تهران را از صفحه رویدادهای جاری می‌توانید دنبال کنید.