نمایشگاه و رونمایی کتاب عکس «انزلی» مهدی وثوق‌نیا
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۱/۱۲

نمایشگاه و رونمایی کتاب عکس «انزلی» مهدی وثوق‌نیا

جمعه هفدهم بهمن ماه ، نمایشگاه عکس‌های مهدی وثوق‌نیا با عنوان «انزلی»، در گالری راه ابریشم، گشایش می‌یابد.

در توضیح این نمایشگاه به قلم مهدی وثوق‌نیا آمده است:

«آنجا انزلي است، شهري بندري در كناره درياي خزر. شهري كه ديدن‌اش باعث شد خودم را در آن بيابم بي آنكه با آن نسبتي داشته باشم. شهري كه در پرسه زني‌هاي پي در پيام در روزها و فصل‌ها آن را تنها ديدم در باران‌ها، آدم‌ها و سكوت بي‌امانش. پس از متمركز شدن در اين جغرافيا در ديدار با برخي از اشياء و وسايل موجود در شهر، رو در رو شدم با گفتگويي غير معمول، رو در رو شدم با پوسيدگي، رطوبت و تن‌هاي خاكستري. دانستم بدنه اين شهر؛ معماري، ساختمان‌ها، نيمكت‌ها، كوچه‌ها، خيابان‌ها، مغازه‌ها و پلاژها بيش از كلام آدم‌هايش سخنگوي چيزي است كه انزلي نام دارد.

پل فلزي، پل غازيان، تالاب، بلوار، اسكله، قلم گوده، ميان پشته در فصل‌هاي غير توريستي، برايم هايكوهاي تصويري هستند.

مجموعه «انزلی» در ادامه عکاسی از شهرها، مکان‌ها و چشم اندازهایی از کشورم ایران است که نگاه مرا در سال‌های اخیر به خود مشغول داشته. این مجموعه حدود 2 سال (1390 تا 1392) در طي سفرهاي دو يا سه روزه عکاسی شده است.»

افتتاحیه:

جمعه 17 بهمن ماه از ساعت ۴ تا ۸ عصر

نمایشگاه تا 27 بهمن ادامه دارد.

گالری شنبه ها تعطیل است.

ساعات بازدید:

یکشنبه تا چهارشنبه ۳ تا ۷ عصر

پنج شنبه و جمعه ۴ تا ۸ عصر

آدرس گالری راه‌ ابریشم: خیابان لواسانی غربی، بین خیابان آبکوه و آقایی، پلاک ۱۰۳، واحد ۲

تلفن: ۲۲۷۲۷۰۱۰

پروژه انزلی یک چالش درونیست که نه تنها وابسته به زمان خاصی نیست که به نظرم وابسته به مکان هم نیست هرچند لحظه های شکار شده در شهر انزلی واقع اند اما کشف آنها توسط عکاس ورای موقعیت جغرافیایی در آن مکان و زمان خاص است. حضور رویا گونه و بعضاً استعاره ای فضا های شهری و اقلیم و آب هوای شهر در ذهن من نشانه هایی از مکانی ابدی را متبادر میسازد ٬ کما اینکه به گفته دوستان ارایه آثار چاپ شده بر کاغذ های با عمر و ماندگاری بالا جدا از ارزش گذاری هنری بر آثار این نمایشگاه هر چه بیشتر نا میرا بودن آنچه عکاس سعی در به اشتراک گذاشتن آن داشته است را برای من شاخص میکند. امیدوارم همانگونه که من بی صبرانه مشتاق دیدن این مجموعه هستم شما هم این فرصت را از دست ندهید

محمد شاه حیدری( پویا)