ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای از کره‌شمالی در اینستاگرام
عکسخانه گزارش ۱۳۹۲/۰۵/۰۳

ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای از کره‌شمالی در اینستاگرام

در فوریه امسال «دیوید گاتنفلدر» و «جین‌ لی»، عکاسان اسوشیتدپرس، اولین عکس‌های گرفته‌شده‌ی اینستاگرامی خود را توانستند از داخل کشور ایزوله‌شده‌ی کره‌شمالی بگیرند. حال، این دو با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام که به کاربران امکان ثبت ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای می‌دهد توانسته‌اند ویدئوهای کم‌نظیری را با این سرویس -سابقا مختص به عکاسی- مخابره کنند.

در فوریه امسال «دیویو گوتنفلدر» و «جین‌ لی»، عکاسان اسوشیتدپرس× اولین عکس‌های گرفته‌شده‌ی اینستاگرامی خود را توانستند از داخل کشور ایزوله‌شده‌ی کره‌شمالی بگیرند. پس از اینکه آنها عکس‌ه را در صفحه‌ی اینستاگرام خود قرار دادند به سرعت تبدیل به سوژه بسیاری از سرخط‌های رسانه‌های مختلف شدند.

حال، این دو با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام که به کاربران امکان ثبت ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای می‌دهد توانسته‌اند ویدئوهای کم‌نظیری را با این سرویس -سابقا مختص به عکاسی- مخابره کنند.

از نمایی کلی از پیونگ‌یانگ و گشت‌زنی سربازها در منطقه غیر نظامی تا نمایی از کارگر رستورانی در حال جمع‌زدن صورت حساب با تلویزیونی در حال نشان‌دادن ویدئوهای نظامی، همگی در حکم پنجره‌ای تازه و کوچک هستند به شهروندان کشوری که کمتر اجازه دیده‌شدن دارند.

در ادامه تعدادی از ویدئوهایی که تا به حال در اینستاگرام خود گذاشته‌اند را مرور خواهیم کرد:

صفحه اینستاگرام جین لی

صفحه اینستاگرام دیوید گاتنفلدر

منبع: +