اپل توسعه «اپرچر» را متوقف کرد
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۴/۰۷

اپل توسعه «اپرچر» را متوقف کرد

پس از مدت‌ها که خبری از نرم‌افزار ویرایش و مدیریت عکس اپل نبود، امروز وب‌سایت Loopinsight خبر از توقف توسعه «اپرچر» داد.

​اپل در خصوص این خبر که چندان هم دور از انتظار نبود، به وب‌سایت لوپ گفت: «با معرفی اپلیکیشن‌ photos و کتاب‌خانه عکس آی‌کلاد، این امکان را برای شما فراهم آورده تا به شکلی ایمن تصاویر خود را در آی‌کلاد ذخیره کرده و به این تصاویر از همه‌جا دسترسی داشته باشید، به همین‌خاطر دیگر اپرچر توسعه پیدا نخواهد کرد. با عرضه Photos برای OS X در سال آینده، کاربران این امکان را پیدا خواهند کرد تا تصاویر طبقه‌بندی شده خود را به Photos منتقل کنند.»

 
اپلیکیشن Photos علاوه بر اپرچر جایگزین iPhotos هم خواهد بود و به کاربران اپل این امکان را می‌دهد تا تجربه کاربری یک‌پارچه‌تری را نسبت به گذشته تجربه کنند. (البته سرویس‌های این‌چنینی در کشوری مثل ایران با توجه به سرعت  پایین اینترنت بیشتر سرابی از امکانات تازه خواهد بود و تجربه این امکانات به فرض امکان خرید دستگاه‌های اپل آن‌طور که باید امکان‌پذیر نیست.)

در نهایت اپل این اطمینان را به کاربران فاینال کات و لاجیک پرو داده تا پشتیبانی از این برنامه‌ها به مانند گذشته خواهد بود.