انتشار کتاب «هنر در عصر دیجیتال»
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

انتشار کتاب «هنر در عصر دیجیتال»

کتاب «هنر در عصر دیجیتال» -با عنوان اصلی «Art of the digital age»- نوشته‌ی «بروس وندز - Bruce Wands» از انتشارات «تامس اند هادسن - Thames and Hudson» با ترجمه‌ی مهدی مقیم نزاد و محمدعلی مقصودی توسط نشر سوره مهر به چاپ رسید.

هنر در عصر دیجیتال» یک کتاب مرجع کلاسیک در حوزه هنر دیجیتال است و نویسنده‌ی آن تلاش کرده تا ضمن بررسی گذشته و آینده هنر دیجیتال، به دسته‌بندی گرایش‌ها، هنرمندان و شرح آثار عمده‌ی آن بپردازد. او در این راه کار خود را با رسانه‌هایی آغاز می‌کند که در اصل در قالب‌های تثبیت شده و سنتی دنیای هنر ریشه دارند و سپس به تجربیاتی در هنر دیجیتال می‌پردازد که یکسره در دنیای فناوری های مجازی جای می‌گیرند. ترجمه فارسی «هنر در عصر دیجیتال» نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ی  این کتاب تا پایان سال ۲۰۱۴ و شامل ۹ فصل و ۶ ضمیمه است. محتوای کتاب از این قرار است:

فصل اول:مروری بر هنر دیجیتال

فصل دوم:تصویرپردازی دیجیتال

فصل سوم:مجسمه های دیجیتالی

فصل چهارم: چیدمان‌های دیجیتال و واقعیت مجازی

فصل پنجم:پرفورمنس،موسیقی و هنر صوتی

فصل ششم:پویانمایی دیجیتال و ویدیو

فصل هفتم:هنر نرم افزار،بانک اطلاعاتی،و بازی های رایانه ای

فصل هشتم:هنر شبکه

فصل نهم:آینده هنر دیجیتال

ضمیمه ها: گاه‌شمار رویدادهای هنر دیجیتال و فناوری - واژه نامه - فهرست منابع مکتوب برای مطالعات بیشتر - فهرست منابع اینترنتی برای مطالعات بیشتر - فهرست وب سایت هنرمندان دیجیتال و فهرست تصاویر.

کتاب «هنر در عصر دیجیتال» در قطع وزیری، تمام گلاسه و تمام رنگی با قیمت سی و یک هزار تومان به چاپ رسیده است و شمارگان آن ۲۵۰۰ نسخه است.