نشست گفتگو با محمدرضا میرزایی در مرکز هنرهای معاصر سازماناب
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۱/۲۷

نشست گفتگو با محمدرضا میرزایی در مرکز هنرهای معاصر سازماناب

دوشنبه ۳۱ فروردین محمدرضا میرزایی ضمن مرور پرونده‌ی کاری‌اش تعدادی از مجموعه‌ها و کتاب‌عکس‌هایش را بررسی خواهد کرد.

تمرکز این گفت‌وگو بر کتاب عکس و دو نمایشگاه اخیر هنرمند در گالری‌های اُ و شماره‌ی شش تهران خواهد بود. دو نمایشگاه با نام‌های کنایه آمیز «عکس‌های جدید» New Photographs و «عکس‌های جدیدتر» Newer Photographs که به ترتیب خارج و داخل ایران و عمدتن در فضاهای عمومی عکاسی شدند اما در نهایت به شکلی از هردو مکان آشنایی‌زدایی نمودند و با یاری جستن از امکانات ابتدایی رسانه‌ی عکاسی (خصوصن استفاده‌ی نامتعارف از نور) در پی ابداع شیوه‌های تازه‌ای از دیدن برآمدند.

هم‌چنین نگاهی خواهیم انداخت به کتاب تازه محمدرضا میرزایی با عنوان «اینک خورشید می‌دمد» Here comes the sun که به تازگی توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا University of Pennsylvania در آمریکا منتشر شده است. این کتاب که توسط فیلیپو نوستری Filippo Nostri گرافیست ایتالیایی طراحی شده، دربرگیرنده یک نوشته و ۲۱ عکس تازه از محمدرضا میرزایی و مقاله‌ای از کارلوس باسوالدو Carlos Basualdo، کیوریتور هنر معاصر در مورد آثار میرزایی است.

محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴، عکاس و نویسنده‌‌ای درباره عکاسی است که در تهران کار و زندگی می‌کند. میرزایی موسس و سردبیر مجله اینترنتی «دیده» بود که به معرفی و بررسی آثار عکاسان معاصر ایرانی می‌پرداخت. او همچنین در سال ۲۰۱۱، یکی از داوران فوتوبوک اوارد کسل بود. میرزایی دانش‌آموخته‌ی هنرهای زیبا در مقطع فوق‌لیسانس از دانشگاه پنسیلوانیاست و هم‌اکنون در موسسه‌ی عکاسی حرفه‌ای در تهران، عکاسی تدریس می‌کند.

شرکت در نشست برای عموم آزاد است.

مرکز هنرهای معاصر سازماناب

تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان بوربور، خیابان خاقانی، بن‌بست روشن منش، پلاک ۲

تلفن: ۸۸۸۶۶۳۴۵ (۰۲۱)