نمایشگاه بهنام صادقی با عنوان «تماشاگران فقط تماشاگرند» در زیرزمین دستان
آثار عکاسی بهنام صادقی تلاشی بر اساس فرآیند و پژوهش است. او از منابع مختلفی از جمله نوشتارهای نظری در باب فلسفهی هنر و نمایش، در آثارش الهام میگیرد. در این مجموعه، این هنرمند بر اساس کتاب تأثیرگذار گی دوبور، «جامعهی نمایش»، و «تماشاگر رهایییافته»ی ژاک رانسیه، کار و بر مفهوم «جدایی» میان تماشاگر و اجراگر تمرکز کرده است. بهنام صادقی از عکاسی دیجیتال استفاده کرده تا بتواند صحنههای شب را بازنمایی کند. این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی بهنام صادقی در دستان است.
بهنام صادقی در مورد این مجموعه از آثارش مینویسد: «وارد سالن نمایش میشویم، تمامی چراغها روشن است. تنها صحنه خاموش است. چراغهای سالن کمکم رو به تاریکی میرود. همهجا تاریک میشود، حال صحنه روشن است. تمامی تماشاگران در تاریکی و سرجای خود نشستهاند و منتظر نمایش. این جدایی سرآغاز و سرانجام نمایش است.*»
* دوبور، گی. «جامعهی نمایش». بهروز صفدری (مترجم). انتشارات آگه. تهران: ۱۳۹۵.
این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی بهنام صادقی در دستان است.
این نمایشگاه در روز ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ افتتاح و تا ۲۱ این ماه ادامه خواهد داشت.
آدرس گالری زیرزمین دستان: الهیه - خیابان فیاضی (فرشته) - خیابان بیدار - پلاک ۶،گالری زیرزمین دستان