ضروریات، نه لوازم جانبی: کیف‌های دوربین مورد استفاده عکاسان مگنوم
کریستال گرو خبر ۱۳۹۳/۰۲/۱۵

ضروریات، نه لوازم جانبی: کیف‌های دوربین مورد استفاده عکاسان مگنوم

مک‌کوری می‌گوید: «سعی نکردم مدی را ایجاد کنم. آخرین چیزی که شما نیاز دارید کیفی است که عکاس بودن شما را لو دهد. من می‌خواهم نامرئی باشم و بتوانم در خفا بیایم.

ترجمه: نرگس صالح‌نژاد

دو عکاس مگنوم، استیو مک‌کوری و دیوید آلن هاروی، در تلاش برای رفع مانعی اساسی در دنیای عکاسی حرفه‌ای هستند. این دو عکاس که جوایزی نیز کسب کرده‌اند، دوست و همکارانی فراتر از زندگی حرفه‌ای هستند که به دوردست‌ترین نقاط دنیا کشیده شده‌اند. آنها به خاطر عکس‌های استثنایی خود که آثاری غیرقابل پیش‌بینی را خلق کرده‌اند به افتخارات و جوایز بسیاری دست یافته‌اند، اما آنها یک حرف دارند، آنها نمی‌خواهند نگرانی‌ای بابت نحوه نگهداری وسایلشان داشته باشند و همنین می‌خواهند که این تجهیزات همیشه در دسترس باشند.

مک‌کوری به خبرگزاری تایم می‌گوید:« بخش اعظمی از کار ما به عنوان عکاس، حمل وسایلمان است. بنابراین یک تمرین این بود: ساده‌ترین، منطقی‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه جابجایی تجهیزات همراه خودت چیست؟»

برای مک‌کوری، این تمرین تبدیل شد به مأموریتی برای تولید کیف‌های کوچک سفارشی دوربین که احساس می‌کرد می‌تواند به معنی واقعی کلمه) در آسان شدن کار و برنامه عملی عکس‌برداری در هر پروژه‌ای به عکاسان کمک کند.

او اینطور ادامه می‌دهد :«کارکرد بسیار مهم‌تر از ظاهر است. سازما‌ن‌دهی بخصوص در عکاسی بسیار مهم است، واقعاً نمی‌توانید آن را دست‌کم بگیرید. شما نیاز به روشی دارد که به آن خو گرفته‌اید مانند یک واکنش. بنابراین شما نه در مورد تجهیزات بلکه فقط در مورد عکس یا موقعیت فکر می‌کنید و نیاز به تمرکز کامل دارید زیرا ناشیانه عمل کردن در واقع ضد تولید خواهد بود.»

از چپ به راست: آلن کیرک(Alan Kirk)، مدیر عامل شرکت فیلسون به همراه عکاسان مگنوم، استیو مک‌کوری و دیوید آلن هاروی، در مقر فیلسون در سیاتل در طول فرآیند طراحی اولیه محصول جدید کیف دوربین که از اول می ۲۰۱۴ شروع شد.
از چپ به راست: آلن کیرک(Alan Kirk)، مدیر عامل شرکت فیلسون به همراه عکاسان مگنوم، استیو مک‌کوری و دیوید آلن هاروی، در مقر فیلسون در سیاتل در طول فرآیند طراحی اولیه محصول جدید کیف دوربین که از اول می ۲۰۱۴ شروع شد.

هاوری، که نیازهایش را با تشخیص خودش با کیف دوربین خاصی رفع می‌کند، می‌گوید سبکی و مقاومت نه تنها ویژگیهای کیف ایده‌آل او هستند بلکه برای پروسه عکاسی نیز ضروری است.

هاروی در مصاحبه با تایم بیان کرد: «از آن دست از عکاسانی هستم که اصولا تنها یک دوربین و یک لنز فقط همراه دارم، بنابراین واقعا آن را چیزی ضروری می‌دانم. از طرفی به ندرت چیزی در آن وجود دارد. عکاسان مایلند فکر کنند بیشتر از آن چیزی که واقعاً در کیفشان وجود دارند همراهشان است. آنها جیب‌هاو هر چیزی را تصور می‌کنند اما من هیچ زنگ و سوتی را روی آن نمی‌خواهم زیرا زیپ‌های اضافی وزن را افزایش می‌دهد. شاید فکر کنید که تفاوتی نمی‌کند اما زمانی که تمام روز را دور رم یا در نیویورک یا هرجایی پیاده‌روی کنید، در پایان روز متوجه وزن آن خواهید شد.»

کیف‌های دوربین مک‌کوری و هاروی با همکاری کمپانی پوشاک فیلسون نه تنها بر طبق آخرین طراحی‌ها ساخته شد بلکه آنقدر ساده به نظر می‌رسد که به راحتی با لوازم نظامی اشتباه گرفته می‌شود.

استیو مک‌کوری- مگنوم


ژوئیه ۱۹۸۳، پوربندر، گجرات، هند
استیو مک‌کوری- مگنوم ژوئیه ۱۹۸۳، پوربندر، گجرات، هند

مک‌کوری می‌گوید: «سعی نکردم مدی را ایجاد کنم. آخرین چیزی که شما نیاز دارید کیفی است که عکاس بودن شما را لو دهد. من می‌خواهم نامرئی باشم و بتوانم در خفا بیایم. نمی‌خواهم این کیف شبیه کیف طراحی یا وسیله‌ای باشد که آشکارا بیان می‌کند چیز مهمی در آن است.»

اتفاقاً تجاری‌کردن چنین محصولی با کیفیت استتار بالا قیمت بالایی نیز دارد- بین ۲۴۵ تا ۴۲۵ دلار- اما هاروی و مک‌کوری عقیده دارند وقتی به وسیله‌ای به عنوان ابزار تجارت خود (که اغلب گران هستند) توجه کنید، ارزش سرمایه‌گذاری دارند. آنها باور دارند عکاسان حرفه‌ای یا کسانی که فقط به این نقطه رسیده‌اند که کیف دوربین با کیفیت بالا در تداوم سازماندهی، گردش کار مؤثر است، تشخیص خواهند داد که محصول جدید فیلسون ارزش آن را دارد.

هاروی می‌گوید:« قطعاً کسانی که چنین وسایل جانبی می‌سازند و نیز افرادی که آن را می‌خرند می‌خواهند وسیله متفاوتی داشته باشند اما ما آنها را برای استفاده می‌سازیم. من و مک‌کوری خارج از دنیای مد و در دنیا واقعی هستیم.»

مجموعه مگنوم فیلسون از اول می، همزمان با افتتاح فروشگاه جدید فیلسون در نیویورک، عرضه شد. فروشگاههای آنلاین و تمام فروشگاههای کوچک منتخب در ماههای ژوئن و ژوئیه برای خرید در دسترس هستند.

منبع: لایت‌باکس تایم