برنامه Camera51 اندروید در ترکیب بندی عکس به کمک شما می‌آید
دی پریویو خبر ۱۳۹۳/۰۷/۱۹

برنامه Camera51 اندروید در ترکیب بندی عکس به کمک شما می‌آید

این برنامه جدید نه تنها نوردهی و تراز سفیدی را به طور خودکار تنظیم می‌کند، بلکه نحوه قاب بندی در تصویر شما را نیز بهینه سازی می‌کند.

ترجمه: صادق طاهری

از زمان معرفی iOS8، برنامه‌های غیر خودکاردوربین در میان عکاسان آیفون در حال افزایش بوده است، و سازندگان اپلیکیشن‌های انروید و ویندوز فون را بر آن داشته که برنامه‌های خود را ارتقا داده و کنترل‌های دستی بیشتری به کاربر در کنترل دوربین بدهند. حالا به نظر می‌رسد که سازندگان Camera51، که یک برنامه جدید برای سیستم عامل اندروید گوگل است، بر خلاف جهت حرکت کرده‌اند. این برنامه جدید نه تنها نوردهی و تراز سفیدی را به طور خودکار تنظیم می‌کند، بلکه نحوه قاب بندی در تصویر شما را نیز بهینه سازی می‌کند.

 

 

Camera51 اشیاء، صورت، شکل‌ها، خطوط، و دیگر معیارها را جستجو کرده و سپس یک گزینه قاب‌ بندی (ترکیب بندی) را بر اساس قوانین سنتی ترکیب بندی مثلا «قانون یک سوم» پیشنهاد می‌کند. همچنین گزینه‌ای را برای انتخاب دستی حداکثر سه سوژه در صحنه با لمس کردن آنها، می‌دهد. سپس برنامه آنچه را که بهترین قاب بندی، فوکوس و نوردهی برای این سوژه‌ها به نظر می‌رسد انتخاب می‌کند.

الگوریتم Camera51 همچنین با دوربین جلوی گوشی هم کار می‌کند، اما پیشنهاد قاب بندی برای ضبط ویدئو ندارد. ما به طور خلاصه برنامه را امتحان کردیم، رابط کاربری آن فوق العاده ساده است. پیشنهادهای قاب بندی بلافاصله ظاهر می‌شوند و تنظیم کردن تصویر بسیار ساده است. اگرچه ما همیشه با تصویر پیشنهادی موافق نبودیم، چون بالاخره سلیقه حرف اول را می‌زند. اگر میخواهید بدانید که الگوریتم ترکیب بندی Camera51 چقدر با سلیقه شما جور در میآید این برنامه را بطور رایگان از Google Play Store دانلود کنید.

منبع: +