کنون پلتفرم رایانش ابری «Irista» را معرفی کرد
عکسخانه مقاله ۱۳۹۳/۰۳/۱۷

کنون پلتفرم رایانش ابری «Irista» را معرفی کرد

این پلتفرم حرفه‌ای کنون مبتی بر رایانش ابری است و به کاربران امکان دسترسی و مدیریت کتاب‌خانه‌های عکس را متفاوت با آن‌چه پیش از این تجربه کرده‌اند، می‌دهد.

امروزه هزاران عکس دیجیتالی که ثبت می‌شوند سرگردان میان دستگاه‌های گوناگونی هستند که با آنها این عکس‌ها را ثبت و یا مدیریت می‌کنیم. هدف از راه‌اندازی آی‌ریستا این است که تمامی عکس‌ها را در یک محل مرکزی نگهداری کند. آی‌ریستا قرار است تا دسترسی به هر عکس را بدون توجه به این‌که با چه دستگاهی ثبت شده، دوربین و یا گوشی هوشمند، آسان کند.

از ویژگی‌های آی‌ریستا می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

فی/لتر نبودن: فی/لتر بودن سایت‌هایی که با هیچ منطق منطقی و البته غیرمنطقی‌‌ قابل توجیه نیست یکی از معضلات علاقه‌مندان به عکاسی در ایران است که متاسفانه فرصت تجربه‌کردن دنیای مدرن اینترنت را از عکاسان گرفته است. خوشبختانه این سایت فی/لتر نیست که البته فرصتی هم برای فی/ل/تر شدن آن هنوز فراهم نبوده است. اما مثل خیلی از سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگر عکاسی مثل فلیکر که بی‌جهت فی/ل/تر شده‌اند فی/لتر کردن این سایت هم توجیهی ندارد و امیدواریم دسترسی به آن ازاد باقی بماند.

استفاده آسان: پیداکردن عکس‌ها در میان مجموعه عکس‌ها به آسانی امکان‌پذیر است و رابط کاربری مناسبی دارد.

ارتباط با دیگر سایت‌ها: از طریق آی‌ریستا به سادگی امکان این وجود دارد تا کاربران عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و لایک‌ها و کامنت‌های هر یک از عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون از طریق این سایت زیر نظر داشته باشند.

در دسترس بودن: تمامی تصاویر در یک مکان ذخیره می‌شوند و بنابراین دسترسی به این عکس‌ها در هر زمان و هر مکان امکان‌پذیر است.

این سرویس دامنه وسیعی از فرمت‌ فایل‌ها را پشتیبانی می‌کند و هیچ محدودیتی برای سایز فایل‌های آپلودی وجود ندارد و همچنین امکان اضافه‌کردن عکس‌ها به یک مجموعه هم به آسانی صورت می‌گیرد.

آی‌ریستا همچنین قابلیت جستجوی پیشرفته‌ای را با امکان در نظرگرفتن معیارهای گوناگون برای جستجو فراهم آورده است. تگ‌کردن عکس‌ها امکان دسته‌بندی و پیدا کردن عکس‌ها را بر اساس محل عکس‌برداری، نوع لنز و تگ‌های دیگر که کاربر تعیین می‌کند، فراهم می‌کند.

امکان استفاده از این پلتفرم تا ۱۰ گیگابایت برای تمامی کاربران رایگان است. اما اگر قصد استفاده از فضای بیشتری داشته باشید باید هزینه استفاده از آن را پرداخت کنید.

اشتراک آی‌ریستا در سه دسته طبقه‌بندی شده است:

- تا ۱۰ گیگابایت با کلیه امکانات: رایگان

تا ۵۰ گیگابایت: ۴/۹۹ یورو ماهیانه و یا ۴۹ یورو سالانه

تا ۱۰۰ گیگابایت: ماهیانه ۱۰/۹۹ یورو و یا ۱۰۹ یورو سالیانه

از طریق آدرس www.irista.com می‌توانید به این پلتفرم کنون دسترسی داشته باشید.

منبع: +