نمایشگاه عکس و چیدمان چنگیز جلایر با عنوان «من»
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

نمایشگاه عکس و چیدمان چنگیز جلایر با عنوان «من»

نمایشگاه عکس و چیدمان چنگیز جلایر با عنوان «من» روز جمعه 27 بهمن در گالری نات افتتاح می‌شود.

  در بخشی از بیانیه‌ی نمایشگاه به قلم دانیل باربیری آمده است:

«هویت به واسطه زمان چیست؟ به واسطه مکان، به واسطه زبان؟ من بعد از سال‌ها همیشه من خواهم بود؟ من در جای دیگر، در کشوری دیگر آیا  همان من می‌مانم؟ وقتی به زبانی دیگر حرف می‌زنم  و فکر می‌کنم، با یک نوشتار متفاوت یک فرهنگ متفاوت من هنوز من هستم؟ چه چیز یکسان ماندن چیزی را مطمین می‌کند؟ عکاسی به طور ذاتی سطح مطالب  و ظاهر موضوعات را در نظر می‌گیرد، اما عکاس واقعی خوب می‌داند که کدام سطوح و ظواهرتداعی‌گراین مطلبند که مطالبی بس عمیق در پشت آن‌ها برای گفتن وجود دارد. و دیگر اینکه عکس‌ها در زمان و مکان و در اختلاف زبانی باقی‌اند و به واسطه همین باقی بودن ظاهر ان‌هاست که می‌شود درباره آنچه در پشت آن‌ها است نیز سوال پرسید.»

چنگیز جلایر متولد ۱۳۵۴ در تهران است. او لیسانس هنر از آ کادمی هنر ونیز و فوق لیسانس عکاسی از انستیتو گرافیک و صنایع هنری) I.S.I.A (، شهر اوربینو) Ubino ایتالیاست. رتبه سوم جایزه هنری با عنوان

«برخورد، هنر و ارتباطات »، سال ۲۰۰۸ در شهر برشا ایتالیا، پروژه عکاسی  برای کتابی با عنوان «اوربینو، دانشگاهی به شکل شهر » به سفارش دانشگاه شهر اوربینو به مناسبت پانصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه اوربینو، پروژه عکاسی تئاتر و انتشار کتاب با عنوان «شما تماشاچیان امروز اینجا هستید... » به کارگردانی ۲۰۰۶ ، Luca Ronconi ، دیپلم افتخار مجله «هنر نو »، سال ۲۰۰۱ - میلان –ایتالیا و حضور در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی جزئی از رزومه‌ی اوست.

 

این نمایشگاه تا 7 اسفندماه برقرار خواهد بود.

ساعت بازدید در روزهای هفته از ساعت 15 تا 19 است.

آدرس گالری نات: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از میدان شعاع، کوچه شبنم، پلاک ۳