فراخوان کارگاه هنر معاصر
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۵/۱۴

فراخوان کارگاه هنر معاصر

با میزبانیِ "دانشکده‌ی هنر" دانشگاه علمی کاربردی, یک وورک شاپِ دوازده جلسه ای، زیر عنوان «وورک شاپ هنر معاصر» برگزار می شود. این وورک شاپ، به صورت کلی، شامل سه دوره ی چهارجلسه ای و «مجزا» است که سرفصل ها و مباحث هر دوره، با دیگر دوره‌ها متفاوت است و علاقمندان می‌توانند در هر کدام از دوره ها، با توجه به موضوع و سرفصل های ارائه شده، با انتخاب خود شرکت‌کنند.

همچنین هیچ کدام از این دوره ها، لازمه و پیش نیاز دیگر دوره‌ها نیست. به عنوان مثال، می توان فقط دوره‌ی دوم، سوم و یا هرسه دوره را انتخاب و شرکت‌کرد. سرفصل‌های مباحث هر دوره , در ذیل این متن و داخل پوستر درج شده است. در حال حاضر, این اطلاع رسانی و فراخوان, فقط مربوط به دوره ی اول است و مباحث دوره‌های بعد، صرفا جهت اطلاع ارائه می‌گردد؛ و سرفصل‌های دوره‌های دوم و سوم، در زمان خود، به طور مفصل بیان خواهد شد.

سرفصل های هر دوره بدین شرح است:

دوره‌ی اول: روند حرکت هنرهای جدید از دهه ی ۶۰ میلادی / اجرا، اجرای خیابانی و تجربی و پرفورمنس آرت (هنر اجرا) ./ پرداختن به ماهیت و عملکرد و همچنین کارکرد "هپنینگ ها"/ تمرین های عملی و بدنی برای به چالش کشیدن ارگانیسم بدن و پرداختن به زبان و بیان اندام./ واکاوی ویدئو پرفورمنس و پخش چندین ویدئو پرفورمنس در فضای وورک شاپ./ ارائه و انجام پرفورمنس آرت بصورت جداگانه ,توسط همه ی اعضا در جلسه ی آخر (جلسه ی چهارم).

دوره‌ی دوم: تاثیرات پیشرفت علم، تکنولوژی و علوم پایه بر هنر /نقش رسانه ها در تغییر ارتباطات و نحوه‌ی زندگی انسان معاصر/تاثیرات، تفاوت‌ها و کارکردهای رسانه‌های آنالوگ و دیجیتال/ تلوزیون و ویدئو و نقش آن‌ها در هنرهای جدید./پرداختن به مقوله‌ی «روایت» و بررسی انواع روایت‌ها./ بررسی و واکاوی روایت در هنر معاصر و پرداختن به روایت‌های خطی و غیر خطی و فرامتنی./ ارائه‌ی یک ویدئوآرت توسط تمام اعضا و پخش آن ها در فضای وورک شاپ در جلسه‌ی آخر (جلسه‌ی هشتم).

دوره‌ی سوم: نقش مخاطب در هنر معاصر و بررسی جایگاه او./ بررسی مقوله ی "ارزش گذاری" و "ذوق" و جایگاه "استدلال" در این هنر./ پرداختن به آثار تعاملی و مشاهده و بررسی چند اثر از هنرمندان مطرح این شاخه/ جستجو و واکاویِ "نت آرت" و ماهیت آن./ پرداختن به عکاسیِ معاصر و نقش دوربین در تحولات اجتماعی هنر/ پرداختنِ به مقوله ی "عکاسی صحنه آرایی شده" و مشاهده ی آثاری از هنرمندان مطرح این شاخه./ پرداختن به هنر چیدمان و مشاهده ی آثاری از هنرمندان بزرگ این بیان./ ارائه‌ی یک پروژه‌ی انتخابی از گزینه های زیر توسط تمام اعضا و بحث و بررسی آثار یاد شده ؛

*پروژه های نت‌آرت، اینتراکتیو(تعاملی)، چیدمان در فضای وورک‌شاپ و یا یک مجموعه‌ی عکس از فضای صحنه آرایی شده

*** همچنین در این دوره ها، از یک جراح یا پزشک متخصص و یک مهندس الکترونیک و مکانیک و همچنین یک هنرمند میهمان برای ارائه ی دیدگاه، بحث و گفتگو دعوت به عمل خواهدآمد.

افرادی که مایل به ثبت نام و شرکت در دوره ی اول این کارگاه هستند با این شماره تلفن تماس حاصل کنند: ۰۹۳۷۳۱۹۵۲۸۲

نشانی محل برگزاری دوره ی اول: تهران - ضلع شرقی پارک دانشجو - خیابان شهریار - پلاک ۱۶- دانشگاه هنر علمی کاربردی (واحد ۴۱).