برگزاری ورک‌شاپ امیر کردونی با عنوان «جریان‌های معاصر در عکاسی هنری» در اهواز
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۵/۲۱

برگزاری ورک‌شاپ امیر کردونی با عنوان «جریان‌های معاصر در عکاسی هنری» در اهواز

این ورک‌شاپ دو روزه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار خواهد شد.

هنر معاصر با بکارگیری روش ها و رسانه های جدید در بیان هنری خود، مفهوم و رویکرد فرم گرای هنر مدرن را به چالش کشید و انقلابی را در شیوه آفرینش هنری رقم زد. در این میان عکاسی نقش به سزایی بر عهده داشته است. عکاسی هنری با روحیه تجربه‌گرای خود و گسستن از سنت، فضای پویایی خلق کرد که تحت نام عکاسی هنری معاصر شناخته می شود. عکاسی، که تا مدت ها زیر سایه هنرهای دیگر مثل نقاشی یا مجسمه سازی قرار داشت، هم اکنون با رویکردهای نوینش عضو جدایی ناپذیر گالری ها و نهاد های هنری مختلف در سطح جهان شده است. ورکشاپ «جریان های معاصر در عکاسی هنری» تلاش دارد شرکت کنندگان را با زبانی ساده  با جریان ها و گرایش های مختلف عکاسی هنری معاصر آشنا سازد به گونه ای که قادر باشند هم زبان آن را درک کنند و هم بتوانند با این زبان به آفرینش هنری دست بزنند.

هنر معاصر و ویژگی های آن، تفاوت ها و شباهت های عکاسی فاین آرت و عکاسی هنری معاصر، رابطه هنر مفهومی و عکاسی خیابانی با عکاسی هنری معاصر، اهمیت وجود «ژانر» در عکاسی و کارکرد هایش، رابطه هنرهای جدید مانند پرفورمانس و اینستالیشن با عکاسی و جریان به وجود آمده از آن، عکاسی Deadpan ، مستندنگاری نوین، عکاسی صحنه پردازی شده ، عکاسی در فضای شخصی، دیجیتالی شدن و Appropriation  بخشی از مباحثی هستند که در این ورکشاپ توسط امیرحسین کردونی مطرح می شوند.

امیرحسین کردونی در سال ۱۳۹۱ ار رشته ادبیات زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد و هم اکنون مشغول تحصیل در رشته عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است، وی پیش از این در پاییز ۱۳۹۰ ورکشاپ «فتوژورنالیسم نو» را در انجمن سینمای جوانان اهواز برگزار کرده است.

این ورک‌شاپ دو روزه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه  با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این ورک‌شاپ می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه  با شماره ۰۹۱۶۷۲۹۸۱۸۸ تماس بگیرند.

مهلت ثبت نام برای این ورکشاپ تا ۲۸ مرداد در نظر گرفته شده است.