گشایش نمایشگاه «در همین حوالی» و برگزاری کارگاه «اخلاق در عکاسی»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۱/۳۰

گشایش نمایشگاه «در همین حوالی» و برگزاری کارگاه «اخلاق در عکاسی»

از روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه نمایشگاه گروهی عکس «در همین حولی» در فرهنگ‌سرای آیینه اراک افتتاح شد.

عادل عزیزی دبیر فراخوان و گردآورنده آثار نمایشگاه با اعلام این خبر گفت : «فراخوان نمایشگاه بیستم بهمن ماه سال جاری توسط انجمن عکاسان استان مرکزی اعلام شد و شرکت کنندگان تا بیست و ششم بهمن ماه فرصت ارسال اثر برای شرکت در نمایشگاه را داشتند. در مدت 6 روز فرصت ارسال آثار تعداد 570 اثر از شهر های استان مرکزی،تهران،مشهد،خراسان شمالی،مازندران،شیراز،فارس،کرج و ... به دبیرخانه رسیده بود که با حضور حمید رضا مجیدی،محسن غلامی و امیر قادری پس از داوری در روز 27 بهمن ماه تعداد 43 اثر از 31هنرمند به نمایشگاه راه یافت. انجمن عکاسان استان مرکزی به دنبال ایجاد زمینه ای برای ارائه آثار عکاسان جوان در کنار پیشکسوتان هنر عکاسی و همگرایی عکاسان استان و ایجاد تحرک در هنر عکاسی استان است چرا که انجام چنین برنامه هایی می تواند نتایج مطلوبی برای هنرمندان و علاقمندان این حوزه به همراه داشته و قدمی در راستای کیفیت بخشی به حوزه عکس و عکاسی باشد.»

گفتنی‌ست روز جمعه یکم اسفند ماه کارگاه «اخلاق در عکاسی» با حضور محمد نوروزی عکاس و مدرس دانشگاه تهران ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ نشست تخصصی و نمایش آثار حسن قائدی از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌گردد و حضور برای علاقمندان در این دو نشست رایگان خواهد بود.

هنرمندان راه یافته به نمایشگاه عبارتند از : عباس رستگار(دو اثر)،مجتبی محسنی ( دو اثر)، سهراب نیازی (پنج اثر)، جعفر مجیدی (دو اثر)، جواد آب افکن (سه اثر)، امید آقایی (سه اثر)، محمد چاهکی ( دو اثر)، محمد امین فنایی ( دو اثر) و مجید نوری، انوشیروان زنگنه، محمد نادری، محد نیک عهد، احمد نیک آذر، عرفان اویسی، مجید سامانیان، نگار تکبیری، عارفه عرب امیری، میثاق برایتی، عرفان تهرانی، محمد محرابی، مهرداد فخر پور،  مهری کارخانه، امیر محمد یسایی، زینب مهدوی، سحر اسکندری، سارا خاکزاد، نگین صورتی، میثم حیدری، امید جعفر نژاد، امیر جلال، امیرحسین مالکشی هر کدام یک اثر.

در این نمایشگاه که به فاصله دو روز از داوری افتتاح شد مسئولیت دبیرخانه را علی کریمی و مسئولیت اجرایی را محمد اسدیبه عهده داشتند و طراح گرافیک و لوگو نمایشگاه حمید نجاتی بود.

نمایشگاه گروهی عکس «در همین حوالی» تا 4 اسفند ماه صبح و عصر برای بازید عموم در فرهنگسرای آیینه واقع در اراک خیابان هپکو – شهرک شهید بهشتی فاز 1 دایر است.