نمایشگاه داریوش کیانی با عنوان «افزودنی‌های مجاز» در گالری راه ابریشم
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۸/۲۸

نمایشگاه داریوش کیانی با عنوان «افزودنی‌های مجاز» در گالری راه ابریشم

روز جمعه ۳۰ آبان‌، نمایشگاه انفرادی عکس، ویدئو و چیدمان داریوش کیانی با عنوان «افزودنی‌های مجاز» گشایش می‌یابد.

این مجموعه روایتگر حضور ناشناسانی است که با زندگی روزمره ما مأنوس شده‌اند و رفتارهایی را نشان می‌دهد که آگاهانه و یا ندانسته در حال تعامل با عناصر متضاد هستند.

«افزودنی‌های مجاز» به همزیستی مسالمت‌آمیز اندیشه‌های متفاوت در کنار هم اشاره دارد و باورهایی را مطرح می‌کند که برخی از آن‌ها میزبانند و بعضی دیگر میهمان، اما ناخوانده.

میزبان بدون آن که مهلت شناسایی غریبه‌ها را بیابد آن‌ها را در حریم خود پذیرفته و حالا در این غافلگیری، نه جرأت نادیده گرفتن گذشته خویش را دارد و نه حق انتخابی برای چشم‌پوشی از جذابیت‌های موقعیت پیش‌آمده. پس به ناچار تلاش می‌کند تا شاید بتواند روزی میهمان را از آن خود کند. در مجموعه عکس‌ها، عناصر ارتباط‌دهنده، به عنوان محور اصلی این فرایند مورد توجه قرار گرفته‌اند. به طور مثال حضور شخصیت‌های انیمیشنی در عکس‌ها به نمایندگی از اندیشه‌های نو، در عین حال که بر قدرت نفوذ رسانه‌ها تأکید می‌کنند، اشاره‌ای نیز دارند به مخاطبین اصلی خود یعنی نسل نو که در مقابل افکار و شیوه‌های نوین پذیرنده‌تر است و در مقابل نسل کهنه‌تر تأثیرگذار.

آثار چیدمانی و ویدئوهای این مجموعه نیز شاهد مثالی هستند به رفتارهای روزمره‌ای که تحت تأثیر این داد و ستد‌ها اتفاق می‌افتند.

گشایش: ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۳ ساعت ۴ تا ۸ - نمایشگاه: ۲ تا ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ - گالری شنبه‌ها و تعطیلات عمومی تعطیل است.
گالری راه ابریشم: تهران، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲، تلفن: ۲۲۷۲۷۰۱۰