«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیان آربس: سفر عمودی
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۲۶

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیان آربس: سفر عمودی

اولین گزارش تصویری دیان آربس برای مجله اسکوئایر از مجموعه گزارش‌هایی که برای این مجله کار کرده‌است، در شماره‌ای ویژه شهر نیویورک منتشر شد.

۱۹۶۰

در این شماره او شش عکس را در کنار مصاحبه‌هایی گرفته بود که گرایش‌ها و سبک‌ها تثبیت‌شده‌ی رسمی و استاندارد را به چالش کشیده‌بودند. عکس‌های او تار، کج و فلو بودند و به شدت با یک عکس شفاف روزنامه‌ای یا یک تصویر ویرایش شده برای یک مجله متفاوت بودند. او سبک منحصر به فرد خود را به روی سوژه‌هایی متمرکز کرده‌بود که برای خوانندگان شهرنشین اسکوئایر ناشناخته بودند: هزه‌کیا ترمبل  که با نام مستعار جانگل کریپ هر روز در اطراف میدان تایمز نیویورک برنامه اجرا می‌کرد. عکس دیگر یک دائم‌الخمر با بالاتنه‌ای برهنه بود به نام والتر ال گرگوری. اندرو راتوچف کوتوله هنرپیشه و کمدین بود که ادای مرلین مونرو و موریس شوالیه را در می‌آورد.

سوژه‌های عجیب گزارش او شامل چیزهای دیگری هم می‌شد. دگمار پاتینوی زیبا‌روی بلوند که با مرد کچل زشتی با کت و شلوار رسمی روی نیمکت نشسته‌است و فلورا نپ نجیب‌زاده‌ای که به تنهایی در آپارتمانش نشسته‌است (و تنها ما در متن نوشته زیر عکس است که از خانواده اشرافی او با خبر می‌شویم) آخرین عکس تصویری از پاهای برهنه یک جسد گمنام است که در غسال‌خانه شهر پیدا شده‌است. این تصاویر همه بخش‌هایی از نیویورک بودند که تنها آرباس می‌توانست آنها را نمایش دهد و پس از انتشار این مجموعه عکس زمینه‌ای کاملا نو در عکاسی گشود که پا را از تعریف آشنای خبرنگاری و گزارشگری فراتر می‌گذاشت. (جولای ۱۹۶۰)

* دیان آربس (Diane Arbus)؛ سفر عمودی (Vertical Journey) - اسکوئایر (Squire)

* «چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

* ترجمه: شهاب شهسواری