ادوبی از برنامه‌های جدید و به روز رونمایی کرد؛ ارتباط تنگاتنگ میان دسکتاپ و موبایل
پتاپیکسل خبر ۱۳۹۳/۰۷/۲۰

ادوبی از برنامه‌های جدید و به روز رونمایی کرد؛ ارتباط تنگاتنگ میان دسکتاپ و موبایل

به‌طور کل این به روزشدن در سه دسته اصلی جای میگیرد: دسکتاپ یک‌پارچه/اتصال موبایل، برنامه‌های جدید، و برنامه‌های به روز شده.

ترجمه: صادق طاهری

چند برنامه هیجان انگیز جدید، آپدیت‌هایی برای موبایل و دسکتاپ که همه ما می‌شناسیم و دوست داریم، و انتشار رسمی Creative SDK نسخه عمومی بتا در دستور کار است. برای جزئیات بیشتر، این مقاله را بخوانید.

دسکتاپ یک‌پارچه‌اتصال پذیری موبایل

ادوبی زمان زیادی را در کنفرانس مطبوعاتی‌اش صرف صحبت درباره بهبود راه حل‌های موبایلی‌اش با برنامه‌های دسکتاپ که مدیون چیزی به نام Creative Profile است، کرد.

 

Creative Profile همان شیوه ادوبی برای حفظ کار و روند کاری شما است، بدون توجه به اینکه شما از چه دستگاه یا ایستگاه کاری استفاده میکنید. فای‌لها، عکس‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها، فونت‌ها، سبک‌های متن، گرافیک‌ها و هر ابزار دیگری که استفاده می‌کنید، همیشه باید دائم پیرو شما باشند.

این کار با کمک Creative Cloud Libraries انجام می‌شود که تنظیمات، بافتها، و ابزارهای شما را به گون‌های ذخیره میکند که هم در دسکتاپ و هم موبایل خود به آنها دسترسی داشته باشید. یک نمونه آزمایشی در اینجا وجود دارد که نشان میدهد Libraries و برخی از ویژگیهای جدید Photoshop CC چطور کار می‌کنند:

برنامه‌های جدید

Adobe Brush CC

Brush CC به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از عکس‌هایی که کاربران از اشیاء واقعی با استفاده از دوربین آی‌فون یا آ‌یپد گرفته‌اند، برس‌های منحصربه‌فرد ایجاد کنند. سپس این برس اختصاصی ذخیره شده و می‌توان از آن در فتوشاپ CC، یا Illustrator CC یا Adobe Illustrator Sketch استفاده کرد.

اگر بخواهید یک برس کامل را با دست بکشید و از آن عکس بگیرید، یا الگویی در طبیعت ببینید که مناسب کار شما در فتوشاپ باشد، Brush CC به شما کمک میکند که آن را کپچر (ضبط) کرده و بلافاصله آن را وارد برنامه کنید.

Adobe Shape CC

Shape CC همانند Brush CC عمل می‌کند و هر چیزی را که در زندگی واقعی گرفته باشید به یک شیء طراحی دیجیتال تبدیل می کند.

کافی است یک عکس پرکنتراست از هر چیزی بگیرید - خود آدوبی، صندلی، حیوان خانگی، یا دست نوشته را پیشنهاد می کند- سپس شکل آن سوژه به یک وکتور تبدیل می شود که می توان از آن در Illustrator CC و Adobe Illustrator Line استفاده کرد.

Adobe Color CC

در نهایت، آخرین برنامه کپچر جدید Color است، که در واقع نسخه به روز شده و تغییر نام یافته Kuler است. تا به حال فهمیده‌اید که طرز کار اینها چطور است: Brush  امکان کپچر گرفتن از برس را می دهد، Shape شکل ها را کپچر کرده و Color هم قاعدتا باید رنگ ها را کپچر کند.

دقیقا همینطور است. به شما این امکان را می دهد که پالت های رنگ را سریع و به راحتی کپچر کرده و بسازید، و بلافاصله این پالت ها را در Illustrator و Photoshop CC استفاده کنید.

برنامه‌های به روز شده

اخبار کم‌هیجان‌تر که همچنان ارزش بررسی دارند، به روز شدن برنامه‌هایی است که قبلا هم وجود داشتند. همچنین نسخه بتای عمومی Creative SDK هم منتشر شده است.

Photoshop Mix با قابلیت ترکیبی بهتر و ارتباط بهتر با فتوشاپ CC به روز شده است و اکنون برای آی‌فون و آی‌پد نیز موجود است. همچنین یک نسخه به روز شده از برنامه Lightroom Mobile وجود دارد که ویژگی‌های اجتماعی دارد که به مشتریان یا دوستان این امکان را می‌دهد که عکس‌های مورد علاقه را انتخاب کرده و نظرات خود را بنویسند.

این ویژگی با انتشار the Creative SDK public beta بهتر خواهد شد، که به برنامه نویسان امکان ادغام برنام‌ههای خود در اکوسیستم Creative Cloud و نیز گسترش بیشتر Adobe در دنیای موبایل را خواهد داد.

تمام برنامه‌ها و آپدیت‌های ذکر شده برای کل اعضای Creative Cloud به طور رایگان در دسترس خواهد بود.

منبع: +