نمایشگاه عکس و چیدمان «بي زمين» در گالری فردا
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۱۰/۱۳

نمایشگاه عکس و چیدمان «بي زمين» در گالری فردا

​نمایشگاه عکس و چیدمان «بي زمين» از روز جمعه ١٧ دی‌ماه ۹۵، ساعت ١٦ در گالري فردا گشایش می‌یابد.

‎در این نمایشگاه ٤٠ قطعه عکس از سارا ساساني و طيبه نصراللهي به همراه چند اثر چیدمان محیطی در فضاي گالري به نمایش در می‌آید. 

‎ مجموعه عکس‌های این نمایشگاه با رويكردي انتقادي به عوامل تهديد كننده و مخرب محيط زيست اشاره دارد و مخاطب می‌تواند با تامل در عکس‌ها و عناصر چيدماني مفهوم آينده اي هولناك و فاقد زميني واجد شرايط زيستن را در ذهن خود متصور شود، آينده اي بدون آب، سبزي و زمين، آينده اي بي زمين. در بخشی از بیانه این نمایشگاه آمده است: « زيستن و درست زيستن، در هر زمان دغدغه بشر بوده است و مادر زمين همواره مهد آدمي و سرزمين او. اما انسان در پرده خواهش ها و نيازها، خودخواهانه به عريان كردن زمين پرداخت از هرآنچه كه روزگاري شكوه زمين بود، غافل از آنكه سرانجام آتيه خويش را "بي زمين" خواهد كرد.» ‎اين نمايشگاه در صدد آن است كه نابودي زمين را در فضايي تجسمي در يك گالري به نمايش درآورد تا به انسان هاي امروز مرگ زمين فردا را هشدار دهد. همانطور كه "رضا كيانيان" بازيگر و حامي محيط زيست در يادداشتي كه بر اين نمايشگاه نوشته است، در بخشي از آن آورده است:  ‎« یکی بر سر شاخ، بن می‌برید ‎خداوند بستان نگه کرد و دید ‎بگفتا گر این مرد بد می‌کند ‎نه با من ، که با نفس خود می‌کند

‎حالا مدت هاست بن را بریده است. اما به خاطر دست و دلبازی  ‎بوستان و خداوند بوستان، هنوز راه برگشتی هست! ...

‎... سهم من را بدهید! ‎سهم من گرفتنی ست!»

‎علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز پنجشنبه ٢٣ دی‌ماه ۹۵ از ساعت ١٦ تا ۲۰ به گالری فردا به نشانی تهران، خیابان كريمخان زند، خیابان حسيني، كوچه اعرابي ٦، پلاك ٢، واحد ٢ مراجعه کنند.