بورسیه ۵ هزار دلاری عکاسی نوظهور آسیا ۲۰۱۵ بنیاد اماهو
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۳/۲۴

بورسیه ۵ هزار دلاری عکاسی نوظهور آسیا ۲۰۱۵ بنیاد اماهو

کلیه علاقه‌مندان تا سی و یکم جولای فرصت شرکت در این رقابت را دارند.

در متن فراخوان آمده است:

بنیاد اماهو با خرسندی اولین بورسیه را به منظور ارج نهادن یک عکاس پیشرو در آسیا اعلام می‌کند. این برنامه علاوه بر بورسیه‌ای ۵ هزار دلاری برای عکاس برگزیده فضایی بین‌المللی را برای عکاس فراهم می‌آورد تا پروژه‌ی عکاسی خود را در آسیا به نمایش بگذارد.

برای هیات داوران استعداد عکاسانه، دیدگاه متمایز، تعامل صمیمانه با سوژه و میل قوی برای ارائه آثار در قالب بین‌المللی اهمیت دارد.

زمان ارسال آثار تا سی و یکم جولای ۲۰۱۵ ساعت ۱۲ شب هندوستان است.

فرد برگزیده اول سپتامبر ۲۰۱۵ معرفی خواهد شد.

هیات داوران:

کیرا پولاک (مدیر بخش عکس تایم)، مانیک کاتیال (بنیانگذار و سردبیر نشریه اینترنتی اماهو)، نائوکو اوتا (رئیس و مدیرعامل Klee) و نیوشا توکلیان (برنده جوایز متعدد عکاسی)

مقررات ارسال آثار:

مقررات ارسال آثار به نحوی در نظر گرفته شده تا اکثر ژانرهای عکاسی را شامل بشود و مقررات باید به طور کامل رعایت شوند. پروژه‌هایی که دستورالعمل را رعایت نکرده باشند در داوری شرکت داده نخواهند شد.

شرایط شرکت:

عکاسان نوظهور می‌بایست شهروند یکی از کشورهای آسیایی باشند.

شرکت در این رقابت برای همه عکاسان که مشغول انجام پروژه‌های عکاسی هستند، در همه‌ی سنین آزاد است.

هزینه بورسیه باید صرف تکمیل یک پروژه در حال انجام عکاسی شود.

تنها عکاسانی که به شکل فردی کار می‌کنند می‌توانند کارهای خود را ثبت کنند و کارهایی که به شکل گروهی انجام می‌شوند رد خواهد شد.

آثار ثبت‌شده باید مجموعه عکس‌هایی باشند که خوب پرداخته شده باشتد و تعهد عکاس به سوژه‌اش در آنها معلوم باشد.

مراحل ثبت اثار:

تقاضای شما باید شامل تمامی موارد فهرست زیر باشد. هنگامی‌که تمامی مدارک حاضر شد لینک submit را کلیک کرده و مراحل را پی بگیرید.

باید تمام مدارک خواسته شده را در یک نوبت ارسال کنید. بنابراین تمامی مدارک لازم را قبل از شروع ثبت آثار آماده داشته باشید.

نکات لازم برای محتوای نوشتاری:

  • - فرمت مطالب باید در قالب پی‌دی‌اف یا ورد باشد.

  • - بیوگرافی (۲۰۰ کلمه)

  • بیانیه کار (۱۰۰۰ کلمه)

  • - کپشن تصاویر (استفاده از فیدهای سایت در حین فرآیند ثبت‌نام)

  • - نحوه خرج این بورسیه (۳۰۰ کلمه)

نکات لازم برای محتوای تصویری:

  • - کمتر از بیست عکس در قالب فایل .jpg از یک پروژه در حال انجام.

  • - فایل‌های دیجیتال باید در کیفیت متوسط JPEG و در ۷۲ دی‌پی‌آی و sRGB  باشند و ضلع بزرگ‌تر ۲۰۰۰ پیکسل اندازه داشته باشد.

  • - هر عکس می‌بایست کپشن داشته باشد. اسم خود را در کپشن وارد نکنید. همه اطلاعات لازم تصاویر از قبلی تاریخ، کشور و محل ثبت اثر همراه با کپشن/ توضیح باید در متادیتای فایل تصاویر قرار بگیرد یا اینکه در مراحل ثبت آثار تایپ شود.

  • - محتوای تصویر تغییر نباید بکند. تنها رتوشی که متناسب با استانداردهای فعلی باشند قابل پذیرش است.

  • - معیار نهایی در تشخیص این استانداردها هیات داوران است و ممکن است بنا به تشخصی عکس اصل، فایل رتوش‌نشده یا اسکن نگاتیو و اسلاید را درخواست کند.

- هزینه ورودی: ۱۵ دلار آمریکا

(بنا به گفته‌ی Manik Katyal مدیر Emaho Foundation ایرانیان علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت می‌توانند درخواست خود را از طریق ایمیل emergingasiangrant@gmail.com مطرح کرده و اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه‌ی انتقال ریالی هزینه ورودی دریافت کنند.)

برای شرکت در این مسابقه از این لینک اقدام کنید.

درباره‌ بنیاد اماهو:

بنیاد اماهو با هدف شناخت و برجسته‌کردن آثار عکاسان شاخص آسیایی آغاز به کار کرده است.

این بنیاد بی‌وقفه به منظور ایجاد فضایی مناسب برای عکاسان تازه‌کار آسیایی برنامه‌ و پلتفرم‌هایی را در نظر گرفته تا پروژه‌های عکاسی خود را انجام دهند. بورسیه عکاسی نوظهور اماهو یکی از تلاش‌های پیشگام آسیایی برای فراهم‌آوردن پشنیبانی مالی و  پلتفرمی بین‌المللی برای یک عکاس پیشرو از درون مرز‌های آسیایی است.