آلبوم عکس مشارکتی، امکان جدید فیس‌بوک
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

آلبوم عکس مشارکتی، امکان جدید فیس‌بوک

امروز فیس‌بوک یک امکان جدید به این شبکه‌ اجتماعی افزوده که کاربران را قادر ساخته تا به صورت دسته‌جمعی و با اکانت‌های گوناگون عکس‌های خود را بر روی یک آلبوم به اشتراک بگذارند.

این ویژگی می‌تواند به عنوان مثال در یک مهمانی شبانه که مهمانان مختلف عکس‌های متعدد گرفته‌اند کاربرد داشته باشد و یا در یک رویداد فرهنگی افراد عکس‌های خود را متمرکز بر روی یک آلبوم باگذاری کنند تا هم عکس‌ها دنبال‌کردنشان برای علاقه‌مندان آسان‌تر بوده و هم بهتر بایگانی شوند.

حداکثر ۵۰ مشارکت‌کننده می‌توانند تا ۲۰۰ عکس بر روی هر آلبوم قرار دهند.

برای این آلبوم‌های اشتراکی تازه رونمایی‌شده ۳ دسته حفظ حریم خصوصی برای امکان دیدن عکس‌ها می‌توان تعریف‌ کرد: عمومی، دوستان مشارکت‌کننده در بارگذاری عکس‌ها و خصوصی تنها در میان افراد مشارکت‌‌کننده.

اگرچه چند نفر می‌توانند بر روی یک آلبوم مشارکت‌ داشته‌باشند اما سازنده آلبوم عکس است که در نهایت باید تایید کند، چه عکس‌هایی مجاز به باقی‌ماندن در آلبوم هستند و یا چه افرادی می‌توانند عکس‌های خود را در آن آلبوم قرار دهند. مشارکت‌کنندگان هیچ دسترسی به ویرایش عکس‌های انتخابی ندارد و تنها می‌توانند عکس‌ها را بر روی آلبوم قرار دهند.

پیش‌بینی می‌شود، محدودیت ۲۰۰ عکس برای هر نفر برداشته شود و قابلیت‌های اضافه برای موبایل در راه باشند.

آلبوم عکس مشارکتی در حال حاضر تنها برای گروه کوچکی در فیس‌بوک قابل دسترسی است و به تدریج برای تمامی کاربران استفاده از آن ممکن خواهد‌ شد.

منبع: +   +