فراخوان نخستین نمایشگاه عکس طبیعت نمین
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۴/۲۲

فراخوان نخستین نمایشگاه عکس طبیعت نمین

با توجه به استقبال اهالی فرهنگ‌پرور و طبیعت دوست شهرستان نمین از جشنواره گل‌های بابونه در سال‌های گذشته و درخواست آنان برای تداوم برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و ابراز علاقه هنرمندان و جوانان برای برگزاری فستیوال هنری در سطح شهرستان، بر آن شدیم که با همکاری و مشارکت جمع کثیری از همشهریان در پایتخت و مرکز استان و شهرستان اولین نمایشگاه عکس طبیعت زیبای نمین را با شکوه برگزار کنیم. از این رو “نخستین نمایشگاه عکس نمین” با اهداف ذیل و با محوریت «طبیعت شهرستان نمین» برگزار می گردد:

۱-    ترویج هنر در بین جوانان و کشف و معرفی استعدادهای هنری این مرز و بوم

۲-  معرفی و تبلیغ طبیعت و جاذبه های گردشگری و صنعت توریسم (اکوتوریسم، ژئو توریسم، توریسم‌درمانی و…) منطقه در داخل و خارج از کشور

۳-  جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در بخش طبیعت گردی و گردشگری شهرستان نمین

۴-  توجه شهروندان به طبیعت که نشان‌دهنده قدرت و شکوه لایزال الهی است و ترویج و اشاعه فرهنگ شکرگزاری و حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست

۵-    برگزاری برنامه فرهنگی و هنری با مشارکت مردم در سطح استان اردبیل

۶-     نزدیکی و انس مردم با طبیعت و ایجاد فضای نشاط‌آور در بین اهالی شهرستان نمین

۷-  ایجاد وحدت و پیوند بین همشهریان مقیم تهران و اردبیل و شهرستان نمین، که این مسئله در آینده آثار خیری را برای منطقه و مردم در پی خواهد داشت.

۸-   برپایی نمایشگاه آثار منتخب در تهران ،اردبیل و نمین

۹-  چاپ کتاب “مجموعه آثار منتخب نمایشگاه عکس طبیعت شهرستان نمین”

*طریقه ارسال آثار

هنرمندانی که علاقه مند به شرکت در “نخستین نمایشگاه عکس نمین” با محوریت “طبیعت شهرستان نمین” می‌باشند به دو طریق می توانند آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاه عکس نمین ارسال کنند:

۱-از طریق اینترنت: هنرمندان مشخصات و شماره تماس خود را به همراه فایل عکس ها با فرمت JPEG و حداکثر ۱۰ فایل برای هر هنرمند به رایانامه naminfestival@gmail.com ارسال کنند.

۲-از طریق پست سفارشی: به دلیل سرعت پایین و عدم دسترسی به اینترنت ، هنرمندان می توانند فایل عکس ها را با فرمت JPEG و حداکثر ۱۰ فایل برای هر هنرمند (در داخل یک پوشه با نام هنرمند) در قالب یک سی دی (CD) به نشانی دبیرخانه ارسال فرمایند. لازم به ذکر است که حتماً هنرمندان مشخصات و شماره تماس خود را بر روی کاور سی دی و پاکت نامه قید کنند.

*شرایط شرکت در نخستین نمایشگاه عکس طبیعت نمین

۱-   شرکت برای عموم آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد.

۲-  عکس‌ها فقط از طبیعت شهرستان نمین گرفته شده باشد. در توضیحات عکس محل تصویر برداری قید شود.

۳-  عکس‌ها مربوط به سال جاری باشد و در نمایشگاه های دیگر به نمایش عموم در نیامده باشد.

۴-  پس از ارسال آثار به دبیرخانه و تایید تیم داوری از طریق دبیرخانه با هنرمند تماس گرفته می شود و در خصوص اندازه و قطع اثر، چاپ و قاب بندی تصاویر هماهنگی هایی با ایشان صورت می‌گیرد.

۵-  مهلت ارسال تصاویر به نخستین نمایشگاه عکس طبیعت نمین حداکثر تا تاریخ یکم مردادماه (۱۳۹۲/۵/۱) می‌باشد.

آثار ارسالی توسط تیم داوری به سرپرستی استاد زهرا رسول‌زاده نمین، هنرمند پرآوازه کشورمان مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت و با کلیه شرکت کنندگان در خصوص آثارشان از طریق دبیرخانه نمایشگاه عکس نمین تماس برقرار و یا مکاتبه می‌شود.

آثار برگزیده از یکم تا دهم شهریورماه در نگارخانه زرنا واقع در تهران با حضور مسئولین محترم و نمایندگان محترم مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه، هنرمندان، اصحاب قلم و رسانه ، اعضاء مجمع نمینی ها و ویلکیجی های مقیم اردبیل، فرهیختگان نمینی ، حامیان و متولیان نمایشگاه عکس طبیعت نمین به نمایش عموم درخواهد آمد.

همچنین بولتن این نمایشگاه نیز بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه در گالری زرنا منتشر می شود. این بولتن در برگیرنده مطالبی از سلسله مراحل اجرای برنامه از ابتدا تا روز برگزاری نمایشگاه، معرفی اجمالی نمین(نمین شناسی) ، مطالبی در ارتباط با هنر عکاسی در نمین و فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش طبیعت گردی و توریسم شهرستان نمین، محیط زیست و حفظ و حراست از آن، حاشیه و مراسم روز افتتاحیه (عکس‌های افتتاحیه، مصاحبه با نفرات برتر و هنرمندان و مدعوین به نمایشگاه)، معرفی اسپانسرها، حامیان و متولیان نمایشگاه و … خواهد بود.

*جوایز

به نفرات اول تا سوم تقدیرنامه + تندیس + کتاب آثار منتخب + جایزه نقدی اهدا می شود و به کلیه کسانی که آثارشان برای نمایش در نگارخانه برگزیده می شوند ، تقدیرنامه به همراه کتاب مجموعه آثار منتخب اهدا می‌شود.

با توجه به شرایط بعد از برگزاری آثار منتخب در نگارخانه زرنا ، نمایشگاهی نیز در اردبیل و نمین برگزار خواهد شد که در اطلاعیه های بعدی دبیرخانه تاریخ برپایی نمایشگاه به اطلاع عموم خواهد رسید.

تلفکس: ۶۶۴۱۸۳۷۰-۰۲۱

نشانی دبیرخانه: (نگارخانه زرنا) تهران، خیابان انقلاب، نبش سینما سپیده، کوچه اسکو، پلاک ۱۰

رایانامه: naminfestival@gmail.com

تارنما: www.naminfestival.ir